Niet toeristisch Griekenland-WAAR??

Wie samen kan reizen, kan ook samen leven (Simon Carmiggelt)
MaLoReg

23 mei 2017, 09:13

Dat is de vraag: We zouden in september naar Griekenland willen
(hebben al heel Griekenland gedaan in 't verleden) maar nu zoeken we iets-gelijk waar dat zo goed als onbetreden is: klein vissershaventje met
stoeltjes op het strand-nauwelijks toeristen.....noem maar op, eigenlijk
zoals het jaren geleden was (als dat nog te vinden is?).
We nemen een vlucht naar Athens en dan kleinere vluchten/of boot, dat
speelt geen rol en ook de prijs speelt geen rol.
Zijn er hier mensen die ideeên hebben (we gaan niet naar toeristenbureau want die hebben enkel de veel gevraagde bestemmingen.
Hartelijk dank.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

23 mei 2017, 14:02

Alles wat 'wat moeilijker' te bereiken is denk ik dan. Lefkadia? Kefalonia?
In de Peloponnesos vind je vast ook nog wel van die typische vissersdorpen (Chrani, Stoupa, Koroni, ...). Ben er zelf niet geweest hoor, maar vrienden van ons zitten met hun boot in die regio en zijn ook bijzonder gesteld op rust en niet-toeristisch.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

23 mei 2017, 15:06

Google: "niet toeristisch Griekenland"
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
MaLoReg

23 mei 2017, 16:44

Dank je-ben ik ook mee bezig alsook 'Elisa was here'.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

23 mei 2017, 23:05

Zat 15 j terug in Kreta dicht bij Matala, Pitsidia. Hadden toen een brommertje gehuurd => bordjes kun je niet lezen waardoor je verdwaald ,steeds over en 't weer dezelfde route.
=> jeugd zit 's avonds op die verlaten stranden(drugs)
=> elk kuststadje is wit geschilderd wachtend op massatoerisme.
=> mensen zitten met een fles witte wijn s'avonds aan hun voor-
deur,te heet en druiven groeien in hun tuin daar
=> laat wordt er gegeten maar in de dag zit het vol groen vliegen
bij die die restaurantjes
=>blij dat ik daar weg was(en had 20 paardenmuggenbeten, en die
bulten blijven ca 1 mnd)
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
MaLoReg

23 mei 2017, 23:15

Ik heb het meeste van heel Griekenland bezocht-dus ook Matala
maar ik zoek zeker niet iets aangeboden door reisorganisaties-
ik zoek een stukje Griekenland zoals het was jaren geleden-klein vissershaventjes en restaurantjes waar de tafeltjes bijna in zee staan-
de echte Griekse sfeer zoals destijds (wellicht niet meer te vinden?)

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

29 aug 2017, 22:01

De Pelion?
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.
MaLoReg

29 aug 2017, 22:04

Geen idee waar dat ergens is-kun je er wat meer over vertellen aub? Alsook welke luchthaven of is het met tussenvlucht? Ook graag de herfsttemperaturen(mijn vraag was in Mei maar gaan we stilaan naar de herfst)

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

29 aug 2017, 22:26

Google even "pilion". Vliegen vanuit Eindhoven naar Volos. Met het openbaar vervoer naar Kala Nera. Prachtig gebied waar toerismem in of meer onbekend is.
Temperatuur in herfst zeer aangenaam.
Inderdaad posting is van mei, maar je plande toch maar vertrek in september! ( heb het net opgemerkt)
Prettige reis.
mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

30 aug 2017, 19:09

kefalonia zit vol britse toeristen !
google eens ionnina... dochter was er vorig jaar, zeker niet toeristisch...
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !
MaLoReg

31 aug 2017, 07:27

Agia Galini moet ik niet Googlen want dat ken ik maar al te goed. Was idd jaren (vele jaren) geleden een leuk
plaatske maar zeg, de laatste 10 jaar-enkel wat toeristen winkeltjes.
Neen hoor dat is niet wat ik zoek - toch wel bedankt.

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

14 dec 2017, 22:45

als je zo'n plaatsen zoekt , laad uwen SUV en rijden maar . Venetië, Ancona, Bari of Brindisi , Patras en rij maar naar Athene via de gewone weg langs de kust , stopt in Korinthië en ga dan verder , toe uw ogen toe en neem een schip , je ziet wel waar je terecht komt !  ge zult van alles zien en mensen ontmoeten , men reist niet om alleen te zijn , of ga naar het klooster ! 
MaLoReg

24 apr 2018, 09:21

Vorige keer kon het niet doorgaan maar ditmaal zullen we iets moeten zoeken in Juni of Juli-
zelfde uitleg als voordien: niet té toeristisch-aan 't strand. 'k Weet dat wat ik zoek bestaat niet meer, dat was enkel in de gloriejaren (dus lang geleden). 
Zelf zit ik niet graag in hotel en zoon (we gaan met zen beidjes) woont al in hotel voor zijn werk dus......
We kunnen vliegen op Athene en dan trekken we verder wel onze plan hoe we op bestemming komen, met andere vlucht of boot.....maakt allemaal niet uit.
Eliza was here heeft mooie bestemmingen maar die villa's (hoeft absoluut geen villa te zijn) liggen veel te ver van 't stand en dorp.
Heb al jullie tips van vorige keer genoteerd maar een jaar later hebben jullie mss nog andere voorstellen?
(NIET waar de azielzoekers zitten aub)

futtel
Lid geworden op: 25 jun 2013, 17:19
Locatie: Oudenburg

29 apr 2019, 17:12

Hier wat informatie over Griekenland Niet toeristisch;
Ik heb verleden jaar 1 maand in Griekenland rondgezworven met een huurauto;Het verkeer is daar niet slechter dan bij ons, alleen stoppen ze niet vlug voor een rondpunt, en steken op de autostrade " rechts voorbij op de pechstrook" even schrikken en wennen( ik heb GEEN ongeval gezien). EErst bezoek Meteoras en Delphi, en dan 3 weken in de Peloponessos de kust gevolgd, rondom het schiereiland en af en toe een trip naar binnenland( o.a. Oud -Micinie) Zalig, rustig, echt Grieks zels Momenvassia en Naplio. Het was mijn 10 griekenlandreis, dit jaar naar Kreta, rondrit.Mvg, Futtel