Always look on the bright side of live

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

24 okt 2017, 17:18

Hello iedereen, als men in Wikipedia op zoek gaat naar informatie over het wanneer deze song gecomponeerd werd, dan komt men terecht bij Monty Pithon, en de jaren 70.

Ik dacht reeds deze song gehoord te hebben in de late 50tiger jaren.

Heeft er iemand meer informatie hierover? Waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

24 okt 2017, 17:54

Volgens mij is het origineel wel degelijk van Monthy Pyton geschreven door Eric Idle

Idle is an accomplished songwriter, having composed and performed many of the Pythons' most famous comic pieces, including "Eric the Half-a-Bee", "The Philosophers' Song", "Galaxy Song", "Penis Song" and, probably his most recognised hit, "Always Look on the Bright Side of Life", which was written for the closing scene of the Monty Python film Life of Brian,

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

24 okt 2017, 18:34

Even vermelden dat Eric Idle hier ook flink aan bijdragen heeft : https://www.youtube.com/watch?v=TA7bYjCbfX4
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 okt 2017, 08:48

Paul Siemons schreef:... geschreven door Eric Idle ...
Ik heb mij nog verder in mijn geheugen liggen graven en was er vast van overtuigd dat ik dit tussen 1955 en 1957 reeds gehoord had, en ik had er mijn handen voor in het vuur durven steken.

Maar als ik dan zie dat Eric Idle in 1943 geboren werd, dan zou hij in de periode die in daar aangeef "ne gamin" van 12 tot 14 jaar geweest zijn, en moet ik blij zijn dat ik mijn handen toch maar niet in het vuur gestoken hebben :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 okt 2017, 09:19

Danny. schreef:
Paul Siemons schreef:... geschreven door Eric Idle ...
Ik heb mij nog verder in mijn geheugen liggen graven en was er vast van overtuigd dat ik dit tussen 1955 en 1957 reeds gehoord had, en ik had er mijn handen voor in het vuur durven steken.

Maar als ik dan zie dat Eric Idle in 1943 geboren werd, dan zou hij in de periode die in daar aangeef "ne gamin" van 12 tot 14 jaar geweest zijn, en moet ik blij zijn dat ik mijn handen toch maar niet in het vuur gestoken hebben :wink:

Groetjes

Danny
Ja Danny, hoeveel miljoenen deuntjes zijn er al niet gemaakt en dan is het niet onmogelijk dat er al eens een is dat verdraait goed lijkt op een eerder gehoord muziekstuk. Heb het ook al voorgehad.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 okt 2017, 11:16

Paul, het is niet specifiek de melodie, maar die woorden "bright side of life" die weerklinken in mijn hoofd, en ik zie nog steeds waarom ik aan die melodie moet denken, dat was in Duitsland, in het leger, er was een uitstap met een boot op de Rijn, en er bevonden zich daar enkele miliciens met hun instrumenten, en tijdens een stop met wandeling in een of ander dorp, marcheerden die muzikanten terwijl ze dat liedje interpreteerden, het is toch een melodie die aan een march doet denken.

Daar was ik begot zo zeker van ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

25 okt 2017, 12:24

Danny. schreef:Paul, het is niet specifiek de melodie, maar die woorden "bright side of life" die weerklinken in mijn hoofd, en ik zie nog steeds waarom ik aan die melodie moet denken, dat was in Duitsland, in het leger, er was een uitstap met een boot op de Rijn, en er bevonden zich daar enkele miliciens met hun instrumenten, en tijdens een stop met wandeling in een of ander dorp, marcheerden die muzikanten terwijl ze dat liedje interpreteerden, het is toch een melodie die aan een march doet denken.
De overige Pythons zongen dat nummer in de kerk bij de private afscheidsceremonie van Graham Chapman.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... sHk9WC7fnQ

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

25 okt 2017, 15:54

Bedankt Michel, maar dat is nog een argument meer op het feit dat ik die song in 1958 situeer :wink:

Ik zal er mij moeten bij neerleggen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender