programma op stick

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

scorpio
Lid geworden op: 12 nov 2004, 07:41
Locatie: Veerle Laakdal

26 dec 2017, 06:27

Beste helpers,
Kan men een welbepaald opgenomen programma op een telenet modem overzetten op een usb stick?
Er is nl. een usb uitgang achteraan de modem.

Kerstgroeten,

Scorpio
Windows 10 Home -Intel Core i7-2.4 GHz- 8Gb RAM - 750 Gb HD- Windows Defender - AMD Radeon 6700M-Chrome- Gmail-Ccleaner.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 dec 2017, 07:03

Dit kan je dat doen door de opname af te spelen en de DVD-recorder te laten meelopen via de scartstekker.
Ik heb een DVD-HDD-recorder met een scart ingang en uitgang, maar ook nog met een HDMI-uitgang. Dit is een voordeel omdat veel flatscreens tegenwoordig geen of maar een scartingang meer hebben. De scartkabel dus verbinden van de decoder-scartuitgang naar de DVD-recorder scartingang; en de HDMI-kabel van de DVD-recorder uitgang met een van de meestal meerdere HDMI-ingangen van de TV. Dan op de decoder de gewenste opname starten (afspelen) en tegelijk het opnemen van de DVD-recorder starten.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 dec 2017, 08:55

scorpio schreef:Beste helpers,
Kan men een welbepaald opgenomen programma op een telenet modem overzetten op een usb stick?
Er is nl. een usb uitgang achteraan de modem.

Kerstgroeten,

Scorpio
Beste,
Bij geen enkele provider kan men opgeslagen programma’s rechtstreeks overzetten via die USB uitgang en dit omwille van de auteurs rechten.
In de toekomst zullen de decoders ook niet meer uitgerust zijn met een interne hdd, proximus zijn nieuwe v5 decoder heeft al geen interne hdd meer,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 dec 2017, 09:23

Benq; wel op de manier zoals ik doe, er wordt wel gesproken van een opgenomen programma,niet rechtstreeks.En dat is zoals je zegt , omwille van auteursrechten en of dat de enige reden is ?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 dec 2017, 10:31

De nieuwe V5 decoder bevat geen harde schijf, maar kan toch opnemen. De opnames worden extern bewaard bij Proximus en kunnen tot dertig dagen later bekeken. Deze functie is beschikbaar voor 44 zenders, maar later volgen er nog meer, zegt Proximus
.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

26 dec 2017, 13:27

wardje schreef:De nieuwe V5 decoder bevat geen harde schijf, maar kan toch opnemen. De opnames worden extern bewaard bij Proximus en kunnen tot dertig dagen later bekeken. Deze functie is beschikbaar voor 44 zenders, maar later volgen er nog meer, zegt Proximus
.
Klein foutje wardje  : de opnames worden 60 dagen bewaard ( en niet 30 zoals jij schreef) en kunnen op aanvraag ook langer bewaard worden.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 dec 2017, 14:25

flupke2    , ik had op mijn contract gekeken (van 2014) staat op 30 dagen , wist zelf niks van een langere periode nu bedankt om het te melden

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 dec 2017, 16:58

wardje schreef:flupke2    , ik had op mijn contract gekeken (van 2014) staat op 30 dagen , wist zelf niks van een langere periode nu bedankt om het te melden
Voor de V5 van Proximus kan je 50 uur aan opnames bewaren en dit gedurende max 3 jaar.
Je kan dit zelf instellen als het programma is opgenomen, in mijn bibliotheek.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: