Electrice auto

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

roadrunner2008
Lid geworden op: 20 mar 2008, 14:20
Locatie: Deinze

04 jan 2018, 14:06

Ja hm is wel een beetje te vroeg denk ik voor een gewone mens,maar ik zou toch eens willen weten voor een electrice auto is een BA verzekering duurder dan voor een benzine of diesel auto.

Want een electro motor is veel meer pk.
De nieuwste Tesla auto is 1050 pk.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Dank voor jullie antwoorden .

The roadrunner.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

04 jan 2018, 16:50

roadrunner2008 schreef:Ja hm is wel een beetje te vroeg denk ik voor een gewone mens,maar ik zou toch eens willen weten voor een electrice auto is een BA verzekering duurder dan voor een benzine of diesel auto.

Want een electro motor is veel meer pk.
De nieuwste Tesla auto is 1050 pk.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Dank voor jullie antwoorden .

The roadrunner.
BA word berekend op het vermogen van de motor uitgedrukt inKW (Kilo Watt)
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
Gast

04 jan 2018, 17:35

roadrunner2008 schreef:Ja hm is wel een beetje te vroeg denk ik voor een gewone mens,maar ik zou toch eens willen weten voor een electrice auto is een BA verzekering duurder dan voor een benzine of diesel auto.

Want een electro motor is veel meer pk.
De nieuwste Tesla auto is 1050 pk.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Dank voor jullie antwoorden .

The roadrunner.
Die 1050 pk is het vermogen dat hij kan ontwikkelen , niet de fiscale pk.  Mijn electrische Kangoo ZE is fiscaal 44 kW , wat ongeveer vroeger overeenkwam met 7 of 8 pk ( dacht ik ). De BA is dus niet duurder in vergelijk met een benzine-of dieselwagen in dezelfde klasse.  De Tesla S kan men vergelijken qua klasse met een BMW "groot model".  Ethias verzekeringen bood 30 % vermindering op electrische wagens , weet niet of dit nu nog het geval is.

En als alternatief voor de Tesla , dit mooi "karreke" : http://www.fleetbydieteren.be/elektrisc ... t/?lang=nl

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

14 jan 2018, 11:06

Maar 1050 pk ? Klein bier in verhouding tot een luxusliner welke ook je karretje kan trekken vanuit het water ! Waarmee ik maar wil zeggen dat die berekening maar trekt als een tang op een varken.  Want wat hebben die pk's nu te maken met de schade die je eventueel veroorzaakt bij een ongeval ? Of hoe men een "betaler" kan oplichten met vanalles-en-nogwat !