Voorstellen

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

marbre
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:33
Locatie: Ham-Kwaadmechelen

14 jan 2018, 18:44

Hallo aan iedereen die hier af en toe komt  :wink:

heb mij hier gisteren ingeschreven en zal "ons" misschien ook even voorstellen. De foto van mezelf zal ik maar niet in "huisdieren" plaatsen want, al ben ik een aap, zou dat misschien toch net een brug te ver zijn  :lol:
Wie jullie hier wel zien zijn:

Noah "De Bruine"  :P zijnde een Flatcoated Retriever reu van ondertussen alweer 3 jaar oud
Afbeelding
Kelan, de aristocraat met heel veel aristocraat onwaardig gedrag, Schotse Deerhound, 1,5 jaar jong
Afbeelding
en last but not least, Queenie, een echte QUEEN en de enige dame die mij in onze "manpower" gezelschap houd. Zij komt uit de broodfok en zou een geschatte 7 jaar oud zijn
Afbeelding

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

15 jan 2018, 11:10

mooi honden romaloo  ik heb een cavalier van bijna 10 jaar
een fijne maandag
Afbeelding
Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 jan 2018, 11:37

Mooie beestjes! Wij bezitten drie katers.
Btw : wees welkom! 
Gast

15 jan 2018, 17:03

Beste Romaloo
Welkom bij onze leuke dierenvriendengroep.Ge hebt prachtige en niet alledaagse honden.
Zonder af te doen aan uw ''jongens," uw "meisje" is een prachtige collie.
Ik ben zeker dat we je nog regelmatig zullen tegenkomen,al is het soms gewoon om een babbeltje te maken
bij een foto van onze vrienden. 

marbre
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:33
Locatie: Ham-Kwaadmechelen

15 jan 2018, 17:43

pollemans schreef:Zonder af te doen aan uw ''jongens," uw "meisje" is een prachtige collie.
Die volgens de papieren een Sheltie is  :P
Gast

15 jan 2018, 18:39

Inderdaad,zij lijkt wel heel erg op een langharige collie,maar de sheltie is een echte sheep dog.
Zij hebben beiden ook hun roots in schotland.
Bedankt voor uw info.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

15 jan 2018, 19:18

Ik ben Rebelle en heb drie lhasa apso's . Twinny heb ik geadopteerd aan 4 jaar en is nu 12 jaar . 
Afbeelding
Ming is nu vier jaar 
Afbeelding

En nu is ook qasper erbij gekomen hij wordt deze week 4 maanden 
Afbeelding
En nu alle drie samen 
Afbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

marbre
Lid geworden op: 13 jan 2018, 18:33
Locatie: Ham-Kwaadmechelen

15 jan 2018, 21:04

pollemans schreef:Inderdaad,zij lijkt wel heel erg op een langharige collie
Die pootjes zijn veeeeel te kort voor een Collie en eerlijk gezegd, vind ik dat op de foto ook heel goed te zien  :wink:
Een Collie heeft ook een forser hoofd.
Dus mijn heel persoonlijke mening is dat ze helemaal niet op een Collie lijkt  :lol:

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

15 jan 2018, 22:20

Als men eenmaal met een ras bekend is zie je alles veel beter . Zelfs op foto waar je niet altijd de grote kan inschatten . 
Zoals bij mijn hondjes . Veel mensen kennen de lhasa niet en denken aan een shitzu . Ik zie een enorm groot verschil , ook op foto,  maar ik  begrijp heel goed dat bepaalde mensen geen verschil zien .  Ik leg hen dan gewoon uit dat de shitzu jaren terug  gekweekt werd uit een lhasa en een pikinees .  Dus de shitzu heeft een kortere neus , een andere haarstructuur , en een totaal ander karakter .
Soms vragen de mensen me als het malthezers zijn , ja ...... das er wel een beetje over hihih .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

16 jan 2018, 02:19

Heb altijd van "grotere" honden gehouden. Niet dat de anderen minder hond zouden zijn natuurlijk!
Misschien is het ietwat de macho in mij? :roll:
Het is ook zo dat geen enkele hond (hoe groot en zwaar ook) me ooit schrik heeft ingeboezemd. ben altijd voorstander geweest van wederzijds respect tussen hond en mens. Elke hond die ooit "probeerde" is van een kale reis teruggekomen hier.
Ik hoor sommigen denken ... no way José!

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

16 jan 2018, 06:31

Ik hield ook veel meer van grote honden , en ik hou nog steeds van grote honden . Maar ik heb bewust de keuze gemaakt voor kleinere honden omdat het fysiek voor mij wat moeilijker geworden is om de grote honden altijd hun nodige beweging te geven . Ik heb een tuin maar het is toch leuk om de horizonten te verkennen . Zo is mijn keuze gevallen op d lhasa kleine hond , maar in zijn hoofd grote hond . Kunnen hele grote wandelingen aan maar zijn ook tevreden met kleine wandelingen en als jet even niet gaat blijven ze tevreden met de tuin . 
Ik ga nooit wandelen hetzelfde uur , soms eenmaal , soms tweemaal , soms niet . In de wandeling zit bewust geen routine . 

Nog een fijne dag allemaal . 
Rebelle 
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?