Traag internet-

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

25 nov 2017, 18:59

abbs
De stekkerdoos wordt afgesloten om het sluipverbruik . Waarom is dat niet goed voor de modem ?

janneke dust2
Volgens de test zijn hier beschikbaar : Download : Max.29,55 ,min: 11,9 Mbps
Upload : Max:9,78 , min: 1,71 Mbps

We hebben digitale TV van Telenet . Ik vraag me af of ik niet beter voor internet kies bij Telenet .

Dank u voor de hulp en suggesties .
weer een stap vooruit

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

25 nov 2017, 19:51

De stekkerdoos wordt afgesloten om het sluipverbruik . Waarom is dat niet goed voor de modem ?
Wat bedoel je met sluipgebruik, dat iemand anders op jou internet kan komen?
Zend jou modem/router ook wifi uit dan heb je daar toch een wachtwoord voor en als het goed is heeft die een WPA2 beveiliging.
Uitleg: http://www.allesoverdraadloosinternet.n ... eveiligen/

Dan waarom het niet goed is om steeds het stroom er af te halen.
Je modem word aangestuurd door een signaal en zo word hij ook geupdate (dit heb niet altijd door).
Dus als steeds het stroom eraf gaat reset hij weer naar eerdere installatie en moeten al de vorige updates weer geïnstalleerd worden.
Zo raakt je modem steeds in de war en en gaat zo eerder kapot dus doe dat niet meer.

En ja ik denk dat je beter ook internet van Telenet erbij kan nemen.
Zorg dan wel dat je minimaal 30 Mbps (Downloadsnelheid neemt).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

25 nov 2017, 20:19

Vergeet dan niet om ook eens te kijken naar de bundel "WHOP". Dit is een interessante formule als men Internet, Digitale TV, digicorder en vaste telefoon wil. Internet bij Telenet geeft meestal ook de beloofde maximumsnelheid op een paar procent na.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

25 nov 2017, 21:03

Sluipverbruik , niet de juiste woordkeuze misschien , ik bedoel daarmee geen stroomverbruik .

Bij de recentste apparaten blijft er een lampje branden en vermits we te horen krijgen om op onze elektriciteit te besparen ..... maar blijkbaar is dit niet voor elk apparaat is een goede keuze .

abbs en janneke dust2 , bedankt voor jullie tijd en goede raad .
Shewa
weer een stap vooruit

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26 nov 2017, 11:47

Shewa schreef:Sluipverbruik , niet de juiste woordkeuze misschien , ik bedoel daarmee geen stroomverbruik .

Bij de recentste apparaten blijft er een lampje branden en vermits we te horen krijgen om op onze elektriciteit te besparen ..... maar blijkbaar is dit niet voor elk apparaat is een goede keuze .
Klopt dit geldt niet voor alle apparaten, apparaten die van buitenaf aangestuurd worden kan je beter niet van het stroom afhalen (zoals je modem/router).
Belangrijk voor besparing zijn bv tv's, adapters (deze ook voor brand gevaar), koffie zet apparaten, video's, pc's, enz.

Maar bedankt en graag gedaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)