Foto's per e-mail verturen

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

24 dec 2017, 10:46

Eigenlijk verstuur ik altijd mijn foto's met Picasa, een aantal foto's selecteren, naar gelang het aantal, in Picasa de grootte ingeven (bv. 1200 pixels ) op e-mail drukken en automatisch wordt Outlook 10 geopend, waar je kunt versturen, heel makkelijk dus om veel foto's ineens te versturen.  Sinds kort lukt dat dus niet meer, ik denk dat het is sinds ik een grote update heb gehad van Windows 10. Telkens ik foto's wil versturen, krijg ik in plaats van verbinding naar Outook 10 een klein venstertje: kan deze e-mail niet versturen. ( in Picasa staat wel aangevinkt : versturen met Outlook)
 Het lukt ook niet foto's te versturen uit Faststone of Photo Gallery

 Weet er iemand een oplossing voor dat probleem????

Zoals je ziet werk ik dus met Windows 10, en Outlook 10 voor mail

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 dec 2017, 10:58

gewoon
ofwel ne rechtsklik op die foto en kiezen voor : kopieren naar
en dan:  email geadresseerde


of ne nieuwe mail openen
dan in de balk vanboven : invoegen > foto
of bestand of bijlage
en dan bladeren naar de foto waar die op de pc staat , en openen kiezen

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

24 dec 2017, 11:15

Ja maar....  dan moet je die foto's één voor één,  map openen en ingeven, , doe dat maar eens bv. 30 keer, 
In invoegen,  ook iedere keer één voor één ingeven en grote bestanden als die van mijn ook nog iedere keer kleiner slepen want ze zijn groter dan het scherm.
Heel omslachtig dus.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 dec 2017, 11:31

je kunt er gewoon meerdere tegelijk selekteren hoor
ofwel door slepen ofwel door ctrl , enz.
der zijn meerdere manieren om te selekteren
best is eigenlijk gewoon , invoegen bijlage
en dan gaan naar waar ze staan , en te selekteren welke moeten verzonden worden
picasa wordt niet meer ondersteund , dus géén updates daarvoor
daardoor is het mogelijk dat er mettertijd dingen zullen zijn , die niet meer zullen werken zoals voorheen

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 dec 2017, 12:08

Willytje65,

Wat bedoel je met Outlook 10 ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 dec 2017, 12:47

ik veronderstel outlook 2010

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

26 dec 2017, 10:32

inderdaad bedoel ik outlook 2010
 Even terug: foto's zijn niet meer te versturen per e-mail vanuit Picasa, OOK niet vanuit Faststone Image , OOK niet vanuit Photo Gallery,  het is dus niet dat het alleen van het niet ondersteunde Picasa zo is, en dat alles na een grote update van Windows 10 begin december, en er zijn er nog die in dat geval zitten.

Versturen als "invoegen": Je moet je geselecteerde foto's eerst naar een nieuwe map kopiëren om te verkleinen, doe je dat niet, dan moet je één voor één je bestanden kleiner slepen, een hele klus dus, en de geadresseerde ziet wel de foto's, (die rechtsreeks in de mail  staan) maar kan ze niet opslaan.

- versturen als bijlage : Ook hier moet je je geselecteerde foto's in een nieuwe map eerst van formaat verkleinen, doe je het niet, en je selecteert een twintigtal foto's, klik rechts in een foto, naar e-mail geadresseerde exporteren, en het kleinste bestand ingeven, zijn de bestanden niet verkleind, en overschrijd je toegelaten grens.

- met We transfer: voordeel; grote bestanden mogelijk,nadeel, je kan er niet veel tekst bij schrijven, en ik heb vroeger al ondervonden dat velen dat niet kunnen openen of opslaan.

Ik heb dus nog altijd geen alternatief om foto's te versturen in een behoorlijke grote (vb.1200 pixels, kan de betrokkene nog een foto laten van afdrukken)

Dus is die Windows 10 update eerder een offdate, nu kun je nog minder als vroeger.

PS: zie hier maar op het forum: hetzelfde probleem bij " Nouhcka"

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

26 dec 2017, 14:10

Willytje65,

Selecteer eens enkele foto's rechts klikken op een van de
geselecteerde foto's.
Kik op Delen
Je kunt een Correspondent aanduiden of op Mail klikken

Als je een correspondent aanduidt en je account aanduidt
opent mail met alles ingevuld.
Waar staat (x) items kunt je een onderwerp typen.
Onder bijlagen zie je de afbeeldingen (foto's)
Onder de foto's kunt je een bericht typen.

Als je op Mail klikt en je account aanduidt gebeurd hetzelfde
maar moet je de bestemmeling nog aanduiden.
Verstuur de mail met de afbeeldingen als proef naar jezelf
Stuur die naar je outlook account je kunt die bijlagen zoals
anders gewoon opslaan.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

27 dec 2017, 16:24

Als ik op delen klik kom ik op een oud Hotmail adres van mij terecht, en ook daar moet je je foto's eerst verkleinen eer je ze kan versturen, dus eerst kopiëren naar een nieuwe map , dan naar een programma om ze te verkleinen, en dan pas kan je foto's versturen.
Ik heb 4 fotoprogramma's waar je foto's automatisch worden verkleind als je na selecteren naar e-mail gaat;
Picasa, Faststone image , Photo Gallery, Magix fotomanager, en geen enkel kan nog de foto's naar Outlook10 mail uploaden, sinds die grote Windows 10 update van half december.
 ik geloof dat Windows 10 in een sukkel straatje zit, je hoort niets anders dan klachten, ik dacht dat met die grote update Windows 10 alles beter zou zijn, maar integendeel.

Willytje65
Lid geworden op: 05 nov 2007, 15:20
Locatie: houthulst

10 jan 2018, 10:16

ik heb de oplossing voor het probleem gevonden op Microsoft community forum