koolborstels

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

suske
Lid geworden op: 13 jun 2005, 19:36
Locatie: aan de bosrand

13 mei 2017, 18:24

Daar de koolborstels van een schuurmachine aan vervanging toe was , en dit formaat niet meer in de handel te verkrijgen was, heb ik er zelf een bijgewerkt van een groter formaat
Alhoewel deze prima past in de geleiding laat het toch vonkjes na en draait niet altijd op volle toeren
heeft dit te maken dat de aansluiting (ronding) tegen de rotor niet optimaal is
of wat is hier het probleem zijn
Alvast bedankt voor je reactie
Bedankt
Elke kans om jezelf te veranderen is een kans om de wereld te veranderen

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 mei 2017, 20:34

Ik kan mij nog herinneren dat, toen ik nog niet op pensioen was, wij koolborstels voor grotere motoren bestelden, maar daar waren, bij machines van de gelijke constructeur, koolborstels die wel de zelfde afmetingen hadden, maar men moest daar wel iets aan toevoegen, ik denk dat men sprak van kwaliteit, en dat iets te zien met de samenstelling van koolstof.

Ik zou toch proberen originele koolborsteld te plaatsen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

suske
Lid geworden op: 13 jun 2005, 19:36
Locatie: aan de bosrand

16 mei 2017, 09:57

Bedankt Danny
maar ik vind het juiste formaat en merk niet meer
machine is al een oudere versie vandaar
Elke kans om jezelf te veranderen is een kans om de wereld te veranderen

strangeloper
Lid geworden op: 27 dec 2008, 11:20
Locatie: dicht bij de zee

28 jul 2017, 10:16

Koolborstels-online.nl
Geen koolborstel te gek

heb daar ooit een set gekocht van een haakse slijper (merk FEIN) die al 20 jaar nier meer gemaakt werd.
goed kijken naar de plaatjes, zodat je de juiste ontvangt.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

28 jul 2017, 18:26

hangt van de veertjes af
die moeten met een bepaalde kracht tegen het anker drukken
ik steek regelmatig kooltjes
maar als het anker te vér uitgesleten is , gaat het met nieuwe kooltjes ook niet goed

Dirk 3
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:40
Locatie: Sint Niklaas

21 okt 2017, 20:33

inspecteer eens goed de collector. Als er 1 spleetje wat breder geworden is, dan is de anker kapot en vandaar de vonken en versleten kooltjes.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

22 okt 2017, 05:56

Als het anker te ver versleten is ,zullen de nieuwe kooltjes zich aanpassen aan de slijtage en steeds vonken geven en rap versleten zijn , te vergelijken met de remblokjes van uw wagen ,als ge rijd tot dat het ijzer op ijzer is maakt dat krassen en passen uw nieuwe blokjes zich daar ook aan en verslijten rap.
Zou mij een nieuw machine aanschaffen ,iets dat staat te vonken dat werkt toch niet plezant,is mijn mening :)