Draadloze verbinding

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

sjef
Lid geworden op: 11 aug 2002, 12:18
Locatie: Ekeren

18 nov 2017, 11:59

Een goede dag iedereen

Ik heb juist een nieuwe desk-top gekocht maar heb problemen om op internet te geraken. Heel soms gaat het vanzelf maar meestal geraak ik er niet op en blijft hij "bezig met laden". Mijn laptop staat op een meter van de pc vandaan en daar is geen probleem mee.

Ik heb een draadloze verbinding van Telenet.

Acer Aspire TC-780
Intel core i5 - 7400
8 GB Ram
238 GB SSD
1TB HD
W10

Bedankt voor de eventuele hulp.
sjef

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

18 nov 2017, 12:29

sjef,
Heel soms gaat het vanzelf maar meestal geraak ik er niet op en blijft hij "bezig met laden"
Verbinding hebben met WiFi en een browser starten zijn twee verschillen.
Of de verbinding in orde is kan je nazien:
Klik met de rechtermuisknop op het Windows symbool (links onder)
Klik op Instellingen
Klik op Netwerk en Internet.
Op de Netwerk status kunt je zien of er verbinding is met de router.
Klik langs de linker kant eens op WiFi

Als dat in orde is kunt je een browser openen,
Welke gebruik je Edge, Internet Explorer 11 of nog een andere ?
Welke Windows 10 staat er op die "nieuwe computer"
Om dat te weten
Klik op het zoek symbool (vergrootglas)
Typ: Winver en druk op enter
De nieuwste versie is: Windows 10 versie 1709 (1629.64)
Als deze versie nog niet op de computer staat is het mogelijk dat
de computer zoekt achter updates als je een browser wilt starten.

Sony

Sony

sjef
Lid geworden op: 11 aug 2002, 12:18
Locatie: Ekeren

18 nov 2017, 12:58

Alles lijkt in orde te zijn, ook de W-10 versie.
Ik gebruik Chrome
sjef

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

18 nov 2017, 15:02

sjef
Alles lijkt in orde te zijn, ook de W-10 versie.
Ik gebruik Chrome
Dat je Chrome gebruikt dat is eigen keuze
Uit ondervinding weet ik echter dat daar veel miserie mee is.
Als alles in orde is dan kan toch alleen maar Chrome de oorzaak
zijn van die moeilijke verbinding.
Een mogelijkheid Chrome eens helemaal verwijderen
computer terug opstarten en Chrome terug installeren.
of Chrome verwijderen en een ander browser gebruiken.

Sony
Laatst gewijzigd door Sony op 19 nov 2017, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sjef
Lid geworden op: 11 aug 2002, 12:18
Locatie: Ekeren

18 nov 2017, 15:08

Het schijnt opgelost te zijn. Ik heb de stekker van het modem uit getrokken, even gewacht en terug in gestoken. Daarna nog op de resetknop geduwd en internet werkt weer normaal.

Toch vriendelijk bedankt voor de aangeboden hulp Sony.
sjef

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

19 nov 2017, 09:54

sjef,

bedankt voor het melden en veel succes verder.

Sony