klimaat en wat kunnen we zelf doen ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Gast

14 jan 2018, 23:25

MaLoReg schreef:Wat een gezever allemaal over 'het klimaat'-dat is weer een uitvinding van de Groenen.
In de winter sneeuwt het en in de zomer hebben we zon-so what??
En begint vanaf nu Antwerpen onder water te staan , so what ! :lol: Op de 'parking' hebben ze daar ( nog ) geen last van. :)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 jan 2018, 00:49

The Spirit of Flanders schreef:En begint vanaf nu Antwerpen onder water te staan , so what ! :lol: Op de 'parking' hebben ze daar ( nog ) geen last van. :)
Dat had je gedacht! De parking eerst: Gent, Lokeren, Dendermonde, Mechelen

Afbeelding

Ze zullen nog komen vragen of ze in 't Stad hun natte voeten mogen komen drogen. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

carnac2009
Lid geworden op: 25 aug 2009, 10:24
Locatie: Roeselare

15 jan 2018, 08:38

oei, dat ziet er heel ernstig uit volgens je kaart. En wat kunnen we eraan doen. Niet alleen onze persoonlijke denkwijze verandering , maar allen mensen op deze wereld moeten meewerken.
Maar ja, voor het ogenblik  zijn de centjes de baas, en hoe meer hoe liever op de rekening, zelfs.... ten koste van........
Als de politiekers er daadwerkelijk niet aan mee doen zoals het behoord, zelf de wereldleiders, dan is het voor ons dweilen met de kraan open. Niet meer en niet min.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 jan 2018, 11:03

De vraag die nog niet goed beantwoord is, is deze: kúnnen wij er überhaupt iets aan doen? Is de opwarming wel degelijk het resultaat van menselijke activiteit?
Wat als de volgorde van de fenomenen omgekeerd is? Eerst opwarming, dan CO2 stijging? Er zijn mensen die beweren dat het zo werkt en ook vroeger zo werkte.  Bron

De CO2 in de lucht vormt nu zowat 4 honderdsten van 1 procent. Vijftig jaar geleden was dat naar 't schijnt maar 3 honderdsten van 1 procent. Op het totaal van alle gassen die samen 'lucht' vormen is dat een verandering van 1 tienduizendste.  (van 300 naar 400 deeltjes per miljoen - ppm in vaktaal)

Is dat nu niet verrassend dat een wijziging 1 tienduizendste van het totaal zo'n fenomenaal gevolg zou hebben? Bovendien is dat helemaal geen gevaarlijk gas. In serres die vol staan met planten is dat niveau altijd veel hoger.

Het enige wat we kunnen doen, is ons voorbereiden op een eventuele stijging van het zeeniveau en ons beschermen tegen heftiger weersomstandigheden. Die twee elementen zouden nl.  het gevaarlijkste zichtbare element zijn van global warming. Dat de opwarming een feit is, betwist ik niet, maar ik weet het ook niet zeker.

Voor de rest: leef zo dat onze kleinkinderen hun kansen open kunnen houden om een even goed leven te hebben.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
MaLoReg

15 jan 2018, 11:59

Als ze nu al eens beginnen te voorkomen dat al die boten op de oceaan in brand vliegen waardoor
de vervuiling mega is. Wat wij hier proberen aan te pakken is grandioos verloren moeite zolang men
in 't groot blijft vervuilen. Denk je nu echt dat wij iets bijdragen door alles netjes te recycleren?
Keep on dreaming!  
Gast

15 jan 2018, 12:00

carnac2009 schreef:oei, dat ziet er heel ernstig uit volgens je kaart. En wat kunnen we eraan doen. Niet alleen onze persoonlijke denkwijze verandering , maar allen mensen op deze wereld moeten meewerken.
Maar ja, voor het ogenblik  zijn de centjes de baas, en hoe meer hoe liever op de rekening, zelfs.... ten koste van........
Als de politiekers er daadwerkelijk niet aan mee doen zoals het behoord, zelf de wereldleiders, dan is het voor ons dweilen met de kraan open. Niet meer en niet min.
Na de ergste bosbranden die Californie ooit heeft gekend ,  stroomt nu de modder door de sjiekste buurten van de rijkste Amerikanen. Denk je dat Trump daar maar één minuut aandacht aan besteedt ?  
Gast

15 jan 2018, 13:44

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:En begint vanaf nu Antwerpen onder water te staan , so what ! :lol: Op de 'parking' hebben ze daar ( nog ) geen last van. :)
Dat had je gedacht! De parking eerst: Gent, Lokeren, Dendermonde, Mechelen

Afbeelding

Ze zullen nog komen vragen of ze in 't Stad hun natte voeten mogen komen drogen. :lol:
1,5 Graden ? Dat halen ze niet  :?  Bij 2 graden worden we klimaatvluchtelingen naar Wallonie , ook die "van 't stedt"
 

Afbeelding


Bij 2 graden stijging zou de zeespiegel met 6,3 meter stijgen , en ik woon nu op 7 meter boven de zeespiegel.  :P De Groenplaats in Antwerpen ligt volgens Google Earth op 6 meter boven de zeespiegel.

Ik kan misschien op tijd mijn electrieken omruilen tegen een old timer ( Zeppos ) "Amphicar" :lol:

 Afbeelding

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 jan 2018, 17:19

The Spirit of Flanders schreef:Na de ergste bosbranden die Californie ooit heeft gekend ,  stroomt nu de modder door de sjiekste buurten van de rijkste Amerikanen. Denk je dat Trump daar maar één minuut aandacht aan besteedt ?  
Waarom zou hij dat moeten doen? Hij is president. Geen brandweerman of zo. Ieder op zijn beslissingsniveau.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

15 jan 2018, 17:57

Hij  heeft toch op 8 december de noodtoestand afgekondigd voor die regio met zijn bosbranden  om sneller noodhulp te kunnen vrijmaken, meer zal hij toch ook niet kunnen doen en de noodtoestand is toch nog altijd van kracht.  :roll:
Gast

16 jan 2018, 00:18

Dicksy schreef:Hij  heeft toch op 8 december de noodtoestand afgekondigd voor die regio met zijn bosbranden  om sneller noodhulp te kunnen vrijmaken, meer zal hij toch ook niet kunnen doen en de noodtoestand is toch nog altijd van kracht.  :roll:
Is hij al eens de bewoners wat moed gaan inspreken of is hij bang dat zijn gelakte schoentjes zouden vuil worden door "the dirty mud" ?

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

16 jan 2018, 00:46

Waarom horen we NOOIT van de 11- en 300jarige klimaattijdperken die er altijd geweest zijn?
Zelfs in de lessen aardrijkskunde aan een zichzelf respecterend college werd hierover onderwezen in de early sixties.
Zoals steeds moet men bomma niet in de netelen duwen. Het staat iedereen vrij me een negationist te noemen natuurlijk maar, voor mij althans, moet ik dikwijls eens goed lachen met "groene" uitspraken. Een ander als idioot of simpele geest aanzien is niet netjes en wreekt zich keer op keer.
Heb ik al gezegd dat ik soms terug een matras rond mij bind om me niet teveel te bezeren bij het van mijn bureaustoel te vallen tijdens het schaterlachen bij het lezen van idiote opmerkingen?

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 jan 2018, 17:01

Nu men de plastieken zakjes gaat afschaffen  zal het er niet op verbeteren  want afval dat gaat lekken in de zak zullen
leuke plaatjes en geurtjes opleveren op terrassen en berghokken.
Die plastiek zakjes is een klucht,er is een fabriek in Aalst dat van graan producten(mais, tarwe ezv) een binding als plastiek kan maken, en dat volledig recycleerbaar is en natuurvriendelijk kan afbreken,maar dat afgevoerd is wegens te weinig interesse.
En ik denk dat in de Franse sarmas al van die zakjes liggen.
De groene zullen er nog niet van gehoord hebben,en voor fruit en groenten moet ge zelf maar een mandje meebrengen,of los in de hand :)
Maar ze dreigen wel met een boete voor wie nu nog plastiek zakjes uitdeelt,zo is dat ook opgelost.
De zee ligt vol plastiek, allemaal de schuld van jan modaal, maar wat de zeeschepen over boort kieperen  zwijgen ze.
En de weerstoestand die schrijven ze nog maar 140 jaar op, welk weer en klimaat het 200,500 of 1000 jaar terug was weten ze niet,da's natte vingerwerk,maar ze hebben te veel "rampen" films gezien, en ze denken dat ze dat kunnen vermijden door gas boeten te geven als men een boter bakje in de verkeerde zak steekt,of uw onkruid in brand steekt, want dat is echt milieuvervuilend. :?


 
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

28 jan 2018, 20:07

Toch even meegeven, mijn verontschuldiging, is niet in het Nederlands...


https://mail.telenet.be/service/home/~/ ... 941&part=2
Wat niet al lachend kan gezegd.....

davang
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:55
Locatie: 8300 knokke-heist

28 jan 2018, 20:20

The Spirit of Flanders schreef:
Is hij al eens de bewoners wat moed gaan inspreken of is hij bang dat zijn gelakte schoentjes zouden vuil worden door "the dirty mud" ?
En worden op gefluit onthaalt zoals den dezen te  Antwerpen(Paardenmarkt)... :)
Wat niet al lachend kan gezegd.....
Gast

28 jan 2018, 20:30

davang schreef:Toch even meegeven, mijn verontschuldiging, is niet in het Nederlands...


https://mail.telenet.be/service/home/~/ ... 941&part=2
Kan niet gelezen worden zonder identificatie , misschien eventjes tekst knippen en plakken ?