doodsprentjes verzamelen

Hier is plaats voor openbaar debat.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

01 nov 2017, 07:10

las in hln artikel van man die prat gaat op zij verzameling en welke trukjes hij heeft om toch aan prentje te geraken... ik vind dat gewoonweg zielig !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
Gast

01 nov 2017, 08:19

las in hln artikel van man die prat gaat op zij verzameling en welke trukjes hij heeft om toch aan prentje te geraken... ik vind dat gewoonweg zielig !
Lijkenpikkerij.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

01 nov 2017, 08:24

vagelis schreef:las in hln artikel van man die prat gaat op zij verzameling en welke trukjes hij heeft om toch aan prentje te geraken... ik vind dat gewoonweg zielig !
Zielig .... zeg maar gewoon walgelijk!

En het zijn niet alleen mannen maar ook vrouwen die niks ontzien om toch maar een prentje te kunnen bemachtigen.

Heb een werkmakker en die heeft zijn 10 jarig zoontje na een jarenlange strijd tegen kanker verloren. Iets meer dan een jaar na de begrafenis krijgt zijn echtgenote een telefoon van een vrouw die vraagt of ze juist zit bij het gezin dat een kind heeft begraven en de reden van haar vraag was dat ze samen met haar vriendin zoveel mogelijk kinderbegrafenissen gaat bijwonen om kaartjes te verzamelen maar dat ze indertijd niet kon komen en of ze misschien een paar prentjes mocht komen halen om haar collectie aan te vullen!!!! :evil: :evil:

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

01 nov 2017, 08:33

toen mijn vrouw in 1997 overleed (45j) kreeg ik meerdere telefoons van overal in vlaanderen die beweerden "oude vriendin" te zijn maar niet naar begrafenis kon komen... kan je mij aub een kaartje opsturen? ziekelijke mensen !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 nov 2017, 04:53

Waar houden ze zich mee bezig.
Het ontbreekt er nog aan dat ze komen bedelen voor een haarlok van de overledenen.
Ondank is 's werelds loon

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

04 nov 2017, 13:51

Dat er verzamelaars zijn van doodsprentjes, daar kan ik nog mee leven. Het is een hobby. Anderen verzamelen sigarenbandjes of luciferdoosjes of .... ( vul de puntjes zelf maar in) .
Maar dat deze doodsprentjes soms voor grof geld verhandeld worden gaat ook voor mij véél te ver, en ook de dikwijls onbeschofte manier waarop sommige "verzamelaars" achter deze prentjes aanzitten kan voor mij niet door de beugel