Filmpje omzetten in Format Factory

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

25 nov 2017, 09:11

Ik moet kleine filmpjes in MOV omzetten naar MP4, om ze te kunnen inladen in Magix dvd fotoshow.
Maar ik vind de juiste instellingen niet, van een Mov van bv. 100 Mb houd ik in Mp4 ong . 10Mb over, en soms speelt dat dan blokkig af. Weet iemand hoe ik de uitvoer instellingen moet aanpassen om een even groot bestand over te houden? en geen kwaliteit verlies, zodat het mooi scherp blijft afspelen

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

25 nov 2017, 23:01

https://www.online-convert.com/ deze gebruik ik om clips om te zetten om te zetten naar een ander formaat en afmetingen te veranderen . Opzettelijk maak ik het formaat kleiner omdat daar een grens opzit . Ik haal zelfs het geluid eruit om nadien terug te zetten.
Probeer het eens , wel even geduld hebben tot de download klaar is.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

26 nov 2017, 17:02

het lukt ook niet zo goed, het lijkt nog moeilijk, ik weet niet wat ik allemaal moet ingeven.
Het betreft korte filmpjes in MOV die moeten ingelast worden in fotoshow
Van filmpjes weet ik niet veel af, ik ben vooral een foto liefhebber, goed coverteren naar mp4 lukt niet zo goed , ze spelen blokkerig , of hebben na converteren veel te veel contrast zodat er uitgebrande plekken zijn.
Het moet dienen om op HD TV af te spelen, dus moet het wel in orde zijn

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

26 nov 2017, 18:02

Willytje65 als U de laatste versie van W10 moest hebben kan je het via de foto app. Wel de filmpjes die wil bewerken in uw afbeeldingen zetten. Als U 1 filmpje wil omzetten naar mp4, moet je wel eerst er 2 inzetten en dan eentje terug uitdoen. Eens zij erin staan moet je op de tijd klikken en aanpassen zodanig je het volledig filmpje hebt. U kan er natuurlijk ook meerdere filmpjes inzetten en ook foto's bijzetten. Bij de foto's kan je ook de tijd aanpassen. Als er muziek in de film staat of gesproken word, moet je de muziek die aanbevolen is uitzetten.

Het is een beetje zoekwerk, maar het werkt goed, bij het opslaan word het automatisch mp4. U kan ook de beeldden aanpassen naar 16:9 of 4:3. Het is even zoeken, maar toch redelijk simpel en een redelijke vervanger voor Movie Maker. Wil je het daarna op dvd zetten kan je het misschien met uw film program doen.

Veel film programs hebben zeer veel geheugen en een snel draaiende schijf nodig ( 7500 toeren ). Dat is de reden dat de film begint te haperen. Als U een goede laptop hebt is dat 5400 toeren de meeste 5200. Maar het film program van W10 kan dat wel met minder geheugen en minder toerental.
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??