W10 Courrier verzend niet

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

07 jan 2018, 10:18

Ik stelde de vraag reeds voordien:
Sinds korte tijd wil W10 Courrier geen mails meer verzenden,wel ontvangen,na het verzenden krijg ik de melding Courrier heeft deze mail niet kunnen verzenden,en die melding geld zowel voor mijn desktop als voor mijn twee laptops,allen onder W10.Mozilla die doet het wel perfekt.
Op een laptop deed ik als test een re-installatie van W10 en het euvel blijft aanhouden.
Dank bij voorbaat voor uw hulp.

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

08 jan 2018, 11:08

Klein foutje,ik bedoelde Mail natuurlijk..
Nog een ander probleem,ik  gebruik hoofdzakelijk Thunderbird en mijn skynet adres,mijn ver van mij wonende zus gebruikt ook W10 met Thunderbird en Skynet maar kan geen mails meer van mij ontvangen.Dat baart me zorgen(ze is 88 jaar en alleenwonende)
Waar zou het daar knellen ? dank voor ev.hulp

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 jan 2018, 12:19

moeilijk te zeggen eigenlijk
je kan nagaan of ze wél vertrekken (uw mails)
log in bij skynet en kijk of ze daar vertrokkken zijn

als je in de acount kunt van uw zus (bij skynet)
kun je controleren of ze daar aangekomen zijn , der nog instaan of dat ze ....

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

08 jan 2018, 14:20

Dank U Mr Verhaegen.Het gekke is dat ze wel iets kan verzenden naar mij en dat ik daadwerkelijk ontvang maar mijn antwoord(dus geen nieuwe mail)komt niet aan bij haar.Als ik haar een nieuwe mail verzend komt die ook nooit aan bij haar.Met andere correspondenten kan ze vlot verzenden EN ontvangen.Als ik haar een mail stuur via een webmail(bvb yahoo)dan gaat alles vlot.
Volgens de hotline proximus is alles OK.....wat nu gedaan ?
Mvgr.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 jan 2018, 14:47

dan zit het probleem bij jouw denk ik
ga inloggen bij myproximus en ga dan naar webmail
aldaar ga je alle mails kunnen zien
ze gaan allemaal via daar ,
waarschijnlijk toch iets mis in uw thunderbird

uw acountnaam moet zijn hetgeen u gekregen hebt van ...
bv.
ma597365@skynet.be
tevens is dat het mailadres
servernaam is :
imap.proximus.be
poort is 993
ssl/tls
normaal wachtwoord

uitgaande server is : relay.proximus.be
poort 587

kontroleer dat eens in uw thunderbird

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

08 jan 2018, 16:23

Dank U.Ik heb uw raad gevolgd en dus een mail verzonden via proximus/thunderbird,ben dan kijken op de de webmail en daar stond hij dus ook in...desondanks heeft mijn zus niks ontvangen in haar inbox thunderbird.
Mvgr.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 jan 2018, 17:55

als hij daar instaat , staat hij dan bij : verzonden items ?
in welke map staat hij daar ?

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

08 jan 2018, 18:03

arizona,
in haar inbox thunderbird
Al eens in de junk mail map gekeken ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

arizona
Lid geworden op: 12 jan 2007, 14:46

12 jan 2018, 17:24

Sony: in haar junkmail zit niks...
Verhaegen: inderdaad hij stond in "verzonden" bij proximus webmail..
Ik denk dat zij(mijn zus)mijn inkomend bericht ergens blokkeert..
Bij mijn eerstvolgend bezoek bij haar zal ik haar Mozilla eens nakijken.
Allen bedankt voor de hulp !
Mvgr