niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

16 jan 2018, 09:15

Het 'Vlaams'  Tv programma ' Van algemeen nut' van Steven Van Herrenweghe vind ik wel verdienstelijk en het is inderdaad beter dan al die 'show's' waar de BV's  ' het zichzelf uitlachen en grappig vinden ' als voornaamste bezigheid hanteren.

Die warenhuis serie , je hebt het waarschijnlijk over 'Mr.Selfridge' hé , Prima Vera . Heb ik ook van genoten .. Ben eens die stichter van dit gerenommeerd man zijn graf gaan op zoeken in 'Find a grave' en men moet zeggen dat die echt door Engeland niet als 'Sant in eigen land' herdacht wordt  .. Verwaarloosd en armoedig dat dat is   !

Poldark dan  , ik verwacht toch dat VRT die  volgende jaargang ook zal uitzenden  ?
Downton Abbey vond ik dan van zeer hoog niveau  en schitterend in kledij, decor, dialogen en verhaal . 

Nu , Victoria en Versailles staan een trapje lager maar toch van Versailles heb ik dan wel genoten . Victoria is amusant omdat we een beetje achtergrond krijgen van onze gepushte Leopold I , de eerste koning van Belgique lovers ... :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

16 jan 2018, 10:01

Phoebe schreef:Het 'Vlaams'  Tv programma ' Van algemeen nut' van Steven Van Herrenweghe vind ik wel verdienstelijk en het is inderdaad beter dan al die 'show's' waar de BV's  ' het zichzelf uitlachen en grappig vinden ' als voornaamste bezigheid hanteren.

Die warenhuis serie , je hebt het waarschijnlijk over 'Mr.Selfridge' hé , Prima Vera . Heb ik ook van genoten .. Ben eens die stichter van dit gerenommeerd man zijn graf gaan op zoeken in 'Find a grave' en men moet zeggen dat die echt door Engeland niet als 'Sant in eigen land' herdacht wordt  .. Verwaarloosd en armoedig dat dat is   !

Poldark dan  , ik verwacht toch dat VRT die  volgende jaargang ook zal uitzenden  ?
Downton Abbey vond ik dan van zeer hoog niveau  en schitterend in kledij, decor, dialogen en verhaal . 

Nu , Victoria en Versailles staan een trapje lager maar toch van Versailles heb ik dan wel genoten . Victoria is amusant omdat we een beetje achtergrond krijgen van onze gepushte Leopold I , de eerste koning van Belgique lovers ... :wink:
Het is inderdaad Selfridges (hoofdacteur wordt nu via Metoo ook aangeklaagd wegens sexuele intimidatie en grensoverschrijdend gedrag, dit volledig terzijde). 

Je had ook nog een serie met een lange titel (het ging van het ene plaatsje naar de andere stad in die titel) road to .... ging ook over een armoedig gezin in een boerendorp waarvan één van de dochters ging werken in de stad bij het postkantoor. De vader was in Downtown Abbey de butler die er van verdacht werd een moord gepleegd te hebben en hij ging mankend met een stok. Zijn vrouwtje was op het laatst in downtown abbey ook zwanger.   

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

16 jan 2018, 15:30

Lark Rise to Candleford, das  de serie die je bedoelde.
Die acteur was ook goed in de wat oudere reeks " North and South "
Ik hou enorm van historische reeksen. Mijn favoriete reeks is " Outlander " maar daar is de Vrt eens mee  begonnen en gewoon gestopt halverwege het tweede seizoen. Zij zijn ondertussen aan het vierde seizoen in Amerika.
Gelukkig kan je alles vinden op het net, er zijn verschillend websites waar je zelfs rechtstreeks, via streaming, naar alle mogelijke reeksen kunt kijken.
Er was ook een warenhuisreeks " The Paradise " die vond ik eigenlijk beter dan " Mr Sellfridges "

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

16 jan 2018, 15:43

kitten schreef:Lark Rise to Candleford, das  de serie die je bedoelde.
Die acteur was ook goed in de wat oudere reeks " North and South "
Ik hou enorm van historische reeksen. Mijn favoriete reeks is " Outlander " maar daar is de Vrt eens mee  begonnen en gewoon gestopt halverwege het tweede seizoen. Zij zijn ondertussen aan het vierde seizoen in Amerika.
Gelukkig kan je alles vinden op het net, er zijn verschillend websites waar je zelfs rechtstreeks, via streaming, naar alle mogelijke reeksen kunt kijken.
Er was ook een warenhuisreeks " The Paradise " die vond ik eigenlijk beter dan " Mr Sellfridges "
Larkrise was het idd! Dat meidje dat daar bij zat vind ik de max. Je zag haar ook in Poldark, daar zette ze een ongelofelijke rol in weg!
The Paradise, heb ik nog niets van gehoord.
The Outlanders, 'k dacht dat ze er hier al drie van hadden gegeven. De laatste was als ze in Parijs zijn terechtgekomen en zij in 't ziekenhuis ging werken, ze was zwanger! Ik moet toegeven dat ik die laatste serie niet zo graag zag. Met al dat frans gedoe en al (Versailles zag ik ook niet graag hé! dus dat zet zich daar in verder die trend van 't Franse koningshuis).

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

16 jan 2018, 20:02

Het is " Outlander " ( Ook de titel van het boek) en dat Franse gedoe was de eerste helft van het tweede seizoen, daarna was het terug in Schotland, maar dat is nooit uitgezonden. Ik hou er zo van omdat het historisch volledig correct is en zeker omdat het volledig draait om de ongelooflijk sterke vrouwelijke hoofdfiguur. Alles gezien door een vrouwebril. Dat gebeurt niet zo vaak in reeksen.  
"The Paradise" vind je nu op Netflix, samen met vele ander goede reeksen. " The Crown " bv

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

17 jan 2018, 09:45

outlander herbegint op 26.1 op tv !
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 jan 2018, 12:27

Idd Vagelis 'k wou het hier juist komen plaatsen! 
Joepie! :D

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

17 jan 2018, 14:03

vagelis schreef:outlander herbegint op 26.1 op tv !
Eindelijk ...
Ik kijk er met spanning naar uit ..
Wil ik zeker niet missen.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

17 jan 2018, 16:22

Je ziet maar, nooit te snel klagen.
Maar ja ik heb deze afleveringen van "Outlander" al lang gezien via streaming op een stickje . En ik heb sowieso de dvds , ik ben een fanatic fan van deze reeks.
Zelfs al hou je niet van dat Franse gedoe Prima Vera, kijk toch maar want de aflevering van 26/1 is de laatste in Frankrijk, daarna weer terug naar het mooie Schotland. En Spannend!!!!!

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

17 jan 2018, 17:40

Canvas bakt ze weer eens bruin....

- Ik volg(de) op dinsdag de nieuwe reeks "Blue Planet II" maar vorige week hebben ze aflevering 2 uit de eerste reeks (jaargang 1 i.p.v. jaargang 2) uitgezonden...
Intussen neem ik dan maar deze reeks op via NPO 1, waar ze op donderdag al één aflevering verder zijn. :idea:
Direct daarna kan ik dan meteen "Floortje naar het Einde van de Wereld" opnemen...

- Maandag 15 januari had ik "Where the Wild Man are" geprogrammeerd - volgens mijn programmablad én via de programma-gids op TV (van Telenet) - maar i.p.v. de aflevering 4/5 jaargang 4 "Ben Fogle in Canada" bleek er een docu over "Leuven Vlaams" uitgezonden te zijn :!: :?:

Nu, ja, voor een zogenaamde "zender voor de meerwaardezoeker" :? (die met belastinggeld gesubsidieerd wordt) kan dat tellen.

sw

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 jan 2018, 19:09

Grappig.... kakken op de BRT terwijl Telenet/Proximus in de fout ging ...

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

17 jan 2018, 19:37

E.T. schreef:Grappig.... kakken op de BRT terwijl Telenet/Proximus in de fout ging ...
Ja maar zeg, hij betaalt daar wel 7 (zeven) euro extra per maand voor, 't is godgeklaagd!

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

18 jan 2018, 11:54

MichelN schreef:
E.T. schreef:Grappig.... kakken op de BRT terwijl Telenet/Proximus in de fout ging ...
Ja maar zeg, hij betaalt daar wel 7 (zeven) euro extra per maand voor, 't is godgeklaagd!
@ E.T. ... zorgvuldig(er) lezen a.u.b.

Ik vermelde nergens "Proximus" en refereerde naar de programmering van CANVAS....
En schreef wel "volgens mijn programmablad én via de programma-gids op TV (van Telenet)".
Dus...door welk mirakel zou de TV-gids van Telenet, eenzelfde fout maken als mijn Teevee-blad!?

- De opgenomen aflevering van "Blue Planet" was wel degelijk van een foute jaargang.
- En dat een docu over "Leuven Vlaams" de plaats had ingenomen van "Where the wild Men are",
  was ook  duidelijk te zien op de opname.

Ik kan nl. niet enkel terugbladeren (op TV) - wat ik heb opgenomen en/of nog gepland is - maar ook in mijn (papieren) TV-gids kijken wat ik had aangeduid.

Ps.:Dat MichelN in dit nogal winderige voorjaarsweer, graag eens mee op jouw kar springt is hem gegund.
Zoals het mij voorlopig nog gegund is om mijn mening hier te uiten.
Anders moeten jullie allebei maar promoveren tot moderatoren :idea:

sw

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

18 jan 2018, 20:18

Oei, er is er precies weer eentje z'n beklag gaan maken  bij de mods.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 jan 2018, 21:44

Was het niet de maand zonder klagen :?:

:arrow: ik ben trouwens helemaal niet verbaasd dat TV-Blad en TELENET hetzelfde aankondigen, al die programma gidsen gebruiken eenzelfde bron, weeeken op voorhand ...