Pc maakt "galmende" en ook ''snerpende'' geluiden

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

06 dec 2017, 13:29

hviaene schreef:Ben je er zeker van dat je smartphone niet bij de verbindingen in je laptop staat?
En waar kan ik dit nakijken ? 
Mijn eerste gedacht is : bij apparaten en printers ; via het configuratiescherm.

Maar of die veronderstelling juist is, dat weet ik niet.  :oops:

Dus zet me aub op het juiste spoor ; dan volgt er snel een antwoord op jouw vraag..

Dank je.

procman4

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

07 dec 2017, 08:53

Configuratiescherm - Netwerkverbindingen.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

07 dec 2017, 17:22

Ben gaan kijken ; naar wat u  aangeeft.(zie GROTE afbeelding).
M.i. niets.

Bijkomend : de handleiding van de smartphone geopend, en zoekterm "netwerkverbinding" in  gegeven. Elke zin hier over gelezen. Niets wijst op een mogelijke verbinding tussen laptop en smartphone.

Wel staat op mijn smartphone de "wifi" constant open (= actief). 

Afbeelding Dit icoon bij de hele reeks van iconen op mijn smartphone.

Alvast bedankt.

Afbeelding

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 dec 2017, 14:17

Ik ben mis: in Win 10 kom je aan je Bluetooth apparaten via "Selecteer de knop Start en selecteer vervolgens Instellingen > Apparaten > Bluetooth en andere apparaten" . Komt uit https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... th-devices Ik geloof niet dat Wifi je geluidsapparaten koppelt.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

08 dec 2017, 18:33

Met externe software heb je gedurende 14d. nergens last van.

--Pas vanaf het moment dat je met Android een gesprek aanneemt, loopt het fout: snerpend geluid en galm...
Idem als je zelf een Android-gesprek start?

--Troost: je bent niet alleen...
https://issuetracker.google.com/issues/36940383
Enz..., enz....
Ook Apple-apparaten hebben er geregeld last van...

--Oplossing te proberen: de externe software gebruiken en onderwijl géén telefoons aannemen?
Tot de een of andere update beterschap brengt...

--Sommige Apple- en Android-gebruikers kregen het probleem opgelost door instellingen voor LowLight aan te passen:
https://play.google.com/store/apps/deta ... lite&hl=nl
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

12 dec 2017, 14:47

pcekspeer schreef:Met externe software heb je gedurende 14d. nergens last van.

--Pasvanaf het moment dat je met Android een gesprek aanneemt, loopt het
fout: snerpend geluid en galm...
Idem als je zelf een Android-gesprek start?

Maandag, zittend à de pc : gesprekken aangenomen ; en ook zelf gesprekken aangevat. Met de externe micro/camera aan. En de interne uit. Geen problemen.

pcekspeer schreef:--Troost:je bent niet alleen...
https://issuetracker.google.com/issues/36940383
Enz...,enz....
OokApple-apparaten hebben er geregeld last van...

Het is inderdaad een “troostende gedachte”

pcekspeer schreef:--Oplossingte proberen: de externe software gebruiken en onderwijl géén
telefoons aannemen? 
Tot de een of andere update beterschap brengt...

Tot+/- Kerstmis/Nieuwjaar : De externe microfoon/camera blijft in gebruik. De interne blijft uit. Maar helemaal geen telefoons aannemen is niet te doen. Ik heb alleen maar een gsm.

Een maand of zo wat geleden, had ik zelfs het snerpend geluid, als ik me twee woonruimtes verder bevond ; met de binnendeuren gesloten. Gelukkig is dàt slechts 1 x gebeurd.

Mijn smartphone heb ik enkele dagen geleden nog geüpdated.
En dan is het afwachten op (zoals jij schrijft) “tot een of andere ..”

pcekspeer schreef:--Sommige Apple- en Android-gebruikers kregen het probleem opgelost
door instellingen voor LowLight aan te
passen:

https://play.google.com/store/apps/deta ... lite&hl=nl

Je schrijft : sommige kregen ..
Ik behoor niet tot die sommige“gelukzakken”. Ik heb geluk in de liefde (grapje)
En ik ben teveel computerleek om met jouw link iets te kunnen doen, wijzigen ...

Toch bedankt hoor !  
.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

12 dec 2017, 14:58

Light Flow.

Hierboven ook al door iemand aangehaald.

Wat er allemaal achter je phone-rug om gebeurt, dat dergelijke geluiden kan uitlokken?


Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

14 feb 2018, 21:55

@ allen die geantwoord hebben : 

- Het heeft veel te lang geduurd voor dat ik dit antwoord schrijf. Maar ja... je hebt het niet altijd voor 100 % in de hand. Mijn excuses voor de laattijdigheid.

- Hoe zit het thans : 

* de interne microfoon is en blijft uitgeschakeld.
* voor pps'en  en filmpjes enz. ...die ik krijg toegestuurd, kan ik met het geluidsniveau van de luidsprekers schuiven tot ik een voldoende volume heb.
* idem voor YT filmpjes die ik soms raadpleeg ivm mijn hobby
* voor Skype
° ik heb Skype op mijn smartphone gezet en doe daarmee mijn "gesprekken"
° video en gesprek : dan plug ik mijn oude (afgedankte) microfoon/camera in via de usb poort. 

Ontstoffen (advies Wardje) : ben er aan begonnen. Schroefjes los. Maar dan ... Blijkbaar is de onderkant geassembleerd door "klik hier" en "klik daar". Met uitsparingen hier ; en daar moeten dan uitstekende tandjes in ; enz.
Ik ben er op tijd mee gestopt om geen brokken te maken. De batterij bvb, die ik niet altijd in gebruik heb, mist al zulk een tandje dat in een gleufje moest passen. Daarom moet ik nu al meer dan 2 jaar mijn batterij met een stuk brede tape vastplakken op de verbindingslijn -->  batterijvak / rest van de bodemplaat.

Eindbesluit : met die ouwe getrouwe microfoon / camera van voorheen kan ik mijn plan trekken, voor de xxxx ??? maanden nog dat mijn laptop nog  zal dienst doen.

Iedereen van harte bedankt voor het mee zoeken naar oplossingen.

procman4