Windows vind systeem schijf niet meer

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

DirkdW
Lid geworden op: 26 aug 2006, 19:44

05 jan 2018, 16:26

Er staat niets belangrijks meer op ik wil er gewoon weer 1 partitie van maken!

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

05 jan 2018, 17:03

Simpelder kan toch niet.......

De 4 resterende partities verwijderen en dan heb je de volledige schijf  "niet toegewezen".
Daarna maak je een nieuwe partitie aan met de volledige ruimte. En dan formatteer je deze in NTFS.

DirkdW
Lid geworden op: 26 aug 2006, 19:44

05 jan 2018, 17:41

Tsja was het maar zo simpel het eerste vakje (1023Mb) kan ik niets mee rechtsklik "help", tweede vakje idem dito derde 236,55Gb kan ik nieuw eenvoudig, nieuw spannend of nieuw striped volume aanklikken+eigenschappen
vierde alleen help vijfde 682,01Gb zelfde als vakje drie en de laatste HDD Western alleen weer "help" ik kan er geen één verwijderen en kan niets formatteren!

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

05 jan 2018, 18:09

Computerbeheer opgestart als "administrator" ?

DirkdW
Lid geworden op: 26 aug 2006, 19:44

05 jan 2018, 18:21

Ja, ik denk dat de drie stukjes 1023Mb 360Mb en de HDD Western 11,17Gb samen de oude recovery partitie waren en dat die in ieder geval met schijfbeheer niet te verwijderen zijn de enige oplossing is denk ik om de twee niet toegewezen partities een nieuwe stationsletter te geven en samen te voegen maar dan ben ik weer bij af!

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

05 jan 2018, 19:22

DirkdW schreef:
Ik had van Aomei nog geen opstart media gemaakt wel van Acronis maar die werkt ook niet meer hij kan de systeem schijf
niet meer vinden!

.....................................

Het is me uiteindelijk toch gelukt ik begon te vermoeden dat de andere interne harddisk problemen opleverde deze heb ik los gekoppeld en daarna met Acronis opstart media een herstel uitgevoerd dat ging prima!

ik heb de interne harddisk nu in een aparte externe docking station geplaatst maar nog steeds krijg ik de oude recovery partitie er niet af!
Om één of andere reden laat schrijfbeheer van windows niet toe om aan die partities te komen.

Zo te zien had je eerst de pc opgestart met de "voormalige schijf" er mee in.
Windows detecteert dan ook een 2de OS...... eigenlijk ideaal om windows te laten flippen.

Je schrijft dat deze nu in een docking station steekt.
Start je de PC op met de schijf in het docking station of steek je er deze pas nadien in als de pc opgestart is ?

Als je de pc opstart met de schijf in het docking station, kan het zijn dat windows die partities nog aanziet als het 2de OS en deze 2 partities "bevriest". Start de pc dan eerst eens op zonder de schijf in het docking station en steek die er pas nadien in.
Indien dit niet het geval zou zijn, dan vrees ik dat je gaat moeten overschakelen naar een 3rd party programma zoals "minitool partition wizard" (Free)
https://www.partitionwizard.com/download.html

Diskpart van windows kun je ook eerst eens proberen.
(als je er mee overweg kunt tenminste.)

En mocht dit ook niet lukken, dan kun je nog altijd terugvallen op een werk-cd zoals "ultimate bootcd" o.d.