Alcohol vrij bier

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

29 okt 2017, 11:13

RichardSN schreef:Jij begrijpt helemaal niets beste man, zoals jouw commentaar bewijst.
Wat mij eventueel ontbreekt aan smaakpapillen is niets vergeleken bij jouw manifest gebrek aan hersencellen.
Oei, 't was er blijkbaar boenk op!
Santé inderdaad.
Met een alcoholvrij waterke?
Doet er mij aan denken dat ik dat flesje Lalande de Pomerol (2012) moet gaan laten chambreren, vurrukkulluk bij een gratin.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

29 okt 2017, 11:22

RichardSN schreef:
Heb overigens in geen jaren druivensap gedronken, wel neem ik druivensuiker tijdens het sporten.
Eventjes terzijde : Druivensuikertabletten hebben niks met druiven vandoen.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

29 okt 2017, 12:31

Paul Siemons schreef:
RichardSN schreef:
Heb overigens in geen jaren druivensap gedronken, wel neem ik druivensuiker tijdens het sporten.
Eventjes terzijde : Druivensuikertabletten hebben niks met druiven vandoen.
Druivensuiker is niet goed voor u
09/06/2017 om 03:00 door poj - Print - Corrigeer

Suiker is slecht voor de ­gezondheid. Bedrijven mogen op verpakkingen of in ­reclameslogans niet de indruk wekken dat dit anders is. Dat zegt het Europees Hof van Justitie. Nochtans gebeurt dat nu wel in het geval van druivensuiker.

Zo wordt Dextro Energy – dat per blokje zes gram glucose bevat – aangeprezen bij sportievelingen en ­studenten. “Glucose ­ondersteunt de fysieke ­activiteit”, “glucose draagt bij aan een vlot functionerend metabolisme” en “glucose is goed voor de werking van de spieren”, klinkt het.
Slogans die niet kunnen, aldus het Hof. Hoewel de aanprijzing van Dextro strikt genomen niet ­onjuist is, gaat er een “tegenstrij­dige boodschap” van uit. Want ­“afgaande op algemeen aanvaarde gezondheidsprincipes moet de ­consument zijn gebruik van suiker verminderen”.
Advertentie

Het bedrijf moet de slogans nu verwijderen..
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

RichardSN
Lid geworden op: 25 jan 2017, 20:12

31 okt 2017, 21:25

MichelN, jouw behoefte aan alcoholisch genot leidt tot zelfoverschattende verstandsverbijstering .
Ik ben steeds bereid wat moeite te doen voor de gebrekkige medemens , dus hier de kaars en bril:

Tot tweemaal toe heb je bewezen dat je niet kan verdragen/begrijpen dat er mensen zijn die alcoholhoudende dranken slecht van smaak vinden, en zeker niet dat er alternatieven zouden zijn die even goed of zelfs beter smaken. Want wat excuus zou je dan nog hebben om alcoholhoudende drank te kiezen?

Niet verbazend dat je dan graag zou hebben ( "begrijpt" ) dat ieder die alcoholhoudende dranken slecht van smaak vindt weggezet kan worden als een gezondheidsfreak of een pilaarbijter. Even onzinnig alsof je iemand die enkel monogame sex wil omschrijft als een "liefdesfreak" of "halve pastoor". Behalve door iemand die op alles springt wat los loopt natuurlijk en die zijn genotzucht door niets in de weg wil laten staan. Wat jouw verbale balorigheid perfect verklaart.

Ook "denlowie" is in dat bedje ziek, voelt zich zo in zijn ballen gebeten dat iemand druivensap qua smaak verkiest boven wijn dat hij dit ziet als een psychiatrisch probleem. Kans is groot dat men hier te doen heeft met iemand die niet wil toegeven, allereerst niet aan zichzelf, dat het hem eerder om de alcohol dan de smaak te doen is.

Verder meen je te begrijpen dat ik zou veronderstellen dat bier slechts water met alcohol zou zijn, wat ieder kind met een beetje kennis van begrijpend lezen niet zou concluderen. Er wordt in die alinea niets categoriek geponeerd, slechts een hypothese, die overigens door mijzelf , opnieuw veronderstellender wijze, corrigerend bijgestuurd wordt. Wat je onieuw totaal ontgaat, en daarenboven verkeerdelijk aangezien het "wel degelijk een samenspel is van de andere ingredienten en de alcohol". Alcohol, of beter ethanol, functioneert als drager van de aroma's komende van die andere ingrediënten.

Maar ja, sommigen, zelfs iedereen in zekere mate , lezen, zien, begrijpen, geloven, aanvaarden, etc.. enkel wat hun eigen voorkeur, aard of genot bevestigd. In jouw geval en dat van "denlowie" toch nogal extreem.

Waarvoor mijn innige deelneming.
Laatst gewijzigd door RichardSN op 31 okt 2017, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.

RichardSN
Lid geworden op: 25 jan 2017, 20:12

31 okt 2017, 21:49

Pol55 schreef

“Glucose ­ondersteunt de fysieke ­activiteit”,
Wat klopt als een bus indien men met een tekort zit.

Honing zou ook kunnen, maar dat is wat - niet veel maar toch- lastiger mee te nemen op de fiets.

Zou eerder een topic moeten zijn over "wat te eten tijdens het fietsen om een hongerklop te vermijden".

Alle suggesties en redenen om het te veranderen zijn welkom, maar druivensuiker is voor mij nog steeds één van de beste opties.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

09 feb 2019, 09:37

Er is een nieuw alcoholvrij biertje nl. Leffe.
Gisteren geproefd (een blikje gratis bij Colruyt) en al die slechte smaken (o.a. rotte eieren in Jupiler) zitten er niet in.
Iemand heeft de gewone Leffe en deze alcoholvrije Leffe na mekaar gedronken en de smaak is hetzelfde. Dus beter kan niet.
Gr.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

09 feb 2019, 12:18

Alcohol vrij bier is enkel goed voor mensen die er in geloven.

Dit is net zoals mensen die zelf iets bereiden denken dat het veel beter is, dan zij het kopen bij de vakman !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 feb 2019, 13:53

als het kind maar een naam heeft ?
bier is bier
of dat nu met alcohol is of zonder alcohol
als dat zonder alcohol goed smaakt, is dat zeker goed , en die zonder alcohol is mooi meegenomen
kan men eentje drinken zonder gepakt te worden
heb het zelf ondervonden indertijd met radler alcoholvrij , smaakte ook zeker zo goed
k'weet alleen het merk niet meer , was in trento in een kleine winkel gekocht

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 feb 2019, 10:37

En over smaak nooit discuteren, jupiler blue  bevat maar 3,3 procent alcohol vind ik ook niet zo slecht, en men word er ook niet dronken van .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

cara1
Lid geworden op: 29 apr 2016, 13:15

10 feb 2019, 15:48

Probeer de Sportzot eens,is van Brugse zot.Carlsberg alcoholvrij is ook niet slecht.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

10 feb 2019, 17:18

Er zijn er hier die niet eens weten wat alcoholvrij bier is.   Als men om medische reden geen gewoon pintje mag drinken dan is dat niet om te lachen.  Ik moet medicatie nemen tegen epilepsie en die zou NIET werken als ik 1 pintje drink.  O ja, 3,3 % is NIET alcoholvrij.
En het volgende wat ik ga zoeken is inderdaad Brugse Zot. Dit biertje mag ik van de huisarts drinken (O,4%). Maar bij ons in de grootwarenhuizen kan men het niet vinden. Dus deze week bij bierhandelaars gaan kijken en daar zal ik het wel vinden. Ik ben benieuwd hoe dat zal smaken. Gr.
55 Monique

17 feb 2019, 23:15

tourtel alcoholvrij bier