betaling rioolwerken

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

huberreke
Lid geworden op: 18 apr 2014, 21:21

04 jan 2018, 15:39

Mijn dochter woont in een appartementsblok van 3 verdiepen. Alle 3 zijn medeëigenaars.
De riool is verstropt en er komt loopt niks meer door. Nu wordt de beerput om de 4 maanden ontruimd.
Mijn dochter wilt deze laten herstellen, maar één medeëigenaar ( syndicus ) wilt er niet van weten ( heeft verhuisplannen ) en de andere medeëigenaar kan het niet betalen.
Ze weet niet hoe het nu verder moet.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

04 jan 2018, 15:54

Volgens mij kan je met je eis, indien ze echt gerechtvaardigd is, naar de vrederechter. Die zorgt dan voor een bemiddeling en eventueel vonnis tot reparatie, kosten steeds deelbaar door 3.
Ik meen mij te herinneren dat die procedure " benadeeelde minderheid" heet.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

04 jan 2018, 16:22

hoe meer ik hier lees hoe vaster ik in mijn voornemen blijf om niet te verhuizen zolang het niet moet

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

05 jan 2018, 01:22

Naast de kwestie natuurlijk maar heb me al dikwijls afgevraagd wat sommigen soms in hun WC en smallere afvoerleidingen kappen. Hangmatten voor zieke muizen horen er zeker niet in thuis! Condooms trouwens ook niet. Ik hoor het Fille nog altijd zeggen bij het ontstoppen van een rioolbuis: " Hierzie! Het plezier hangt er nog aan!".

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

05 jan 2018, 18:24

Ja Paca, daar heb je gelijk mee. Jaren ben ik syndicus geweest in een gebouw met zijn 10. Nooit een probleem, ruimen om de 2 jaar was ok. Tot er een nieuwe familie kwam wonen, na 6 maanden was het prijs, alles verstopt en de beneden verdiepingen kon prettig opruimen. Toe " Het Ruimertje " kwam kreeg ik het verhaal: pampers, vrouwelijk hygiëne producten, klodden en klodden haar. Nu moet je mij niet voor een racist verwijten als ik erbij vertel dat het zwart en zwaar krullend was. Een eenvoudige vraag was niet genoeg, 6 maanden daarna plofte zowaar het deksel van de beerput , die in mijn achtertuin lag, yoepie, weer prettig opruimen. Ik ben er verhuist, niet echt om die reden maar toch.  Nu woon ik gelukkig in een blok zonder enig probleem, weer om de 2 jaar ruimen voor 9 apps.
Nu nog even het onderwerp benaderen: een ruiming en herstel kan toch echt niet zo duur zijn dat je er met zijn 3 niet over kan : 200 a 300€