Waar dans jij graag op?

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

DeDJ
Lid geworden op: 10 jan 2018, 17:06
Locatie: Aalst

10 jan 2018, 17:15

Beste mensen,

Gaan jullie af en toe nog eens dansen?
Ik kom graag te weten op welke liedjes of muziekstijlen jullie graag dansen?
Helpen jullie me een beetje?
Zo kan ik wat meer inzicht krijgen in wat jullie ZELF graag horen.
Reageer gewoon met 3 belangrijke zaken:
1: Man of vrouw M/V
2: Leeftijd:
3: Uitvoerder en titel

Uiteraard is meer informatie altijd welkom.

Alvast bedankt voor je medewerking, en wie weet, misschien tot op de dansvloer.
Ik probeer te achterhalen welke muziek senioren heden ten dage leuk vinden om op te dansen. Helpen jullie me een beetje?

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

11 jan 2018, 13:00

Ach dj's , die draaien haast nooit platen die ik graag hoor   :(
Wat doe ik dan op zo'n gelegenheden? Meegesleurd door madam.
Als ze dan eens uitzonderlijk rock draaien, dans ik het liefst alleen.
I rest my case .
(of dit)  :)
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!

DeDJ
Lid geworden op: 10 jan 2018, 17:06
Locatie: Aalst

11 jan 2018, 18:16

Iemand Anders schreef:Ach dj's , die draaien haast nooit platen die ik graag hoor   :(
Wat doe ik dan op zo'n gelegenheden? Meegesleurd door madam.
Als ze dan eens uitzonderlijk rock draaien, dans ik het liefst alleen.
I rest my case .
(of dit)  :)
Beste 'iemand anders'

Het is net daarom dat ik de vraag stel.  Ik heb het gevoel dat men vandaag nog steeds de muziek speelt die voor senioren 30 jaar geleden ook al werd gespeeld.

Nu vermoed ik dat er in muziek toch een bepaalde vorm van evolutie waar te nemen is.
Daarnaast neem ik aan dat, omwille van beperkingen in de bewegelijkheid, voor sommige senioren, maar een aantal soorten dansen in aanmerking komen, maar zoals u zelf zegt, de kans dat u opgegroeid bent met de muziek uit de jaren 60 is reëel.  Ik merk op dat er nog heel wat muziek uit de na-oorlogse tijd wordt geprogrammeerd, en kan me moeilijk voorstellen, dat de senioren van vandaag daar nog enige affiniteit mee hebben, tenzij het de muziek van hun ouders reflecteert.

En bijkomende vraag..  is alleen dansen een optie, of verkiezen senioren koppeldansen
Ik probeer te achterhalen welke muziek senioren heden ten dage leuk vinden om op te dansen. Helpen jullie me een beetje?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

11 jan 2018, 22:16

Op 1 tegel. Al de rest is me te lastig.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

12 jan 2018, 09:48

Zal wel persoonlijk zijn maar heb nooit wat begrepen wat mensen aan dansen vinden of hebben?
Mijn ouders waren fervente dansers (klassieke dansen) en gingen dat regelmatig doen maar ik snapte geen bal van wat daar ook maar enigszins leuk aan te vinden was.
 

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 jan 2018, 10:25

Paul Siemons schreef:Zal wel persoonlijk zijn maar heb nooit wat begrepen wat mensen aan dansen vinden of hebben? 
Insgelijks, maar ja, hoe moest je destijds anders aan een lief geraken? Als de jongedame in kwestie al na twee dansen verklaarde dat ze liefst vier kinderen wilde was dat voor mij het signaal om een spurtje richting tapkast in te zetten. Soms kon je dat al eens counteren met een openingszin als "en wa peisde van d'intenationool betrekkinge"? Dat leverde gegarandeerd op zijn minst wenkbrauwengefrons of totale verwarring op zo van: potdorie, wat voor een weirdo heb ik er nu weer uitgehaald?

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

12 jan 2018, 14:07

Hoe kan je nu een griet binnendoen met al dat huppelen op bv tomorrowland en op xtc drijvend ?
Ik ben vanaf die dj-toestanden (en dan bedoel niet de doorsnee dj op een fuif of zo) en bijbehorende muziek niet meer mee, eveneens niet met hiphop en wat men tegenwoordig ook R&B noemt .
R&B is voor mij meer een 60's gebeuren .

OF .... ik word oud :(
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!

DeDJ
Lid geworden op: 10 jan 2018, 17:06
Locatie: Aalst

12 jan 2018, 14:21

Hah, Iemand anders, nu spreek je jezelf tegen,

Want ik vermoed dat je tijdens je rock 'luchtgitaarsessies' ;-), ook niet echt bezig was met aan een lief te geraken...   In ieder geval, nog steeds geen concreet antwoord op de vraag gezien,
behalve dan 1: tegeldansen..  
Dus moet ik er van uitgaan dat senioren per definitie zweren bij muziek van voor '50 die traag genoeg is om op één tegel samen te 'bewegen'?
Ik probeer te achterhalen welke muziek senioren heden ten dage leuk vinden om op te dansen. Helpen jullie me een beetje?

RichardSN
Lid geworden op: 25 jan 2017, 20:12

20 mar 2018, 12:42

Inzoverre DeDj  hier nog mee bezig is, 

Als ik zou komen zit je met gelijk wat uit volgende (eerder techno/new wave/rave ) playlist al goed, of  het de rest zal bevallen is maar de vraag natuurlijk.  Ik zou ook een Pop (fifties tot vandaag de dag) , RnR, Rock, Disco, Rap, Reggae, Rumba, Cumbia, Bollywood, Tango etc  of Klassieke partylist kunnen maken maar heb dat voorlopig  niet gedaan.

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Esi5rs4EzR