Poetshulp/gezinshulp : bestaat er een centraal infopunt ?

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 nov 2017, 09:42

pastoor schreef:Prima Vera,
Niets wat nu. Die madammen die komen werken weten begot goed genoeg of hun firma failliet is of niet. Zij ontvangen van jou de cheques en voor jou is de zaak gedaan. Je hebt betaald. Tenslotte de poetsfirma geeft die cheques door aan Sodexo zodat zij hen kunnen betalen. Jij betaalt dus nooit rechtstreeks aan de poetsdienst.
Het overschot van dienstencheques, kan je altijd terug inruilen tot een zekere periode. En die werkwijze is zowel voor de digitale cheques als voor de papierencheques.
.

Niet waar, je snapt het niet, nadenken Prima Vera.
De vraag was voor Dicksy, niet voor u.
Dicksy geeft papieren cheques, jij niet.
Ten gevolge van het failliet kunnen die papieren dienstencheques niet meer ingeleverd worden bij het bedrijf, en kunnen niet uitbetaald worden, ook de overheidstoelage is er niet. Die madammen hebben een aantal waardeloze papieren dienstencheques.
Ik heb het persoonlijk meegemaakt (frauduleus faillissement).

* * * * *

En een 'groot' detail voor pastoor bestemd : men moet niet bestellen per 10 stuks maar vanaf 10 stuks dus 11 & 12 gaan zonder verpinken. Geen probleem. Ik bestel ze trouwens altijd per 12. Nogmaals de bank heeft hier niets mee te maken, zij zijn enkel het middel om de centen van a naar b te krijgen.


Pastoor je bent weeral aan het muggeziften. Of het nu met digitale cheques is of papieren cheques. Dat is gelijk hetzelfde. De poetsvrouwen moeten die indienen bij hun firma en hun firma verzilverd die bij Sodexo. Dus is het eender. En die poetsvrouwen zullen dat wel op tijd weten en anders is het zoals alle anderen werknemers bij andere bedrijven, hopen dat ze hun geld zien. Waarom jij altijd zo zit door te duwen en problemen zit te zoeken, dat ontgaat mij volledig. En waarom jij nogmaals dat groot detail apart vermeld en dat middel om van a naar b te krijgen. is dat om je bladen te vullen of wat?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 nov 2017, 09:44

Hier in de buurt ken ik 4 bedrijven die alleen € 9 vragen.
Wij hebben er een dat € 0,15 per km en (vakantiegeld, eindejaarspremie en verjaardagsgeschenk op basis van het aantal gewerkte uren) geeft aan de poetsmadammen, en dit allemaal wordt betaald door de subsidie € 13,36.
Nu van die 2 eur p/keer dat ze komen, ga ik niet armer worden en ik weet dat mijn poetsvrouwke die transportkosten uitbetaald krijgt. Voor mij geen enkele zorg.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

18 nov 2017, 09:48

Ik heb het meegemaakt, die wisten het op het einde van de maand bij het inleveren ven de papieren cheques bij het bedrijf. De eigenaar van het poetsbedrijf was verdwenen met heel veel centen, en de maand daarvoor waren ze niet uitbetaald. De overheidstoelage is niet mis.
Pastoor je bent weeral aan het muggeziften. Of het nu met digitale cheques is of papieren cheques. Dat is gelijk hetzelfde. De poetsvrouwen moeten die indienen bij hun firma en hun firma verzilverd die bij Sodexo. Dus is het eender. En die poetsvrouwen zullen dat wel op tijd weten en anders is het zoals alle anderen werknemers bij andere bedrijven, hopen dat ze hun geld zien. Waarom jij altijd zo zit door te duwen en problemen zit te zoeken, dat ontgaat mij volledig. En waarom jij nogmaals dat groot detail apart vermeld en dat middel om van a naar b te krijgen. is dat om je bladen te vullen of wat?


Mag ik u verbeteren?

Of het nu met digitale cheques is of papieren cheques. Dat is gelijk hetzelfde. De poetsvrouwen moeten die indienen bij hun firma en hun firma verzilverd die bij Sodexo.

-> Papieren cheques worden ingediend bij hun firma, en hun firma verzilverd die bij Sodexo.
-> Digitale cheques worden bij mij thuis door de poetsmadam ingediend bij Sodexo. Op het einde van de maand haalt de firma de zaken bij Sodexo. Na de poetsbeurt krijgen wij toch binnen de 4 dagen een email bevestiging van Sodexo, die men kan weigeren of aanvaarden.
Laatst gewijzigd door pastoor op 18 nov 2017, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 nov 2017, 10:04

pastoor schreef:Ik heb het meegemaakt, die wisten het op het einde van de maand bij het inleveren ven de papieren cheques bij het bedrijf. De eigenaar van het poetsbedrijf was verdwenen met heel veel centen, en de maand daarvoor waren ze niet uitbetaald.

Dat kan allemaal goed zijn maar dan moeten ze de geijkte weg volgen en zullen ze de cheques aan de curator moeten overmaken.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

18 nov 2017, 10:50

Ik snap heel goed dat alfa door de bomen het bos niet meer ziet. Tegenwoordig kan je bij ieder interimbureau terecht voor poetshulp met dienstencheques. Mijn poetshulp heb ik van bij Manpower. Ik betaal geen transportkosten en geen dossierkosten. Het is al jaar en dag dezelfde die weet wat ze hier moet doen. Als ze in verlof is vraag ik geen vervanging, want dan kan ik alles opnieuw beginnen uitleggen.

Alfa, ben je al eens bij het OCMW gaan horen? Die hebben ook poetsdienst en gezinshulp. Ik ken natuurlijk jouw financiële situatie niet, maar voor mijn alleenstaande tante met een klein pensioentje kwam dit veel voordeliger uit dan iemand nemen met dienstencheques.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 nov 2017, 10:58

MyriamC schreef:Ik snap heel goed dat alfa door de bomen het bos niet meer ziet. Tegenwoordig kan je bij ieder interimbureau terecht voor poetshulp met dienstencheques. Mijn poetshulp heb ik van bij Manpower. Ik betaal geen transportkosten en geen dossierkosten. Het is al jaar en dag dezelfde die weet wat ze hier moet doen. Als ze in verlof is vraag ik geen vervanging, want dan kan ik alles opnieuw beginnen uitleggen.

Alfa, ben je al eens bij het OCMW gaan horen? Die hebben ook poetsdienst en gezinshulp. Ik ken natuurlijk jouw financiële situatie niet, maar voor mijn alleenstaande tante met een klein pensioentje kwam dit veel voordeliger uit dan iemand nemen met dienstencheques.
Daar heb ook ooit poetshulp van gehad, niet te doen. Die kwam binnen met : dit en dat en zus en zo doe ik niet! Dan nog eens kwaad zijn omdat ze niet mocht roken in huis én haren tetter stond geen minuut stil. Wou ik wat rust moest ik in de hof gaan zitten om aan haar getetter te ontsnappen! :D En ze kreeg bovendien niets gedaan. De éne week kwam ze, de andere week stuurde ze haar kat want dan moest ze gaan babysitten bij haar dochter. 't Was altijd 't één of 't ander. Toen heb ik een andere gekregen naar de zoveelste reclamatie, dat was toen een geweldige goei alleen ... ze raakte zwanger en kwam niet meer! Je moet maar tegenslag hebben! :D Of je krijgt zo van die jonge dinges die dan wel goed werk leveren maar na een paar keren bye bye zeggen omdat ze ander werk vinden. Die de poetsfirma gebruiken als springplank (kan ik hen ook niet kwalijk nemen).

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

18 nov 2017, 12:39

Je moet daar geluk mee hebben. En kort op de bal spelen. Als er iets niet goed is, direct zeggen.
alfa

01 dec 2017, 10:02

MyriamC schreef:Ik snap heel goed dat alfa door de bomen het bos niet meer ziet. Tegenwoordig kan je bij ieder interimbureau terecht voor poetshulp met dienstencheques. Mijn poetshulp heb ik van bij Manpower. Ik betaal geen transportkosten en geen dossierkosten. Het is al jaar en dag dezelfde die weet wat ze hier moet doen. Als ze in verlof is vraag ik geen vervanging, want dan kan ik alles opnieuw beginnen uitleggen.

Alfa, ben je al eens bij het OCMW gaan horen? Die hebben ook poetsdienst en gezinshulp. Ik ken natuurlijk jouw financiële situatie niet, maar voor mijn alleenstaande tante met een klein pensioentje kwam dit veel voordeliger uit dan iemand nemen met dienstencheques.


Ja ; ik heb momenteel via het OCMW , beperkte (dure) familiehulp ( niet poetshulp) voor een korte periode.
Het is duur omdat de pensioenen van mijn partner en mij worden samengeteld en daarop wordt de prijs per uur berekend. Het is familiehulp...dat betekent dat ik slechts max. 1/3 poetsopdrachten mag geven. Strijken , koken , boodschappen laten doen mag wel.
Poetshulp via OCMW heeft een lange wachtlijst.

Ik ben er nog niet uit....want vreemd genoeg zijn de poetsdiensten niet happig om mijn mails te beantwoorden.
Misschien stel ik té concrete vragen.