nieuw tablet aankopen

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

riederalp
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:58
Locatie: Vlaams brabant

26 nov 2017, 10:20

[ik weet niet of dit het juiste forum is voor mijn vraag !
ik denk eraan om een tablet aan te schaffen. Waarom : Volgens mij is een tablet eenvoudiger om mee te nemen op reis.
ik bebruik nu mijn pc alleen voor : mail berichten en om mails te verzenden.....skype ....google
meer niet
waar moet ik zeker naar kijken bij de aanschaf : geheugen ? Nog iets ?





....

moeschi
Lid geworden op: 03 jul 2004, 23:24
Locatie: sint katelijne waver

26 nov 2017, 10:55

Ik had een tablet van apple gekregen van mijn dochter maar al 6 jaar oud heb er een 2 tal jaar meegedaan, maar vlug ging die niet meer heb mij nu een nieuwe aangekocht bij van den Borre.
Een apple omdat ik die handig vind en gewoon was.
128 GB zodat ik er een tijdje mee voort kan. Ik moet zeggen handiger dan een pc want die gebruik ik bijna niet meer ik heb wel een vaste met een kabel.
Ik neem rapper het tablet vast ook als ik iets moet opzoeken of ik wil eens een speciaal gerecht ik zet het op de keukentafel een hoor gesproken hoe ik alles moet doen.

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

26 nov 2017, 11:33

Voor hetgeen je wil doen is deze goed genoeg en heeft een 10" scherm:
https://catalogues.metro-group.com/makr ... 2017-11-25

Nadeel : kan enkel via WiFi op het internet.

Als je een wil die ook op het internet kan via het GSM netwerk dan moet je kijken naar een tablet die ook 3G en/of 4G kan. Dan heb je natuurlijk ook nog een GSM abo nodig voor data en de SIM kaart in de tablet steken.

In principe kan een smartphone ook alles wat je vraagt maar het nadeel is daar dat het scherm veel kleiner is.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

jef11
Lid geworden op: 26 okt 2008, 15:56
Locatie: kempen

26 nov 2017, 19:40

heb mij een chromebook aangeschaft en ben daar zeer tevreden over
vlug in opstart
zeer zuinig baterijverbruik (ongeveer 6 u)
staat ooh in verbinding met gsm
ben niet rijk maar soms gelukkig

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

28 nov 2017, 18:18

Media Markt zou ik toch 2X of meer over nadenken voor aleer te kopen!!!
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

28 nov 2017, 18:39

jean55 schreef:Media Markt zou ik toch 2X of meer over nadenken voor aleer te kopen!!!
dit toestel of gelijkaardig wordt ook door veel andere winkels verkocht.
Waarom zo wantrouwig?
- ondersteuning bij problemen krijg je toch nergens zelfs niet in de kleinere zaken.
- er is toch ook 2 jaar garantie
- na 2 jaar wordt een dergelijk toestel niet meer herstelt wegens te duur.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

riederalp
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:58
Locatie: Vlaams brabant

29 nov 2017, 08:23

ik wou een vraag stellen aan JEAN 55 maar JANNEKE DUST 2 is me voor !
ja jean 55 wat hen je tegen Media ?
ik heb nog nooit iets gekocht in media Market maar ben onlangs in de Makro Machelen langs geweest.
Vermits ik daar toch was enkele vragen gesteld.
Zeer vriendelijk en degelijke kennis en...in 't Nederlands ( probeer dat maar eens in Media City 2 )

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

29 nov 2017, 16:06

Daar gaat het nu juist om GARANTIE in media markt. Ik ken iemand die koopt daar een smartphone Motorola. Van de tweede week miserie. Kan in een andere zaak ook gebeuren. Gaat terug ze doen er iets mee en klaar. Komt thuis terug hetzelfde, gaat terug, drie weken zonder smartphone. Komt terug na een dag hetzelfde, gaat naar media markt, ze doen er terug iets mee en klaar. ( Het probleem was dat de datum telkens veranderde ). Komt thuis terug hetzelfde. Telefoneert naar media markt en vraagt of het niet mogelijk is om een ander toestel of de centen terug te krijgen zijn. Neen dat is niet mogelijk, vraagt of zij met de verantwoordelijke eens kan spreken. Ja dat is goed om 12u30. Gaat tegen dat uur naar daar. Niemand te zien zit te lunchen, kom om 15u eens terug. Smartphone moet terug opgestuurd worden. Nu zijn wij drie maand verder nog geen Smartphone te zien. Wel sinds twee weken een klein lomp telefoontje gekregen. Dit omdat er gevraagd werd wie gaat dat abonnement betalen gedurende de drie maand?

Kijk ook eens in test aankoop, die zijn er ook bij iemand moeten tussen komen voor de garantie voor een Smartphone.

Ik geef een ander voorbeeld, mag hier misschien geen namen noemen. Ik koop 1,5 jaar geleden een vlees gril bij VDB. Kreeg problemen dat zij met momenten niet op warmde. Ga terug ze keken nog niet of het waar was het geen ik zei. Ze typte wat in hun computer ging kijken of er nog zo een toestel was. Kwam er mee terug en zei dood leuk '' hier meneer U kan deze avond uw stukje vlees grillen en dit ís garantie voor het nieuwe toestel''. Dat noem ik garantie en service. Doen hetgeen moet gebeuren.
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 nov 2017, 11:55

@jean55

Hoeveel negatieve reacties moet je hebben over VDB?
Service van MM of van Aldi: allebei prima, met af en toe een uitzondering natuurlijk...
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 nov 2017, 12:19

@rieder

--De grootte ve phablet valt tussen een tablet en en smartphone, is dus nog handiger om mee te nemen...

--De enige juiste tablet voor u is diegene die je in de winkel deftig hebt uitgeprobeerd en vergeleken met verschillend andere tablets wat betreft UW gebruiksgemak en UW budget.
Jouw verwachtingen moet het ding kunnen inlossen, en met minder of met meer, neem je geen genoegen.

--Of je weet al wat je wil, omdat je er al mee gespeeld hebt bij familieleden/kennissen.
Kan je nog altijd eerst eens piepen of er niets bruikbaars te halen valt bij:
https://www.2dehands.be/computer-game-c ... en/tablet/
Of je je kan ook een refurbished toestel kopen bij fabrikanten, bijv. samsung:
https://www.samsung.com/us/mobile/table ... nzkaxar-r/

Tablets:
https://www.tabletsmagazine.nl/category ... -koopgids/
https://www.tabletsmagazine.nl/tablets-vergelijken/
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/