Ambtenarij nekte de Vlaamse autofabrieken

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

17 jan 2018, 16:46

http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 52203.html

De hoge loonkosten om de 2.3 miljoen gesubsidieerde tewerkgestelden ( http://www.knack.be/nieuws/belgie/bijna ... 40341.html )  te onderhouden hebben Ford Genk, Renault, Opel, VW Vorst etc de nek omgewrongen.

Schaf de leegloperij af en maak er werknemers van! Dan kunnen de niet-produktieven ingeschakeld worden in de welvaartscreatie. Wij geven jaarlijks 46 miljard Euro meer uit aan ambtenaren dan Nederland. Die waanzin moet stoppen!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jan 2018, 18:51

"Vandaag zijn hun problemen van een heel andere orde. Ingenieurs, technici en automechanici zijn bijzonder schaars. De Zweedse autobouwer wil ze zelfs wegplukken op het autosalon, met een elektronische hr-assistent in een Volvo-berline. "Wij zoeken continu mensen", zegt fabrieksdirecteur Eric Van Landeghem"


Vuile leugenaar! Er is geen werk. Werk wordt schaars!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

17 jan 2018, 19:54

Wil. schreef: Vuile leugenaar! Er is geen werk. Werk wordt schaars!
België investeert niet in technici en ingenieurs. In dit land wilt iedereen ambtenaar worden want sedert 1997 worden er netto alleen nog in deze "sector" jobs geschapen. 
België kent geen significante economische groei. Met 1.6% scoort ze het slechts van alle Oeso-landen. 
Elke maand komen er 15.000 mensen in de pensioenleeftijd. De volgende jaren gaat dat nog veel feller oplopen. Dit heeft een positief effect op de werkloosheid.
In full-time-equivalente jobs gerekend zijn er vandaag minder jobs dan in 2006 toen wij bijna 1.000.000 minder inwoners hadden.
Dit werd door Muyters Minister werk N-VA, beaamd. 

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraa ... d20171121/

Het weinige werk wordt over steeds meer mensen verdeeld en vandaag zijn 8/10 jobs gesubsidieerd. 
44% is deeltijds, 7/10 tijdelijk en slecht betaald. Deze jobs geven geen toegang tot woonleningen en verhogen de levensstandaard niet of nauwelijks. U komt uit de vastbenoemde leegloperij. U heeft toch geen ervaring met tijdelijk werk, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 jan 2018, 21:33

dejules schreef:http://trends.knack.be/economie/bedrijv ... 52203.html
(...) Wij geven jaarlijks 46 miljard Euro meer uit aan ambtenaren dan Nederland. Die waanzin moet stoppen!
Het woord 'ambtenaar' komt in het hele artikel niet voor.
Het woord 'overheid' komt in het hele artikel niet voor.

Maar julio zal hier desnoods wel een tekst over bloemschikken zetten met dezelfde slogan eronder: 'Die waanzin moet stoppen!'

Waartoe frustratie om verkeerde keuzes op jonge leeftijd zoal kan leiden. Inderdaad, naar 'waanzin'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

17 jan 2018, 21:43

Wil. schreef:
Waartoe frustratie om verkeerde keuzes op jonge leeftijd zoal kan leiden. Inderdaad, naar 'waanzin'.
Ik heb geen verkeerde keuze gemaakt!
In 1971 heeft Leburton een verkeerde keuze gemaakt door werklozen massaal in de ambtenarij te verstoppen. Alle daaropvolgende kabinetten hebben dezelfde fout gemaakt. De gevolgen voor ons land zijn dramatisch nl een nooit geziene deïndustrialisatie en een mega staatschuld.
En nu zijn wij collectief aan het verarmen behalve de statutairen want dat zijn verworven rechten.
U bent statutair leegloper, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jan 2018, 00:59

En maar met de voeten stampen zoals een kwaad kind ... :roll: 
Als het je maar gelukkig maakt, julio. Je slaapt, net zoals ik, met een smile op je gezicht, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

18 jan 2018, 01:36

Wil. schreef: Je slaapt, net zoals ik, met een smile op je gezicht, toch?
U draagt een pamper?

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

18 jan 2018, 12:46

Om het met de beroemde woorden van een zekere BDW te zeggen : " Dejules, zet die ploat af "    :lol:

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

18 jan 2018, 12:49

Die 30 dagen zonder klagen zijn niet aan iedereen besteed....
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
dejules

22 feb 2018, 20:23

https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 85304.html

Indien de Belgische Staat niet massaal in ambtenarij investeerde  dan werkten er vandaag bij DHL 4 keer meer volk.
De leegloperij verstikt heel de Belgische economie.
Geen enkel land in de hele wereld investeert zo fel in leegloperij. De gevolgen zijn catastrofaal : honderdduizenden mensen verloren, verliezen en zullen hun job in de privésector verliezen.
Die waanzin moet gestopt worden. Schap het leeglopersstatuut af en maak er werknemers van. Privatiseer waar kan en stamp 800.000 leeglopers naar de VDAB waar ze thuis horen. Dan zitten we op niveau van Nederland!
55 Monique

08 feb 2019, 03:41

Klik er op 

Geen bedrijfswagen nodig? Neem een bouwbudget....

Werknemers met een bedrijfswagen moeten de keuze kunnen krijgen tussen een wagen- of een bouwbudget. Dat stelt de Confederatie Bouw voor. Met dat bouwbudget, dat fiscaal even voordelig is voor werkgever en werknemer als het systeem van de bedrijfswagens, kunnen werknemers een huis energiezuinig bouwen of renoveren. “Op die manier worden onze woningen versneld duurzamer qua energieverbruik”, aldus de organisatie. Tachtig procent van ons ‘woningpark’ dateert immers van voor 1985 en is dus niet energie-efficiënt uitgerust, zegt de Confederatie Bouw. Het gaat in totaal om 5,5 miljoen woningen en die zijn goed voor 40% van alle uitstoot van broeikasgassen. Om woningen duurzamer te maken, pleit de organisatie ook nog voor een veralgemening in heel België van de 6 procent btw op sloop en heropbouw.

Wie nekt ze nu ' Ambtenaren och god...............Had ik niet mogen zeggen zeker .. 
Geen probleem zoeken ze wel achter ander oplossing ...voor ( Klimaat) 
Confederatie Bouw voor.En lees dan eens aandachtig , waarom ze dat voorstel doen 1985 , en ga dan eens lezen Vlaamse overheid ( Conform 2020) Kan u dan ook afvragen welke strategie dat daar achter zit .... 
Klimaat zal ons veel geld kosten in de toekomst , maar Vlaamse overheid haalt ook veel geld uit de zakken van de burgers .Perfecte combinatie dat elkaar invult... En voor de aannemers enz Als beton stop word goedgekeurd binnen de 100 Dagen ? Hebben ze nog een beetje toekomst en verademing ... 
En wie gaat dan de gevolgen dragen ( Auto industrie) 
Volgens Juffrouw Anuna De Wever , ( Werkt niemand aan klimaat zogezegd en dringt het ook niet genoeg door bij politiek) Deze onderhandelingen liggen al langer op tafel dan vandaag in samenwerking met Confederatie Bouw ... Was niet voor niks dat Mevr Rutten vorige zaterdag in de krant 6% btw naar buiten bracht ...   

 
dejules

08 feb 2019, 09:03

Regering laat begroting na met tekort van 7,7 miljard

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... source=SIM

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

08 feb 2019, 10:37

Dejules wat jij daar beweert over DHL is je reinste flauwekul. DHL is een onderdeel van de Deutsche Post en toen Durant en diverse actiegroepen moeilijkheden begonnen te maken over nachtlawaai ed dingen meer, greep de DP de gelegenheid aan om hun Hub te verkassen naar Leipzig en waarom? Konden ze de schuld op de Belgische politiek steken en hadden ze een goed excuus voor hun verhuis. In Leipzig had je een grote luchthaven, zonder veel activiteiten zonder randbewoning en in de voormalige  Duitse Oostzone was de werkloosheid torenhoog. Twee pluspunten: een splinternieuwe Hub en maximale tewerkstelling zonder inmenging van syndicaten en andere actiegroepen. Met voor de Duitse staat een prachtig resultaat. Tussen haakjes de tewerkstelling bij DHL in België vandaag overtreft de tewerkstelling van voor men verhuisde naar Leipzig!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

08 feb 2019, 11:52

HAD? Wat bewijs dat artikel? Sprookjes en verhaaltjes van hoe het HAD kunnen zijn, wat er NU is, is realiteit.