restaurant goede klant

Hier is plaats voor openbaar debat.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

15 dec 2017, 10:03

denlowie schreef:Ik heb de kelner en de uitbater beleefd aangesproken en de uitbater stak het op zijn kelner en de kelner stak het op de uitbater.

Maar uiteindelijk heb ik mijn wijn en onze cognac niet moeten betalen, de cognac krijgen wij altijd gratis omdat ik altijd cash betaal.

Gisteren nog geweest en zeer vriendelijk !
Als ze zo organiseren liep het niet bij jou alleen fout ! Als hij iets wil organiseren voor de " goede " klanten overhandigen of verzenden ze een officiële uitnodiging op naam ! :!:
Doe wel en zie niet om !

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

15 dec 2017, 17:54

Wij gaan al jaren enkele keren per jaar naar een bepaald grieks restaurant in het Leuvense. Daar heb ik ooit, al jaren geleden, eens een formuliertje ingevuld met de namen van mezelf en mijn vrouw , de bijpassende verjaardagsdatum en mijn mailadres.
Nu krijg ik telkens enkele dagen voor onze verjaardag een mailtje met gelukwensen en een aanbod voor gratis aperitief wanneer we daar binnen de 14 dagen rond de betreffende verjaardag komen eten.
Ook van speciale aanbiedingen zoals met kerstmis  of nieuwjaar  krijg ik per mail.
Het zou dus ook makkelijk zijn om ons op dezelfde manier uit te nodigen als zij iets speciaal organiseren zoals een bedrijfsjubileum.
Uit eten doen wij niet dikwijls, zowat een keer per maand en dan meestal bij speciale gelegenheden zoals verjaardagen en dergelijke. En een goede brasserie , waarvan er een paar zijn in onze buurt, gaat voor mij boven een restaurant met een ster. Veel gemoedelijker, geen "chichi" gedoe enz.. En ook goed gegeten voor een schappelijke prijs. Een voorbeeld  : onlangs , ter gelegenheid van mijn verjaardag, gingen we met 8 eten in een brasserie. Op het menu : aperitief, voorgerecht,hoofdgerecht , dessert en koffie (of iets anders) als afsluiter en dranken  ( oa ook 2 flessen wijn). Al deze gerechten a la carte, dus niet voor iedereen gelijk. Op mijn rekening stond iets minder dan  € 400 , dus net geen € 50 per persoon gemiddeld.  

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 dec 2017, 09:32

flupke2 schreef: ter gelegenheid van mijn verjaardag, gingen we met 8 eten in een brasserie. Op het menu : aperitief, voorgerecht,hoofdgerecht , dessert en koffie (of iets anders) als afsluiter en dranken  ( oa ook 2 flessen wijn). Al deze gerechten a la carte, dus niet voor iedereen gelijk. Op mijn rekening stond iets minder dan  € 400 , dus net geen € 50 per persoon gemiddeld. 

 
400€ voor 8 personen dit is een normale prijs voor een gewoon goed restaurant of brasserie, als je natuurlijk begint met gins te drinken als aperitief van 18 a 20€ dan zal dit wel meer zijn, ik drink richard en bij somige gin maar wel de gewone Gordon gin die kost maar 6 a 8€

Maar voor een gemiddeld van 50€ moet je al zeer goed kunnen eten.

In de week nemen wij geen voorgerecht en geen aperitief en dit schild een grote slok op de borrel, de zaterdag, ga ik met vrouw en zoon dan wel aperitief en voorgerecht, en op zondag met vriendin ook.

Elke maand ga ik 1 maal naar een frituur nooit dezelfde en ook 1 maal naar een goede pittazaak.

Chinees elke week en Italiaan en Griek ook elke week, dit zijn meestal vaste zaken.

Op zaterdag en zondag liggen de restos niet vast dit is zeer variabel, Gent, Brugge, Antwerpen, terneuzen, soms zelfs 1 maal per jaar Brussel, kort om waar het past.

In het mossel seizoen minstens  1 maal mosselen per week en dit kan overal zijn waar er grote mosselen geserveerd worden.

En de week is zo snel voorbij.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

16 dec 2017, 10:50

denlowie schreef: Maar voor een gemiddeld van 50€ moet je al zeer goed kunnen eten.
Ik vind dat je voor 3 gangen + wijn al heel hard moet zoeken om voor 50€ gesteld te zijn.
Reken maar uit: voorgerecht 15€ + hoofdgerecht 25€ (en dan moet ge niet te zot doen) + dessert 8€ ... dan zit je al aan 48€ zonder drank!

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

16 dec 2017, 12:31

MyriamC schreef:
denlowie schreef: Maar voor een gemiddeld van 50€ moet je al zeer goed kunnen eten.
Ik vind dat je voor 3 gangen + wijn al heel hard moet zoeken om voor 50€ gesteld te zijn.
Reken maar uit: voorgerecht 15€ + hoofdgerecht 25€ (en dan moet ge niet te zot doen) + dessert 8€ ... dan zit je al aan 48€ zonder drank!
Ik treed MyriamC hier bij. Je mag, zelfs in een brasserie/taverne, rekenen op 75 eur/p.p. als je a la carte eet. Als je een weekmenu of dagmenu neemt dan kan je nog onder de 50 eur blijven als je geen wijn drinkt.
Fazal

16 dec 2017, 12:45

denlowie schreef:FAZAL bij mij gaat het eigenlijk niet om het eten naar een restaurant gaan, maar voor de gezeligheid en sociaal contact.
Ik heb een opleiding kok gehad en zelfs een tijdje in een sterren resto gewerkt, en ja ik kan in 95% beter die gerechten klaar maken dan in het restaurant, en toch heeft het iets om buiten huis te gaan eten !

Deze middag ga ik mosselen uit eten, de tijd gaat voorbij en je ziet wat, en meestal ook nog een gesprekje met andere restaurant bezoekers, men kan toch geen ganse dagen thuis in de zetel zitten?

Maar bon ieder zijn gedacht en zijn gewoonten.
Daar heb je gelijk in beste Lowie. 

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

16 dec 2017, 12:57

Ik heb eens de menukaart bekeken van de brasserie waar we zijn gaan eten voor mijn verjaardag en heb daar telkens het DUURSTE uit de mogelijkheden bekeken . Dan kom ik tot het volgende : 
aperitief van t' huis : € 6,50
voorgerecht : garnaalkroketten , 2 stuks , op toast met garnituur : € 14,50
hoofdgerecht :  ierse entrecote met natuursaus : € 24,90
nagerecht : gebakken ananas met bolletje ijs ,karamelsaus en speculaaskruimels : € 6,90
koffie achteraf : belgische cappuccino : € 2,80
Zowel bij de rode als de witte wijn kost de duurste fles € 20,00. Reken dat iemand een halve fles drinkt , dan komt het op € 10
Voor telkens de duurste oplossing in die brasserie, komt het totaal op € 72.

Maar niet iedereen neemt  voor alles het duurste. En niet iedereen drinkt wijn  enz...
Dus aan een gemiddelde per persoon voor € 50 kan je daar wel degelijk goed en meer dan voldoende eten.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 dec 2017, 16:22

Alles is te bezien wat je eet, en ja dit gebeurt wel dat het veel meer is dan 50€ per man, maar wij rekenen den zondag middag toch altijd op 100€ voor ons twee, als je oesters als voor gerecht en een grote zeet ong neemt wel ja dan is het 160€ voor twee personen , dit kan wel maar doen dit maar een paar keer, want s'anderen daags gaan we ook uit eten, en de kerk moet toch in het midden blijven !

En grote voorgerechten nemen wij niet meer, anders heb je al gegeten, een voorgerecht moet klein zijn voor mij, den tijd van salade Niçoise als voorgerecht is al lang voorbij .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

16 dec 2017, 18:27

Ik gaf maar een voorbeeld he. Ik eet nooit drie gangen want dat krijg ik niet op. Maar in het Antwerpse moet je echt zoeken om voor 50€ gesteld te zijn. Daarom gaan wij al eens vaker over de grens eten. 

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 jan 2018, 18:11

Je kan bv. wél thuis blijven zitten en zich "verkneukelen" aan wat bekende of vermeende tv-koks voorschotelen of ten tonele brengen; ook dit is genieten ! En dan vooral door hén die een aantal "bloobers" begaan waar menige gast zich de vraag kan stellen waaraan die kok zijn toque heeft verdiend... :P