In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 jan 2018, 08:53

Dag iedereen,

Heb jij geklaagd Clive? Je hebt gewoon de reden vermeld waarom je er even niet was, denk ik.
Daarna ben je toch maar heel positief terug op de been.
Ik stel me jou zo voor aan tafel terwijl Niels dicht tegen je aanzit om op tijd en stond zijn stukje meloen te krijgen: zo eentje voor jou en eentje voor mij. Ons moeke en Baron deden dat ook zo. 

Het was gisteren heel plezant. Ik ben een beetje heel egoïstisch geweest en ben aan de toffe tafel gaan zitten. We hebben een beet gelachen. Ijdelheid lijdt pijn zegt ons moeder altijd. Gelijk heeft ze, maar ik kon het toch niet laten deze keer van een hakje te dragen en dus ja....

Het is weer file richting Antwerpen. Het blauwe zwaailicht is ook al gepasseerd.We lezen het misschien in de krant.

Voorlopig is het hier droog, dus dat is positief. Het is nog niet helemaal klaar dus weet ik bie tof de zon gaat schijnen. Dat zien we dan wel weer.

Keep on smiling!

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

15 jan 2018, 09:42

Hallo dames,

ja Clive, dat was niet klagen hé ! Daarbij vind ik, het is niet omdat "iemand" beslist dat er niet mag geklaagd worden, dat er dan plots niemand van iets nog last mag hebben. Persoonlijke vrijheid aub.  Ik vind dat er ons tegenwoordig nogal veel opgelegd wordt dat we mogen en niet mogen.

Ik ben al lui begonnen vandaag maar er zit toch al een was te draaien.

We hebben gisteren erg genoten van ons dagje met de jongste musketier. Hij vond het zo leuk en laat dat dan ook blijken. Fijn voor ons grootouders. :D

Dames geniet nog van deze opnieuw grijze dag. Maar het is alvast nog droog.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jan 2018, 10:47

AfbeeldingGoede morgen iedereen,

Eerst laten weten dat ik een belletje kreeg van Maddy
haar vader is weer opgenomen in de kliniek, kan niet slikken
en het ziet er weer niet goed uit...net op moeder haar verjaardag...
Niemand kan weten wanneer je naar de kliniek moet en het niet goed gaat
dus ... aanvaarden wat komt en de ene dag na de andere hopen dat het goedkomt...
M-M komt niet schrijven haar hoofd staat er niet naar.... begrijpelijk.. :?


Nee ik ben niet vroeg want ik ben net terug van de kine en deapotheek
De hele nacht wakker geworden van keelpijn, en ten langenleste 
een lepeltje honing in de mond genomen en langzaam latensmelten
dat verzachtte de pijn wat.... en heb ik toch een uurkegeslapen...
en nu zou ik bij de kinesist geslapen hebben :roll:

En wat mag er nog wel ??? wie beslist dat wat er mag en niet mag.??
Gewoon zeggen hoe je je voelt is niet klagen en zagen hé.... zotte beslissing...
"Niks moet en alles mag"... dat is een betere leuze :) ieder voelt zichzelf hé

Buiten een koude wind, grijs en 't heeft goesting om teregenen...afwachten....
ik moet vandaag niet meer buiten zijn...

Voor allen eenfijne maandag en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 jan 2018, 15:42

Hallookes iedereen,

MM: veel beterschap voor je vader, dat hij vlug naar huis mag.

Hier is het volop aan het regenen met veel wind.We moeten niet meer naar buiten.Deze morgend naar de supermarkt en daarstraks nog even naar de dierenarts voor 2de spuit tegen kennelhoest.Hij heeft zich voorbeeldig gedragen, en kreeg weer snoepjes tijdens de spuit.

Schoonouders wonen sinds vandaag in een wzc.Eerst dachten ze nog een serviceflat te nemen, maar uiteindelijk hebben ze besloten om naar een wzc te gaan.Schoonmoeder heeft alzheimer fase 1.Het begon thuis steeds moeilijker te worden.

Dames, tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 jan 2018, 18:02

AfbeeldingGoede avond amaai wat een weer.. alles rammelt en fluit...
zo'n wind.... ik was vanmorgen goed op tijd terug van dekinesist
toen was het nog droog, maar vanmiddag heeft het bijna dehele tijd hard geregend
Heel anders dan gisteren .. :)

M-M, Veel sterkte... mijn kaars brandt hoor...

anjelier, triestig als je de ouders zo ziet achteruit gaan...
maar 't is niet tegen te houden hé... veel sterkte...

Beterschap aan al wie het nodig heeft... en al wie op de sukkel is...
de beestjes lopen rond, zie dat ze je niet te pakkenkrijgen... :roll:

Een fijne avond en een rustige nacht verder voor iedereen..
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

15 jan 2018, 18:14

 Veel sterkte aan MM en Anjelier en iedereen die het kan gebruiken...

Hier regent het nog niet zo lang , het begon pas rond 17u ....

Een goedenavond aan iedereen !
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

15 jan 2018, 18:37

Hallo allemaal

Ik kom hier nu eens letterlijk binnengewaaid,
dat doet nogal iets bij ons hier en 't regent
er nog fameus bij!! :(

Och Clive waarom zou jij niet mogen klagen?
Vraag mij af wie dat allemaal beslist...'t zal
iemand zijn die niets anders te doen heeft :wink: :lol:
Verzorg je maar goed want ik heb de indruk
dat jij de laatste tijd een beetje op de sukkel bent.

Oma-C jij hebt weer je uitstap naar de kiné achter
de rug, duim voor jou dat het helpt!
Bedankt om de boodschap van MM over te brengen!

Hallo Wingerd jullie zullen weer genoten hebben van
verwendagje met jarige musketier en hij ook :lol: :lol:
Ik heb gisteren een was gedraaid enfin 't machien
doet dat bij mij :lol: en vandaag ben ik lui :lol: :lol:

Anjelier toch best voor schoonouders naar een wzc,
ik hoop dat ze 't vlug gewoon worden!!!

HvT jij hebt gisteren genoten van je nieuwjaarsetentje
goed zo! Altijd thuis zitten is ook niet plezant he!!!
Waarom geen hakje, je voelt je er direct eleganter mee
en da's goed voor je zelfbeeld!!! Dus draag ze maar!!!

MM de kaars brand hier voor jouw papa!!
Hoop dat het niet te erg is!!!

MJ ik hoop dat het bij jullie ook een beetje betert!!
Ik heb bewondering voor jullie!!

Omasenga geraak jij hier nu gemakkelijk??
Alles goed met de kroost? 

Dag Zwanenmeer, ook zo'n vreselijk weertje in
't verre Limburg??

Ik heb hier ook eventjes in de lappenmand gelegen 
maar 't is al beter!!
Gisteren was 't einde van 't jachtseizoen en we zijn
dus al van alles aan 't plannen.
Moeder van vriendin ligt al 3dagen heel slecht dus
ik probeer haar wat op te vangen......
Eigenlijk wou ik hier heel veel klagen :lol: :lol: :lol:
maar k zou momenteel niet weten waarover!!!!

Dames nog en fijne avond voor iedereen, hou het
warm en gezellig!!!!
Geniet nu... niet morgen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 jan 2018, 19:04

Tegen mijn gewoonte in mij voor de televisie geplaceerd deze namiddag en een zalig dutje gedaan. :roll:
Tja, had ik maar een interessanter programma moeten opzetten. Ik was al zappend op BBC terechtgekomen in een programma over het platteland. Ik vond het heel mooie beelden, maar tegen de twee dat ik wakker werd zat ik op een wedstrijd schapen keuren!!!! Het plezantste was wel dat een jong boerengezin de twee zoontjes erbij betrokken had en één van de jongetjes zijn lammetje had gewonnen.
Gelijk een echte met zijn diertje aan het showen!

En ineens was het tijd om te gaan koken.

Ik weet niet wat ik eigenlijk allemaal op mijn programma had willen zetten, want ik had luiwijven eten gereed gedaan. Rijst met balletjes in tomatensaus, maar die laatste bij de beenhouwer eerlijk zelf gekocht.
Nu zit ik me hier af te vragen wat ik vergeten ben te doen dat zo dringend leek.

Morgen komt K. Die kan strijken en strijken en nog strijken. Had ik ook kunnen doen natuurlijk.
J. was niet echt in hare goeie vandaag. Ze was al weg om tien voor twaalf. Ik ga dat één keer door de vingers zien. Volgende keer maak ik er haar attent op. Geef ik last minute nog een opdracht. Niet met mij...

Ik heb zo tussen de plooien door weer een heel mooi boek gelezen. Ik heb er zelfs stukken dadelijk opnieuw van gelezen. Dat gebeurt niet gauw.Nochtans eerst dacht ik het weg  te leggen.

MM het beste met je vader. Spijtig nu net op de verjaardag van je mama. Ik heb gisteren met de tombola een mooie kaars gewonnen. Ik zal ze alvast aansteken en aan jullie denken en een grote doos vol moed opsturen naar de grijze wateren van de zee.

Anjelier misschien toch maar de beste oplossing die je schoonouders hebben gekozen. Een hele opgave iemand met dementie thuis verzorgen. Zolang er geen wegloopgedrag is, gaat het nog een beetje, maar als één van de twee alles alleen moet beredderen en ook al niet meer van de jongsten is, wordt het moeilijk.

Dames hou jullie vast aan de rand van het bed vannacht en waai niet de kamer uit. Wat is dat hier, ik heb in de badkamer de verluchting dicht gedaan, ik vloog bijna buiten. Zo een eng lawaai allemaal.

Maar ik zit gelukkig lekker binnen. 

 
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 15 jan 2018, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

15 jan 2018, 19:09

goede avond 

bbrr ,wat is het nat en koud ,

clive ,nee je klaagt niet , het weer is ook niet positief 
de zon doet wonderen ,

bobijntje , ,ben ook nog niet top ,papy zei me deze middag 
jij gaat morgen naar de dokter ,je word niet beter 
en hij heeft gelijk ,

ik heb juist de strijk weg gewerkt ,vandaag 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 jan 2018, 21:07

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Bobijntje, dank je wel voor het overzichtje, ben weer helemaal bij  :)

Muddy Maddy, kaars brandt voor jouw vader. Wens jullie heel veel sterkte en natuurlijk beterschap voor jouw vader.

Mammyretro, toch echt maar luisteren en morgen naar de dokter gaan , je voelt jou al zo lang niet goed, vind ik. 

En wat dat klagen betreft, heb daar nog eens over nagedacht en jullie hebben gelijk,  er worden ons inderdaad veel te veel regeltjes opgelegd. Manlief  grommelde dit weekend nog over de suikertaks op frisdranken. Ik drink nog al veel spuitwater ,maar manlief drinkt cola. 

Ik wens iedereen nog een fijne avond. Kaarsjes branden hier voor iedereen die het nodig heeft. Liefs en voor  later vandaag een deugddoende zachte slaapwel. 

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 jan 2018, 08:19

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, hoop dat jouw vader een rustige nacht heeft gehad.

Mijn eerste wasmachine is al bijna uitgedraaid, die kan al in de droogkast. Nog 2 te gaan en dan de strijk ervan natuurlijk. Maar die is voor in de late namiddag.  Verwacht een pakket vandaag, of pakketten liever gezegd, want hebben Niels zijn dieetvoeding besteld in Nederland En dat zou vandaag allemaal moeten aankomen. Vanavond ook de vuilbak buitenzetten .En verder het gewone HH. 

Ga Niels eten geven en dan ga ik badje in.

Ik ga niet alle namen noemen maar wens jullie allemaal zo'n aangenaam mogelijke dinsdag. Als je niet buiten moet zijn, blijf dan lekker binnen. Theelichtjes branden al voor diegenen die het nodig hebben. 
Liefs aan jullie allen en een warme sterkteknuffel. 

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

16 jan 2018, 09:02

goede morgen 
deze avond mag ik naar de dokter om 5 uur :?
zal het bed opmaken en de keuken dweilen ,dan heb ik toch al iets gedaan 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jan 2018, 09:26

Afbeelding

Goede morgen iedereen... vel wind en regen voor de verandering :roll:
Hier komt een scherpe waterzon even piepen, maar 't is niet gemeend....

Bericht van M-M, :roll:
Haar vader heeft longontsteking en krijgt weer AB... hopelijk werkt het.
het was weer door de regen en de wind naar de kliniek om z'n kleren te brengen...
en Gimly loopt ook verloren door de drukte ineens
A komt niet en al goed want alles staat weer overhoop...

Helena, alles gaat door ook al heb jij eens geen zin om iets te doen...
als de zon terug is krijg je weer dubbel energie en dan gaat het vanzelf :)

clive, maak er het beste van.... van deze dag.. :)

mammyretro, ja op tijd naar de dokter... beter te vroeg dan telaat.. :)

bobijntje dank voor je overzichtje, we zijn weer helemaal mee
ook goed voor jezelf zorgen... een ander doet het niet :)

anjelier goed voor de ouders in het home, ik heb een hele tijd
voor mijn moeder gezorgd maar als ze 's nachts ging lopen moest er
een aanpassing komen want ze wist niet waar ze woonde en waar ze was...
Ze zal daar goed verzorgd worden... :?  Sterkte....

zwanenmeer dank voor je steun elke dag... :)
Ik ga nog wat werk inhalen... want morgen weer om 9u bij de kinesist zijn
Groetjes allen en tot.....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 jan 2018, 12:30

Hallookes iedereen,

Ja, het is inderdaad de beste oplossing voor schoonouders.Manlief heeft hen gisteren gebracht naar het wzc en zegt dat ze een grote  mooie kamer hebben.Ze hebben ook een deel van hun meubelen mogen meenemen.
Het is vooral schoonmoeder die hulp nodig heeft.Vroeger heeft zij steeds alles beredderd en nu lukt het niet meer.En schoonvader is gewend dat hij niks moet doen :roll:.Dus ja, dan wordt het moeilijk hé.

Straks ga ik naar het ziekenhuis moeder bezoeken en tevens met de arts praten.Elke namiddag heeft die arts 1uur spreekuur op de gang.

Dames, tot morgen.

marita2
Lid geworden op: 01 jan 2016, 19:35

16 jan 2018, 14:29

Dag seizoentjes,
 Hier zijn al verschillende fikse hagelbuien gepasseerd, veel wind en regen maar gelukkig hoeven we er niet door als we niet willen. Heb deze voormiddag een lading hasseltse speculaas gebakken naar een recept van een vriendin, heel lekker en een gezellige bezigheid met zulk weer, alleen niet goed voor de lijn, heb er al 3 op  :oops:
Straks komt grote broer na school hier, manlief gaat hem afhalen aan school, zorg dan dat hij warm gegeten heeft voor papa hem komt afhalen. Is altijd leuk , kan er echt van genieten.
Voor de moment vallen er weer dikke hagelbolletjes.
Anjelier, heb gisteren jouw ovenschotel met gehakt, savooikool en puree gemaakt, was lekker! Manlief en zoon die kwam mee eten vonden het zeker voor herhaling vatbaar. 
HVT, je bent niet de enige met weinig energie, ik kom ook lang niet toe aan alles wat ik plande om te doen, heb besloten er niet tegen te vechten en het even wat rustig aan te doen, trouwens , heb nog geen reclamaties gehad hat ik minder gedaan heb, het zijn wijzelf toch die ons alle dagen allerhande taken en taakjes opleggen :?.
Veel sterkte voor hen die het nodig hebben, voor de vader van MM en de moeder van Anjelier en dat de schoonouders zich goed gaan voelen in het wzc. Voor MJ heb ik ook veel bewondering, jullie hebben samen een lange weg afgelegd.
Zo, ga hier wat verder doen, allemaal veel groetjes en tot schrijfs!