Veranderen van zichtrekening

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 sep 2016, 11:29

pastoor schreef:... Einde, alles is gezegd.
En toch kan hij het niet laten ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

07 sep 2016, 11:31

Danny. schreef:
pastoor schreef:... Einde, alles is gezegd.
En toch kan hij het niet laten ...
:D

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

07 sep 2016, 13:27

Amen, en ga in vrede. :D

Nog even dit: http://trends.knack.be/medias/10782/5520445.jpg
http://trends.knack.be/economie/finance ... 0271729559
Schitterende cijfers bij alle banken. Toch weer enkel de groten die bijna dagelijks staan te "janken".

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

18 apr 2017, 10:54

Nieuws onder de zon.

Interessant voor wie klant is bij Mobile Vikings (zoals ik): Hello Bank geeft per betaling in een winkel 0,5 Vikingpunt (tot je per maand 5 Vikingpunten gespaard hebt)
1 Vikingpunt heeft 1 euro als waarde en wordt gebruikt als korting op je volgende MV betaling.

Dat wil zeggen dat in zo'n geval Hello Bank, dat al gratis was, 60 euro kan opbrengen per jaar. Straf voor een grootbankdochter !
Ik ga het eens uitproberen en misschien in een later tijdstip switchen van mijn huidige Keytrade rekening die ongeveer 20 euro opbrengt.

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

21 apr 2017, 20:36

We gaan weer ne gang gaan!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

22 apr 2017, 00:46

wanton schreef:We gaan weer ne gang gaan!
Helemaal niet, ik deel gewoon mee wat Mobile Vikings me zelf meldt.

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

22 apr 2017, 11:57

Nete, ik probeer ook mijn profijtjes mee te pakken waar dat kan. Maar weer van bank veranderen om daar enkele (waarschijnlijk tijdelijk ) euro te krijgen, daar doe ik niet aan mee. Dat is me al die rompslomp en miserie en weer berichten sturen en noem maar op, niet waard. Zo lang mijn (groot-)bank mij de indruk geeft een goede service te bieden - zelfs tegen een verantwoorde prijs - blijf ik daar klant. Meer uit gemakzucht en gewoonte dan uit liefde.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

27 apr 2017, 11:40

wanton schreef:Nete, ik probeer ook mijn profijtjes mee te pakken waar dat kan. Maar weer van bank veranderen om daar enkele (waarschijnlijk tijdelijk ) euro te krijgen, daar doe ik niet aan mee. Dat is me al die rompslomp en miserie en weer berichten sturen en noem maar op, niet waard. Zo lang mijn (groot-)bank mij de indruk geeft een goede service te bieden - zelfs tegen een verantwoorde prijs - blijf ik daar klant. Meer uit gemakzucht en gewoonte dan uit liefde.
Even nuanceren:

1) ik verander niet van bank, ik neem er een rekening bij. Kost me niks, levert me 33% korting op mijn GSM rekening (10 euro ipv 15 euro).
Hoe ? door op mijn Keytrade rekening een bestendige opdracht te geven om maandelijks een paar honderd euro op die Hello rekening te zetten.
Dus helemaal geen rompslomp.

2) De Hello rekening geeft een halve euro (via Mobile Vikings) bij een aankoop met de kaart in een winkel.

3) voor alle overschrijvingen blijf ik gewoon de Keytrade rekening gebruiken (5 cent retour per transcactie)

Een bank mag voor mij gerust geld vragen om bv. advies te geven over beleggingen, maar er is voor mij geen enkele "verantwoorde prijs" om met mijn eigen geld een betaling of overschrijving te doen.

Gelukkig mogen we hier te lande nog een vrije keuze maken, dus ik respecteer de uwe.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 apr 2017, 12:02

nete schreef:
wanton schreef:Nete, ik probeer ook mijn profijtjes mee te pakken waar dat kan. Maar weer van bank veranderen om daar enkele (waarschijnlijk tijdelijk ) euro te krijgen, daar doe ik niet aan mee. Dat is me al die rompslomp en miserie en weer berichten sturen en noem maar op, niet waard. Zo lang mijn (groot-)bank mij de indruk geeft een goede service te bieden - zelfs tegen een verantwoorde prijs - blijf ik daar klant. Meer uit gemakzucht en gewoonte dan uit liefde.
Even nuanceren:

1) ik verander niet van bank, ik neem er een rekening bij. Kost me niks, levert me 33% korting op mijn GSM rekening (10 euro ipv 15 euro).
Hoe ? door op mijn Keytrade rekening een bestendige opdracht te geven om maandelijks een paar honderd euro op die Hello rekening te zetten.
Dus helemaal geen rompslomp.

2) De Hello rekening geeft een halve euro (via Mobile Vikings) bij een aankoop met de kaart in een winkel.

3) voor alle overschrijvingen blijf ik gewoon de Keytrade rekening gebruiken (5 cent retour per transcactie)

Een bank mag voor mij gerust geld vragen om bv. advies te geven over beleggingen, maar er is voor mij geen enkele "verantwoorde prijs" om met mijn eigen geld een betaling of overschrijving te doen.

Gelukkig mogen we hier te lande nog een vrije keuze maken, dus ik respecteer de uwe.
Tot je komt te overlijden met je 75 rekeningen en ze je per rekening 150 eur dossierskosten rekenen. :lol: :lol:

bovendien héél gezellig voor je nazaten al die banken te gaan zoeken. En dan gaan die weer beginnen zagen wss want de appel valt nooit ver van de boom.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

27 apr 2017, 12:27

Prima Vera schreef:
Tot je komt te overlijden met je 75 rekeningen en ze je per rekening 150 eur dossierskosten rekenen. :lol: :lol:

bovendien héél gezellig voor je nazaten al die banken te gaan zoeken. En dan gaan die weer beginnen zagen wss want de appel valt nooit ver van de boom.
http://www.spaargids.be/sparen/kosten-nalatenschap.html

Die 150 euro is een uitzondering zo te zien. Best toch even iets nakijken vooraleer zomaar wat te verkondigen...

En die 75 rekeningen zijn er 4.... (allemaal zonder beheerskosten :D )

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 apr 2017, 12:37

nete schreef:
Prima Vera schreef:
Tot je komt te overlijden met je 75 rekeningen en ze je per rekening 150 eur dossierskosten rekenen. :lol: :lol:

bovendien héél gezellig voor je nazaten al die banken te gaan zoeken. En dan gaan die weer beginnen zagen wss want de appel valt nooit ver van de boom.
http://www.spaargids.be/sparen/kosten-nalatenschap.html

Die 150 euro is een uitzondering zo te zien. Best toch even iets nakijken vooraleer zomaar wat te verkondigen...

En die 75 rekeningen zijn er 4.... (allemaal zonder beheerskosten :D )
Je maakt het je nazaten in ieder geval niet gemakkelijk door zo veel rekeningen te hebben. Ze moeten naar elke bank apart gaan of ze aanspreken. Dat ze niet allemaal even veel aanrekenen weet ik ook wel. KBC is bij het aanrekenen nog één van de goedkoopste.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

04 sep 2017, 15:19

Prima Vera schreef: KBC is bij het aanrekenen nog één van de goedkoopste.
Niet moeilijk als je "bij leven" één van de duurste bent. :wink:

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

04 sep 2017, 16:38

Nete, allez jong.

Nu reageren op een bericht van april?? Zielig!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

04 sep 2017, 16:50

wanton schreef:Nete, allez jong.

Nu reageren op een bericht van april?? Zielig!
Pure verveling zeker? Met zo veel rekeningen en kaarten zou een mens denken dat je werk genoeg hebt. :D

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

05 jan 2018, 00:17

Toch nog even meegeven, misschien is er een wakkere lezer iets mee:

Je heb 20000 euro een jaar laten staan op een grootbankspaarboek: je ontvangt 22 euro rente. 
Je hebt een gratische zichtrekening Keytrade die je regelmatig gebruikt: je ontvangt 5 cent per verrichting, bij mij gemiddeld zo'n 1,5 euro per maand = 18 euro. Elke maand gaat die rekening van een paar duizend euro tot bijna 0.