Overbevolking

Hier is plaats voor openbaar debat.

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

08 okt 2017, 23:06

Het is maar enkele jaren geleden dat we aan 7 miljard mensen zaten, welnu , intussen zijn er al meer dan een half miljard mensen bijgekomen, het gaat nogal een gang zeg . 8O
Bron : worldometers
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!
Gast

08 okt 2017, 23:46

Nie naar mij kijken, ik zit er voor niks tussen. :wink:

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

09 okt 2017, 12:49

Gisteren in een programma op het duitse ZDF : (kort samengevat wat er gezegd werd) : op het ogenblik dat we met ongeveer 12 miljard inwoners zijn, zal de aarde niet meer in staat zijn om ons te voeden . Zelfs als we massaal omschakelen naar voeding waar minder aardoppervlakte voor nodig is om het te telen. Ook niet alleen voedsel op zich zal een probleem zijn , maar ook drinkbaar water. En "zuurstof", want om genoeg voedsel te kweken zou ook weer een deel van de zuurstof producerende bossen verdwijnen ,.... en zo werden er nog enkele punten opgesomd. Resultaat van dat alles : als de bevolkingsaangroei zo verder gaat zal er tegen 2120 een overbevolking zijn. En dat zal dan resulteren in voedseloorlogen. Het uiteindelijke resultaat zou volgens dit wetenschappelijk programma kunnen zijn dat de mensheid zich volledig zelf vernietigt.
MaLoReg

13 okt 2017, 09:52

Mensen die financieel het zwakst zijn hebben de meeste kinderen om dan nog niet te spreken over
Afrika, daar ben je geen volwaardige vrouw als je geen 10 kinderen baart. Het is ook opvallend dat
diegenen die niet werken meer kinderen hebben.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

13 okt 2017, 10:07

MaLoReg schreef:. Het is ook opvallend dat
diegenen die niet werken meer kinderen hebben.
Logisch toch, die hebben meer tijd om ze te maken :)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 okt 2017, 12:08

Misschien is dat de bezorgdheid van Trump en Oen, ze willen de bevolking naar beneden zodat er genoeg voedsel is voor de mensen die gezond achter blijven :(
Fazal

16 okt 2017, 19:45

Dat noemt men 'naar de nieuwe wereldorde' streven.
En dat is al meer dan 100 jaar aan de gang.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

17 okt 2017, 20:18

Ongeveer 2017 jaren geleden beveelde men "ga en vermenigvuldig" en nu begint men hierom te mekkeren. In het computerjargon is "delen" anders gedefineerd, gevolg ..... men kan niet meer terug naar "AF" .... :wink:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

21 okt 2017, 16:56

MaLoReg schreef:Het is ook opvallend dat diegenen die niet werken meer kinderen hebben.
Juist!
Ze naaien op andermans kosten, om het maar eens populistisch uit te drukken. :evil:
En het zijn vooral onze gepigmenteerde medemensen die daar wat van kennen.
Maar dat feit moet je ontkennen, anders ben je een racist.
Ondank is 's werelds loon

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

31 okt 2017, 09:54

Racisten hoeven niet te vermenigvuldigen; dié worden "automatisch" gemaakt... :lol: