Draadloze brilmonturen

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

simba
Lid geworden op: 10 sep 2004, 23:32
Locatie: Aalter

23 dec 2017, 19:24

Hallo een vraagje wat randloze  brilmonturen betreft.Heeft daar iemand ervaring mee ????n 
Als men je bril eens moet neerleggen zijn de glazen dan niet vlug beschadigend ?

Dank bij voorbaat Simba

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 dec 2017, 19:31

Men legt die toch met de benen op tafel zodat de glazen daar niet mee in aanraking komen.

En bovendien, glazen zijn veel beter klasbestendig geworden, ook de "plastieken" glazen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

26 dec 2017, 20:17

Bedoel je brillen met enkel oren en neusstuk. Wel ik heb al jaren zo'n bril, een tweede zelfs al . Ze zijn , als je goede kwaliteit montuur neemt, zeer licht en dragen zeer comfortabel. Voordeel is dat je zonder een grote bril te nemen geen randjes opmerkt. De glazen zijn tegenwoordig in kunststof en krassen of beschadigen niet meer zo snel. Hoge dioptries worden ook gecompresseerd om niet zo'n dikke glazen te hebben. Vermits ik een dubbelzicht heb draag ik mijn bril heel de dag, ik leg hem dan ook niet zoveel neer.
Toch aan te raden om een goede kwaliteit te nemen ,en in licht metal, ideaal!
Jaren geleden droeg ik een Hans Anders bril, maar na een jaar of 2 waren die steeds op. Dan naar een speciaal zaak gegaan, en inderdaad de bril kost zeker het dubbele maar, het draagcomfort is zoveel beter. Tenslotte draag ik mijn bril 16 uur per dag, dan is comfort belangrijk.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 dec 2017, 00:02

nooit problemen gehad met de glazen van een randloos montuur
heb er meerdere versleten
gezien ik geen dubbelzicht kan dragen omwille van oogafwijking moeten die brillen een keer meer neergelegd dus die lijden wel iets meer dan bij iemand die de hele dag zijn bril ophoudt
de volgende wordt opnieuw randloos

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

27 dec 2017, 10:31

Toch behoorlijk lastig; die twee monocles op een boxersneus...

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

27 dec 2017, 15:40

Als het iemand interesse heeft om eens een spot goedkope bril te kopen, maar toch modieus kijk dan eens op het internet.

Heb ervaring met twee van de vele en zeer goede kwaliteit en de glazen perfect !



adressen verwijderd door moderator.goedkoop is dure koop; ieder maakt zelf uit wat hij/zij wil betalen.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)