'Waarom De Wever niet langer voorzitter vd N-VA kan blijven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

mozareke
Lid geworden op: 23 okt 2006, 17:01
Locatie: Mechelen

19 nov 2017, 17:36

The Spirit of Flanders schreef:
MaLoReg schreef:Onnozel manneke van Boemerskonte!
't is een vrouwke :lol: En waarom ik niet op de SPA en de Groene bash ? Omdat die duidelijk tegen het gegraai opkomen , niet meer dan dat.
De sossen die opkomen tegen het gegraai. Laat me niet lachen, de sossen zijn altijd de grootste graaiers geweest. Zij graaiden zoveel dat ze op den duur niet meer wisten waar ze moesten blijven met al dat geld. Ze gingen het opstoken, nog liever dan het uit te delen aan de sukkelaars waar ze zo mee begaan zijn. Iedereen beschermt zijn inkomen, en als uw inkomen afhankelijk is van het aantal stemmen van sukkelaars weet je wel wat je moet doen om uw inkomen te beschermen en te verhogen.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

19 nov 2017, 17:45

It's a dirty job, but someone has got to do it" :?

En...politiek is nu eenmaal zo'n vuile stiel, waar schone handen een utopie zijn.
't Is en blijft balanceren tussen links en rechts.
En dan zijn er nog die "goede stuurlui" die aan de wal staan
en veelal averechts zijn. :wink:

Gelukkig is er seniorennet als uitlaat(klep). 8)
Maar waar een meerderheid de eenzaamheid verdrijft,
met tekeningetjes, grapjes en spelletjes allerlei. :lol:

En mogelijk draagt dat meer bij tot een (relatief) gevoel van geluk,
en er nog enigszins bij te horen,
zelfs tijdens de jaren van vergrijzing
dan aan het blaffen tegen de karavaan,
die gewoon verder trekt.

Tenslotte heeft elke stem die zich hier al dan niet terecht verheft,
ook maar één enkele stem tijdens de verkiezingen
en verder is deze - schijnbaar druk bezochte - website voor grijsaards,
te zwak als podium, om ook maar een schijn van invloed te hebben op het politieke toneel.

Tot spijt 't benijdt.... 8)

sw
Gast

19 nov 2017, 18:01

mozareke schreef:....., en als uw inkomen afhankelijk is van het aantal stemmen van sukkelaars weet je wel wat je moet doen om uw inkomen te beschermen en te verhogen.
Snif ... Snif .... ruik ik hier niet een ferme vleug van inhalerig egoisme ? :lol:
Gast

19 nov 2017, 18:24

MichelN schreef:......
Neen, gij zijt een paljas die het profiteren aanmoedigt.
Maar het geprofiteer van belastingen door een Koen Kennis , een S. Bracke , een Fernand Huts , enz .... daar heb jij blijkbaar geen probleem mee. Wel , ik wel.

MOLCO
Lid geworden op: 20 jan 2005, 19:11
Locatie: Kempen

19 nov 2017, 20:03

Het forum van het seniorennet is nog geen zier veranderd.

Haast ieder onderwerp dwaalt binnen de kortste keren af naar bashing, vroeger het VB, nu is het uitverkoren slachtoffer de N-VA
Wat kan mij die partij eigenlijk schelen, helemaal niets. Ik ben geen partijlid en zal het nooit worden.
Maar ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat ze de juiste politieke koers varen.

Wat deze thread betreft: we kunnen er maar iets serieus over zeggen zodra de Commissie (ik ben de naam vergeten) waarbij Groen klacht heeft ingediend, uitspraak heeft gedaan. Al de rest is theoretisch ge-ouwehoer en/of praat voor de vaak
Gast

19 nov 2017, 20:20

MOLCO schreef:....
Maar ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat ze de juiste politieke koers varen.

....
Omdat ze dat van henzelf luidkeels beweren ? De staatschuld is drastisch gestegen , de begrotingstekorten eveneens , de bedrijven nemen ook de vlucht , en ik heb ferm moeten bezuinigen om nog minder op mijn spaargeld te moeten teren dan ooit ( en met mij waarschijnlijk nog vele anderen ). Onze economie groeit minder sterk dan in onze buurlanden. Dit alles zijn fenomenen van de laatste jaren met de NV(A) erbij. Onder Di Rupo hebben we het zelfs beter gedaan dan onze buurlanden om de crisis te overleven. Ik zou toch in uw plaats die "juiste politiek" nog eens gaan bekijken.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 nov 2017, 00:08

"Wat deze thread betreft: we kunnen er maar iets serieus over zeggen zodra de Commissie (ik ben de naam vergeten) waarbij Groen klacht heeft ingediend, uitspraak heeft gedaan. Al de rest is theoretisch ge-ouwehoer en/of praat voor de vaak"

Ik vrees dat jij totaal niets weet van wat zich aan het afspelen is in A'pen . Het gaat helemaal niet om een verjaardagsfeestje waar politici van allerlei slag opduiken. Meester-tacticus De Wever heeft alweer de sceptici op zijn hand gekregen met die opmerking over dat "colake". De klacht van Groen is belachelijk - ze weten ook dat die klacht uiteindelijk niets zal uithalen. Politici doen niks anders dan feestjes van bevriende ondernemers platlopen...
Het gaat wel om iets waar blijkbaar weinig bejaarden alhier weet van hebben nl.
a. een gigantisch bouwproject van 2.400 appartementen in 4 even gigantische woontorens en dat op de Slachthuissite die ligt in één van de meest onderkomen buurten van de stad - een buurt die donkerrood kleurt en dat niet omdat het "sossen" zijn maar wel van de armoedecijfers. De bevolking zal in één klap verdubbelen in deze buurt. In het plan is véél te weinig groen en plaats voor recreatie voorzien - voedingsbodem dus voor vandalisme, criminaliteit etc.

b.Het volgende is eigenlijk geweldig ironisch als het niet zo dramatisch zou zijn: de grote geldschieter van Land Invest ( de bouwheer dus) is het Luikse pensioenfonds Ogeon Fund dat gecontroleerd wordt door de Luikse PS en waarvan de politici uren in de wind stinken naar corruptie en graaierij. Enkelen van die figuren kwamen overigens ook "een colake" drinken. Helemaal vanuit Luik gekomen zeg...

c.Voor alle NVA lovers alhier moet het toch even slikken zijn als ze goed beseffen dat de stad Antwerpen - met goedkeuring van de lokale NVA - gronden verkwanseld aan Land Invest waar ze dus zelf weinig zal aan verdienen als je dat gaat vergelijken met de vele miljoenen die naar de aandeelhouders van Land Invest zullen gaan en naar het Luikse pensioenfonds Ogeon. Het moet jullie toch echt gelukkig maken dat de Antwerpse NVA mee helpt om de pensioenen van de Luikse ambtenaren te betalen - en voor wie dat niet moest weten: Ogeon Fund is het pensioenfonds van de intercommunale...Publifin :lol:
Publifin dus waar de Vlaamsche bejaarden van Sennet zaten over te vloeken en te ketteren enige tijd geleden . Dat Ogeon Fund fungeert eigenlijk al vele jaren als een soort "bank" voor de PS. De Wever & Co werken al jaren achter de schermen met die PS figuren rond investeringen in A'pen terwijl ze naar buiten uit enkel zitten te kwaken tegen diezelfde PS.
Laat ons nog een "colake" drinken :lol:
Gast

20 nov 2017, 00:51

Eventjes de geheugens opfrissen : Over het bestaan van Publipart: "Ik zat in Publilec en ik wist het niet", zei Siegfried Bracke (N-VA) als bestuurder van (bovenliggende structuur) Publilec uit http://www.knack.be/nieuws/belgie/gents ... 15175.html

Publipart - Publifin - Publilec : Dat Publipart via Publilec banden heeft met Publifin doet de schepenen geen goed. Die intercommunale kwam de afgelopen weken meermaals in het nieuws, omdat een twintigtal Waalse politici er in raden en commissies zitten en daar royale zitpenningen voor kregen ongeacht of ze nu aanwezig waren of niet. uit http://www.standaard.be/cnt/dmf20170212_02726139

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

20 nov 2017, 06:48

Zelfs (en zeker) politici hebben het (helaas) nodig, om in de belangstelling te staan.
Enne...slechte reclame is ook...reclame. :wink:

Hoge bomen vangen veel wind.
En wie zonder zonde is mag alvast de eerste steen werpen.
Maar... waar ik ook kijk in mijn directe omgeving, blijkt er zelfs bij Jan & Mie Modaal altijd wel iets te "arrangeren".
Een werkje zonder factuur en/of een deel in 't zwart. :)
"Ons kent ons" en lijntrekkers zijn hier in de buurt alom bekend, maar zij zijn er fier op dat ze geen klop uitrichten,
doch wel van een of andere kas steun trekken. :lol:

Laat maar waaien, denk ik dan want als senior is het gezonder om u niet op te winden.
En zeker niet over alles waar ge totaal geen vat op hebt.

Zelfs als de buurvrouw het kwakje van haar hond ostentatief in een zakje doet
- en daarmee alom applaus oogst... - trap ik er niet in.
Zeker niet, wanneer ik haar mooie blauwe zakje (mét inhoud) wat verder voor anderen hun tuinhaag zie liggen. 8O
Jef (haar echtgenoot) zorgt zelfs voor werk, wanneer hij (per auto) het dagelijkse huisafval,
gaat dumpen in een vuilbakje bij een halte van de LIJN! :idea:

OFF-topic :!: :?:

Inderdaad, maar het geeft aan, dat ieder best voor de eigen deur zou vegen... 8)

sw

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

20 nov 2017, 07:03

Leuke buurt waar jij woont :D :D , zoals jij het neerpent is het een scenario voor een topfilm :D :D :D ,maar je hebt overschot van gelijk we moeten niet altijd ernstig zijn.
Gast

20 nov 2017, 08:02

Silver Wolf schreef:.....
En wie zonder zonde is mag alvast de eerste steen werpen.
....
Ik ben zonder zonde , maar ik werp geen eerste steen omdat ik geen godsdienst naloop. :)

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

20 nov 2017, 09:11

Conclusie : Links moet er zijn om rechts op de vingers te tikken. Rechts moet er zijn om de linkse als gevaarlijk en
on - nationalistisch te doen uitschijnen.
Gelukkig hebben de mensen een symmetrisch lichaam.
Links kan niet zonder Rechts en vice versa.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

20 nov 2017, 09:12

The Spirit of Flanders schreef:
Silver Wolf schreef:.....
En wie zonder zonde is mag alvast de eerste steen werpen.
....
Ik ben zonder zonde , maar ik werp geen eerste steen omdat ik geen godsdienst naloop. :)
Of dat er geen stenen in de buurt liggen :D
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

20 nov 2017, 15:41

jure schreef:Conclusie : Links moet er zijn om rechts op de vingers te tikken. Rechts moet er zijn om de linkse als gevaarlijk en on - nationalistisch te doen uitschijnen.
Gelukkig hebben de mensen een symmetrisch lichaam.
Links kan niet zonder Rechts en vice versa.
:roll: Omdat in de jaren stillekes sommige boerenzonen, die legerdienst gingen kloppen in de war waren bij het marcheren en/of vertrekken met de juiste voet, werd voor hen hooi in de ene kloef en stro in de andere gestopt.
Zodat dan "links... rechts" werd vervangen door "hooi... strooi...". :idea:

"Fransooi" één van mijn overburen kan in de nog halfdonkere ochtend én al liggend (!) nooit met zekerheid uitmaken welk nu zijn rechter- dan wel linker-been is.
En omdat Irma (zijn eega) hem al meer dan eens heeft gewaarschuwd, dat hij beter niet met zijn linkerbeen uit bed stapt,
blijft hij - averechts zoals hij kan zijn - (en...zeker bij nat en kil herfstweer) meestal tot 's middags liggen... :wink:

sw
dejules

20 nov 2017, 17:20

jure schreef:Conclusie : Links moet er zijn om rechts op de vingers te tikken. Rechts moet er zijn om de linkse als gevaarlijk en
on - nationalistisch te doen uitschijnen.
Gelukkig hebben de mensen een symmetrisch lichaam.
Links kan niet zonder Rechts en vice versa.
Conclusie : als Majeur van Samusocial gewoon gezegd had dat hij op die vergaderingen een cola zero had gedronken dan was hij nu nog in functie.