Onstabiel-

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10 jan 2018, 10:59

Hallo,

Is AVG nu ook van je pc af?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

e605
Lid geworden op: 24 jun 2007, 01:44

10 jan 2018, 18:02

Nee die had ik natuurlijk terug gezet, ik zou niet durven.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10 jan 2018, 18:39

Hallo,

Je heb Windows 10, als alle anti-virus programma's zijn verwijderd neemt Devender het over dus je bent altijd beschermt.
Daarom vroeg ik ook om AVG en Malwarebytes geheel te verwijderen en dan uit testen of de problemen weg waren
Zo nee dan had je dat even moeten melden en hadden we verder gekeken of een ander programma jou pc stoort.


Wat zijn nu pressies nog de problemen?
Dan over Malwarebytes, je heb de premium uitvoering en die word gezien als een volwaardige
anti-virus programma. Het is niet aangeraden om twee actieve anti-virus programma's tegelijk te hebben op je pc. Dus ik zou één van deze av's zou genoeg zijn.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

e605
Lid geworden op: 24 jun 2007, 01:44

15 jan 2018, 19:11

Sorry voor m'n late reactie, ik had geen 'melding van het plaatsen van een reactie gekregen-....

Eergisteren, deze voormidd en zojuist moest PC-ke blijkbaar weer op adem komen ; zwart scherm en terug opstarten ...

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

15 jan 2018, 19:29

Hallo,

Dan ben ik bang dat er nog maar één optie overblijft:
Je pc resetten met behoud van bestanden.

Hierbij word tijdens het resetten laten zien wat verwijderd word.
Daarom is het aangeraden alle belangrijke dingen te backupen zoals:
E-mails
E-mail instellingen
Wachtwoorden
Documenten
Foto's

Uitleg teks is Nederlands plaatjes Engels: https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1013063/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

e605
Lid geworden op: 24 jun 2007, 01:44

15 jan 2018, 20:37

Godslievedeugd, iets waarvoor ik al schrik had van in mijn win95-tijd .... Had ik nu vroeger maar een systeem backup gemaakt, iets waar ik al even erg tegen opzag. Maar als het kalf verdronken is , is 't.....
Ik zal nu wel verder zien, en , als ik ooit 'ns vijf minuten tijd heb...maar het zal er toch 'ns van moeten komen, n'est-ce  pas! En dan hoor je me wel weer.

Voorlopig vriendelijk bedankt voor de moeite die je aan me verspild hebt ...
Groetjes, 
EZ

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

16 jan 2018, 10:37

e605 schreef: Voorlopig vriendelijk bedankt voor de moeite die je aan me verspild hebt ...
Groetjes, 
EZ
Verspilt is het niet hoor allen jammer dat het zo eindigt, Crystal DiskInfo gaf ook al problemen aan dus ja het was een beetje te verwachten. Neem de tijd en we horen het wel.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

e605
Lid geworden op: 24 jun 2007, 01:44

16 jan 2018, 13:42

Hallo, moment mal, ik vind hier een hd-ke waarop ik geschreven heb 'backup C , 22.01.17' ik herinner me dat ik daarmee bezig geweest ben maar of dat allemaal koek en ei is weet ik niet met mijn geëxperimenteer destijds.... Als ik nu een nieuwe ssd zorg en de huidige eruithaal kan ik dan die als C installeren en de backup daarop zetten. Kwestie alles als reserve te hebben in geval van. 't Is maar een vraag want ik heb me vroeger, door gebrek aan inzicht/kennis, ook al 'ns  met de kop tegen de muur gelopen door te proberen van win 95 naar Millenium te willen springen. Ik bekijk dat allemaal te simplistisch, te mechanisch zoals bv  een paar zuigers vervangen in een motor.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

16 jan 2018, 14:13

Hallo,

Nee dat gaat niet werken, hiervoor zou je en Kloon moeten maken wat nu niet kan met deze problemen.
Uitleg kloon: https://www.ssdcenter.nl/advies/harde-s ... lonen.html

Dan zou je de back-up terug moeten zetten kijken of dan alles goed werkt en indien nodig dan klonen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

e605
Lid geworden op: 24 jun 2007, 01:44

20 jan 2018, 22:30

Hallo, ik heb nooit iets gehad met back ups, maar begrijp ik het verkeerd dat ik die back up gewoon terug kan zetten en dat dan de problemen misschien opgelost zijn ?

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

21 jan 2018, 11:00

Hallo,

Je heb verschillende back-ups en dit zou in jou geval niet werken omdat er iets in je Windows niet goed is dus zou je dit in jou geval niet helpen. Dit omdat dan de fout mee word genomen in de back-up (image-systeemkopie).
Wat je wel nu moet doen is al je belangrijke gegevens en instellingen back-uppen, en met deze back-up bedoel ik één op één kopiëren en plakken naar een USB-stick of externe schijf.
Als dit is gebeurt kan je Windows opnieuw instellen, zou hij dan goed werken dan zou je hiervan een back-up kunnen maken Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

21 jan 2018, 17:23

Back-up dateert van januari 2017, toen was er mogelijk nog niet veel aan de hand en kan die dus nog wel degelijk gebruikt worden.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/