Auto verzekering

Vragen/antwoorden betreffende recht.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

03 dec 2017, 13:27

marcelvm   ; Als de schuldeiser genoeg heeft van het sturen van herinneringen en het vragen waar hij recht op heeft, dan kan hij naar de rechter stappen. De rechter spreekt het oordeel uit over de rechtmatigheid van de schuldeis. Daarna wordt pas de gerechtsdeurwaarder ingeschakeld. In de volksmond noemen we dat de deurwaarder. De deurwaarder voert het vonnis uit: hij int het geld.
De hele procedure brengt kosten met zich mee en behalve de openstaande rekening int de deurwaarder ook de gemaakte kosten. Betalen aan de deurwaarder is dus altijd duurder dan aan degene die de rekening zelf schreef.
Het is de taak van de deurwaarder om je op de hoogte te stellen van het vonnis en om er op toe te zien dat het geld uiteindelijk wordt betaald. Kun je de deurwaarder niet betalen, dan gaat hij over tot het inbeslagnemen van je inkomen en bezittingen. Voordat het zover is heeft hij al een lijst gemaakt met de spullen die kunnen worden ingenomen. Dan geeft de deurwaarder je nog een kans de rekening die openstaat en de kosten alsnog te betalen. Hij stelt daarvoor een harde termijn. Betaal je dan nog niet binnen die termijn, dan ben je het haasje. Dan worden je spullen meegenomen om verkocht te worden.
Aan u de keus.
55 Monique

06 dec 2017, 05:11

Vraag me eigenlijk af , check eens dat rekening nr of overeen stemt met u andere betaling .
Kan toch niet dat zo iets nog niet is opgelost ?????
En wat zegt de bank zelf heb je daar al eens informatie aan gevraagd ?
En als die zeggen rekening nr klopt en ze hebben ontvangen dan pas kun je stappen ondernemen .
En vraag duplicaat aan de bank of ze jou willen overmaken op mail of zelf naartoe gaan .
Als ze dan komen aanbellen kun je bewijzen voorleggen .
Strakjes krijg je hoop kosten , als die mannen komen aanbellen , die gaan geen stappen nemen ,
verzekering als op hun rekening word gestort é .
laat dat toch zover niet komen , kost u meer aan onkosten die erbij komen dan geen wat je zou moeten betalen .
Moet niet denken omdat je naar ombudsman gaat dat al is opgelost direct hoor .
of wat je ook zou ondernemen .Daar gaat ook tijd tussen voor dat alles is opgeklaard .

En wat de grootbanken betreft betalingen naar andere bank , bij vele is dat binnen de 24 uur op de rekening
gestort , trouwens naar Nederland  idem .En klein banken 48 uur .Zeg wel erbij van ma-tot vr , weekend niet je kan ingeven maar valideren is pas maandag in de namiddag ten laatste , rede alles moet verwerkt worden als er in weekend niets word gedaan .En trouwens kun je ook nagaan bij ingeven in weekend dat datum wordt vermeld zie je zo op scherm komen .
55 Monique

06 dec 2017, 13:48

Trouwens , heb je mededeling ingevuld op jou overschrijving .

1)mededeling /als je niets hebt ingevuld , word dat soms op wachtlijst in de boekhouding gezet (verzekering)
2)Mededeling/ Heb je cijfers niet ingevuld kunnen ze dat ook niet boeken voor wat het dient .

Zijn allemaal factoren die belangrijk zijn om tegenboeking te kunnen doen in de boekhouding ,dat betaald is .

Check toch eens grondig jou betaling en mededeling , heel belangrijk .

Zijn ondernemingen  die maandelijks de controle uitvoeren boekhouding  , wachtlijst , moeten kunnen tegen boeken dat de factuur. terug op nul staat dat er niets meer openstaat .
maar zijn ook die maar driemaandelijks maar doen  .
En als zij niet direct opvolgen zijn de klanten daar de dupe van .

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

07 dec 2017, 09:24

Ik heb een email lang terug al een email gekregen,die ik geëist had bij een telefonisch gesprek
Heb die gekregen zoals twee vorige
En daarin staat duidelijk dat ik nietsvermoedend moet betalen ,ook in de andere twee staat het
Maar in de laatste. Stond in dat ik geen referentienummer heb ingevuld en daar zat het probleem,en de administratie heeft het opgelost
Dit kan waarheid zijn,maar de twee andere Emails met weken ertussen bevestigde mij al dat alles betaald was
 Maar paar weken terug brief curator,terug telefoon en weer na lang gesprek
Zei de man mij dat alleen nog ging over mijn home verzekering,viel ik weer uit de lucht,ja maar zou een foutje van de administratie geweest zijn,
Hij ging nogeens controleren,na minuten wachten kwam hij met de mededeling
Dat het om de home verzekering ging
Ik zou de zesde maand. Lees nu goed.      60cent te weinig betaald hebben
De zevende maand niet betaald
Zeg ik hem ik heb twee aangetekende brieven met alle bewijsstukken gestuurd nooit reacties op gehad
Zegd hi ja ik heb die hier liggen,staan allemaal kruisjes op
Ik weer die staan bij de datums dat ik betaald heb,en nog straffer ik heb zelfs een maand twee keer betaald,hoe kan ik dan een maand achter staan
Maar ging allemaal in orde komen,hoor niets meer

Heb dan onbudssman ingeschakeld,weer alle buwijzen van bank en de Emails die ik gekregen heb opgestuurd
Na tijdje alleen een email dat ze contact zullen opnemen met verzekering,na negen dagen niks meer gehoord
Dan brief in de bus dat men de gerchtdeurwaarder in geschakeld word ,als ik binnen de 10dagen niet betaal
Ombudsman gebeld,info van de deurwaarder meegedeeld,en zij zouden het nodige doen om dit uit te stellen
Resultaat na langer dan een week denk ook al een dag of negen,niks noppes bevestiging van ook maar iets gekregen

Maar wat ik mij wel afvraag hoe kan een rechtbank een deurwaarder sturen,terwijl ik niet eens verhoord ben en niet kan verdedigen,is dit demokracratie
Dit is weer een lange uitleg,niemand ook niemand in mijn geburen die alle papieren ook hebben gezien begrijpen daar niets van
Zal ik zelf nogmaals eens een telefoon doen met de ombudsman zeker

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

07 dec 2017, 09:28

P.S dan moet u weten dat ik laatst op centimeters na bijna een voetganger omver reed op het zebrapad dicht bij huis waar ik altijd goed voor oplet
Gewoon volop met mijn gedachten bij deze zaak
Zou een mensen leven kunnen gekost hebben

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

15 dec 2017, 12:47

Deze week contact opgenomen met ombudsman
Uitleg gevraagd,hij had nog geen antwoord gekregen van de verzekering,was niet normaal
Hij ging direct email  sturen om uitleg,ging mij direct bericht laten als hij antwoord had gekregen
Woensdag hem terug opgebeld niets aangekregen
Vertel ik hem dat ik een email van de verzekering heb aangekregen,volgens hem was die aan hem bedoeld
  Maar wat staat er die email

Dat ik al tweemaandelijks van  brand verzekering ben uitgesloten,

dat ik geen domilicering had wel voor auto
Dit is een dikke leugen want men heeft de laatste twee maanden per domilicering afgehouden
Waar ik ook bankafschriften van heb
Schrijft men nog .de  Heer .......... Heeft intussen achterstand betaald
Maar moet waarschijnlijk nog het intrum bureau nog betalen

Ik moet geen intrum betalen heb niets verkeerd gedaan
Ten tweede. Ik heb geen achterstand betaald niets noppes waar halen zij dat vandaan

Ik heb de onbudsman nog wat tijd gegund maar dan stap ik zeker naar de vrederechter
Wist niet dat dit zo makkelijk ging had dit anders al lang gedaan

Nu kom ik hier nog enkel op terug wanneer de soop is afgerond,word me een beetje te veel

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

15 dec 2017, 21:31

marcelvm,
Maar wat staat er die email.  Dat ik al tweemaandelijks van  brand verzekering ben uitgesloten, dat ik geen domiciliering had ( wel voor auto ).  Dit is een dikke leugen want men heeft de laatste twee maanden per domiciliering afgehouden. Waar ik ook bankafschriften van heb. Schrijft men nog "de heer .......... heeft intussen achterstand betaald. Maar moet waarschijnlijk nog het intrum bureau nog betalen .


Daar staat achterstallige betaling.
Bij het bedrijf Telenet moet de betaling van de maandelijkse factuur op hun bankrekening staan op de 27ste van de maand. Indien dat niet zo is, volgt er een boete van € 7. Bij uw brandverzekering sturen ze de factuur naar het Incassobureau Intrum Justitia, of dat gratis is weet ik niet.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 dec 2017, 22:34

De wetgever heeft gekozen voor een vaste vergoeding aan incassokosten zonder dat hierbij wordt gekeken naar de daadwerkelijk uitgevoerde incassohandelingen. Het maakt dus niets uit of er twee of twintig incassobrieven worden verstuurd, de incassokosten blijven gelijk.
Incassokosten worden ook wel eens administratiekosten, registratiekosten, bureaukosten, etc. genoemd. Dit zijn echter allemaal incassokosten, ongeacht de benaming.
De tarieven:


[table] Hoofdsom t/m  Toepasselijk percentage Maximum  € 0 - € 2.500  15% over de hoofdsom  € 375 (min. € 40)     € 2.501 - € 5.000  € 375 + 10% over (hoofdsom - € 2.500)  € 625   € 5.001 - € 10.000  € 625 + 5% over (hoofdsom - 5.000)  € 875   € 10.001 - € 200.000  € 875 + 1% over (hoofdsom - € 10.000)  € 2.775   Over het meerdere € 2.775 + 0,5% over (hoofdsom - € 200.000) € 6.775  [/table]

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

16 dec 2017, 07:04

marcelvm   
Was al laat gisteren maar zal u een vb. geven wat de kost van intrum justitia ongeveer zal zijn (reken de rente op 2%) dat is het bedrag dat de verzekering mag aanrekenen voor (het zogezegd ) niet betalen van de openstaande rekening in jou geval begrijp ik 2 maanden.
Stel dat uw verzekering per jaar 500€ is , per maand is 41,66€ laat ons voor het gemak afronden naar 42€.
Hoofdsom 42x 2= 84€
rente over de hoofdsom 84x2%=1,68€
Incassokosten op de hoofdsom 84x15%=12,6€
Totaal= 84+1,68+12,6=98,28€
Dat bedrag wordt van u verwacht te betalen aan de verzekering want dat bureau rekent de kost aan de verzekering, niet aan u want u bent niet de opdrachtgever maar de verzekering.
Geloof dat hier het onbegrip zit voor u , zou in uw plaats naar de verzekering GAAN, en vragen wat moet er nog effectief betaald worden (openstaande facturen en onkosten aan dat bureau).
Want zoals het nu loopt is dat voor u een straatje zonder einde,zoals hoger al eens vermeld een bestendige opdracht om maandelijks af te rekenen zou al veel problemen wegnemen, maar dat ziet ieder mens anders in
en ik ga mij daar zeker nier mee moeien.
Ter verduidelijking de hoofdsom bestaat uit een optelling van alle openstaande facturen. De rente is bedoeld als vertragingsvergoeding. De incassokosten kunnen worden gezien als een vergoeding voor de kosten die worden gemaakt om de niet betaalde facturen alsnog geïnd te krijgen. 
Hoop echt voor u dat het eens opgelost geraakt, zou geloven dat u er moedeloos van wordt ,ge zou voor minder , maak er u in ieder geval niet ziek van want zoiets vreet aan een mens.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

16 dec 2017, 16:39

Warde weet u hoeveel telefoontjes ik gedaan heb om er er achter  te komen wat ik nog moest betalen
Voor mij niks natuurlijk ,heb alweer ontelbare keren mijn bank rekeningen na gekeken,
Want op de duur gaat men nog twijfelen ook
Wat ik weeral niet goed begrijp ,dat de ombudsman zoveeltijd nodig heeft om de zaak recht te zetten
Hij heeft alle bewijzen van mijn betalingen vanaf januari,terwijl het over 
 De  zesde en zevende maand gaat
Hij heeft ook de Emails die ik gekregen heb,dat ik geen achterstand van betalingen heb en het probleem zat omdat ik geen referentie nummer had vermeld bij mijn overschrijvingen,maar dit was intussen rechtgezet bij de administratie
Allemaal. Op email aan mij bevestigd

Als een ombudsman met deze bewijzen komt,moet dat toch op een paar dagen in orde gebracht zijn
Niet dus
 Ik ben al jaren klant bij die verzekering,en het ging over de som van 36.20 voor die som ga ik geen wanbetaler worden
Deze voormiddag met een makelaar gekletst,deze deed me een voorstel
Hij betaald de curator en ik neem bij hem een verzekering
Geen denken aan natuurlijk,ik wil gewoon mijn recht meer niet het mag mij eventueel kosten wat wil 

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

18 dec 2017, 18:30

Vandaag dan email gekregen met flauwe excuses,maar verzekering is terug in orde
Weer vraagd men mij om een domilicering formulier op te sturen
Heb dit al driemaal gedaan
Maar geen woord hoe het nu zit met de deurwaarder of die opgezegd is of niet
Ik denk van wel
En verwacht ook nog wel reactie van de ombudsman

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

27 dec 2017, 09:19

Email van ombudsman gekregen
Hij schrijft de zaak is afgehandeld en zit mijn werk hier voor mij op

Ik terug email        
Hoe de zaak houd voor u op ,ik heb geen enkel bericht of ik een rekening van de curator ga krijgen
Want de verzekering zegde in email,klant heeft ondertussen achterstand betaald
Maar moet misschien nog de curator betalen

Ik heb niets van achterstand betaald,en moet geen curator betalen,maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen
Alleen een excuses maar over curator rekening niets
Ik moet nu toch weer niet ongeduldig zitten wachten op nieuws daar van
Maar ik wacht weeral lang op antwoord van de ombudsman

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

27 dec 2017, 10:08

Marcrlvm,

Email van ombudsman gekregen
Hij schrijft de zaak is afgehandeld en zit mijn werk hier voor mij op.


De zaak is afgehandeld. 
Alles wat er daarvoor geschreven is telt niet meer. 
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

30 jan 2018, 09:05

En ik die dacht dat de zaak nu helemaal opgelost was
Kreeg ik verleden week brief van incasso bureau ,30 euro te betalen.                          van schulden van consument
Weermaar contact opgenomen met ombudsman 
Heb nooit schulden gehad,daarom zal ik die 30 euro niet betalen