Verdachte personen, wit mondmasker, zonder auto

Hier is plaats voor openbaar debat.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

08 dec 2017, 23:43

Tegenwoordig is het vlug donker en sommige huizen hebben bijna geen licht. Omdat ik daar moest zijn bij een buur ca 19 hr , kwam er een koppel tevoorschijn  .Man knikte goedendag en die vrouw was zo'n Filipijnse of Thaise met neus en mond bedekt. Kon bb ook niet spreken.
Huis staat nogal ver van bebouwde kom en 't regende. Maar zonder auto.
Lijkt allemaal verdacht ook omdat ze daar niet thuis waren.
Mss ben ik paranoia ?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Gast

09 dec 2017, 08:10

Zou dat geen berichtje zijn dat bij de politiezone BERN moet gemeld worden i.p.v op seniorennet !  :roll:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

09 dec 2017, 10:45

Verdacht gedrag van personen , verdachte voertuigen.....neem        toch contact op met de politie....noteer evt nummerplaat.....Als iedereen de ogen sluit is er nog meer criminaliteit !
Doe wel en zie niet om !

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

09 dec 2017, 15:00

Als je naar Brugge gaat zie je er zoveel, dit zijn Japanners voor de lucht vervuiling.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

10 dec 2017, 21:18

Een wit mondmasker , als het regent is er bijna toch geen smog. Van ver weg zodat ze hier niet in de databank zitten.
Even bellen lijkt me tegenwoordig ook normaal als het al 3 uur regent en je moet er te voet heen.
Ook al zijn ze niet thuis dan bel ik toch nog even.
Van ziens ken ik de mensen die daar wonen. Maar ik heb niks in de gazet gelezen dus zal 't loos alarm zijn.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
MaLoReg

11 dec 2017, 08:25

Wat zou het fijn zijn indien iedereen zo'n oplettende buur had als jij Boeffer. Ook al was er nu niks
aan de hand, de attentie die jij er aan besteedde is een voorbeeld voor anderen.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

11 dec 2017, 10:02

MaLoReg schreef:Wat zou het fijn zijn indien iedereen zo'n oplettende buur had als jij Boeffer. Ook al was er nu niks
aan de hand, de attentie die jij er aan besteedde is een voorbeeld voor anderen.
Had er nu wel wat gebeurd geweest was  het veel moeilijker om hen op te sporen achteraf ! Direct signaleren is steeds de beste werkwijze want dan kunnen ze eventueel betrapt worden of ten minste gecontroleerd !
Doe wel en zie niet om !

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

11 dec 2017, 10:45

boeffer schreef:Lijkt allemaal verdacht ook omdat ze daar niet thuis waren.
Mss ben ik paranoia ?
Al eens aan gedacht om bij de Stasi te solliciteren?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

11 dec 2017, 11:00

Het wordt gezien maar er wordt geen actie ondernomen. Wat voor nu heeft dat? Juist : GEEN. 
Gast

11 dec 2017, 12:23

denlowie schreef:Als je naar Brugge gaat zie je er zoveel, dit zijn Japanners voor de lucht vervuiling.
Jawel Japanners , maar niet noodzakelijk tegen de luchtvervuiling.  Die doen een masker aan als ze zelf een beetje ziek of verkouden zijn , om andere mensen niet te besmetten.  Zo'n respectvol gedrag kan je uiteraard van ons nooit verwachten , en dus komt het raar over ....
Ice

14 dec 2017, 01:04

Prima Vera schreef:Het wordt gezien maar er wordt geen actie ondernomen. Wat voor nu heeft dat? Juist : GEEN. 
Dus: welk nut hebben camera's dan? Ook GEEN want de criminele vogels zijn dan al lang gevlogen en soms wordt zelfs het merk van de auto niet herkend, laat staan dat een nummerplaat of dief herkenbaar in beeld komt....

Hoe alerter mensen worden en verdachte personen of voertuigen filmen of foto's van maken, hoe minder inbraken er zullen gebeuren want dan zullen de onverlaten meer op hun hoede zijn...