Super 8 film op dvd zetten

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

28 feb 2013, 16:57

Ik heb nog een hele reeks super 8 films. Bestaan er apparaten om deze films op dvd te zetten? Zo ja: waar zijn dergelijke apparaten te koop? Zijn ze duur? Zijn ze handig om mee te werken? Geven ze goede resultaten? Wie heeft hier ervaring mee?

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

28 feb 2013, 17:24

Cinematografie was in mijn vorig leven mijn beroep. Zodoende digitaliseer ik zeer binnekort oude 8 mm films als hobby.
Men moet weten dat 8 mm films destijds meestal werden opgenomen met 18 beelden/sec. Video daarentegen is 25 beelden/sec.
Zelf met een projector het beeld projecteren en opnemen met een videocamera is mogelijk en sommigen zijn daarmee tevreden.
Er zijn echter nadelen met dit systeem
Het beeld flikkert omdat de synchronisatie niet overeenstemt.
Hot spots komen veel voor.
Niet optimaal scherp beeld,enz...
Nu bestaat de mogelijk met een professionle installatie dit beter te doen.
Deze projectoren beschikken over een aangepaste snelheidssynchronisatie en de opname gebeurd rechtstreeks op het filmvenster in de projector.
Ook is de lichtbron van zulke projectoren aangepast en veranderd.
Firmas kunnen deze digitalisering doen maar dat kost hopen geld. Dat heb ik met een film aan de levende lijve zelf mogen ondervinden.De prof apparatuur is toch ongeveer 2000€n soms veel meer.
Nu komt het volgende. Ik heb zo een professionele installatie aangekocht en die moet eerstdaags aankomen. De bedoeling is voor mensen die dit wensen oude films te digitaliseren. Daar ik in Duitsland woon en volgende week eerst voor 10 dagen naar Belgie (Brugge) kom, zal ik nadien hier nog een medeling op het forum daaromtrent maken. Er zullen buiten verzendingskosten en de dvd of usb sticks geen andere kosten aan verbonden zijn. En de mogelijkheid zal bestaan de films met muziek te voorzien alsmede met een programma eventueel de beeldkwaliteit te verbeteren. Ik heb eens korte tijd zo een installatie gehuurd en het resultaat kan men zien op:
http://www.youtube.com/watch?v=enEP0NUEf0E
Het gaat hier om een oude 8mm film uit 1980 over mijn vroeger hobby het sportduiken. En onder water filmen in de tijd was vroeger zee moeilijk om goede resultaten te bekomen.
Voor meer vragen kan men mij altijd Mailen
herrentals@netcologne.de
blacky

12 mar 2013, 18:37

trico traco
naar ik hier boven lees bestaat er een mogelijkheid om 8mm film over te plaatsen naar cd of hd daar ik vroeger gefilmt heb met 8mm zonder klank en die graag op cd zou hebben kan ik meer info krijgen hoe het zou kunnen
groetjes
blacky

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

12 mar 2013, 19:29

het principe is: de S8 projecteren en het scherm filmen met digitale camera
vlugger gezegd dan gedaan hoor want er komt heel wat bij kijken
als je niet het nodige materiaal en de nodige kennis bezit kan je ditzelf niet tot een goed einde brengen Sorry........

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

12 apr 2013, 10:37

hollygan schreef:het principe is: de S8 projecteren en het scherm filmen met digitale camera
vlugger gezegd dan gedaan hoor want er komt heel wat bij kijken
als je niet het nodige materiaal en de nodige kennis bezit kan je ditzelf niet tot een goed einde brengen Sorry........

Inderdaad zijn die pogingen af te filmen met gewoon materiaal niet bevredigend.
Daarom heb ik prof. materiaal gekocht en het resultaat mag gezien worden.
Zowel super 8 of de nog oudere normaal 8 films kan ik digitaliseren en dat is dan gratis. Meer hierover op mijn website www.janherrentals.de
En dan de item digitaliseren aanklikken

Wyckmansf
Lid geworden op: 12 feb 2004, 22:46
Locatie: Maasmechelen

29 dec 2017, 21:23

Hey wij zitten ook met diverse films op 8mm of super 8mm ,zelf ken ik er niks van maar zou ze graag op dvd willen .
Kan je mij daar ook mee helpen?
We zouden ze dan nog eens aan onze moeder kunnen laten zien .
Mailen kan op  verwijderd door moderator 
Mvg fred
heeft er iemand iets in een schuurtje staan waar een motor op zit en weg mag,ben iets aan het zoeken om aan te sleutelen

Trico Traco
Lid geworden op: 28 nov 2012, 11:53

09 mar 2019, 11:05

Ik was een hele tijd niet op het forum en daarom laat ik weten dat ik nog altijd oude super8 films en videos gratis digitaliseer.Meer info vindt men op mijn website. Gewoon Jan Herrentals eens in Google intippen en een beetje zoeken.Mijn site omvat het theama digitaliseren, duiken en geschiedenis BSD met films en beelden.
Hobbys met de camper rond snorren.
Gratis 8mm super 8 films en videos digitaliseren.