Spamfighter op Windows 10?

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

21 jan 2018, 18:53

--Je kan dus Mail wel openen maar verder niets doen in Mail en al zeker niet iets blokkeren?

--WW, ja of neen?
Simpel: mét WW inloggen. Van het moment je de pc afsluit kan iedereen die het WW kent, Win herstarten.
Je gebruikt géén WW dan kan iedereen vlotjes de pc herstarten.
Datzelfde geldt ook voor bepaalde malware die op de een of andere manier je pc besmet heeft, die kan daar dus ook gebruik van maken: hoeft immers geen WW te kennen...
Het gebruik ve WW is dus primair bedoelt om het malware zo moeilijk mogelijk te maken te pc over te nemen.
Vergelijk: laptop gebruik thuis en laptop gebruik buitenshuis, stations, enz...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

21 jan 2018, 19:09

--Je kan dus wel Mail openen, je mails lezen lukt ook, maar je kan niets blokkeren?

--WW of niet om in te loggen.
Je kan het best zo laten zoals het standaard ingesteld is. Zonder login is je pc kwetsbaarder voor malware...de eerste bescherming van je syst. heb je immers zelf al verwijderd...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

JEG
Lid geworden op: 14 mei 2006, 15:39
Locatie: 2390 Malle

21 jan 2018, 20:45

Sorry, maar ik denk dat we wat naast de zaak praten, ofwel leg ik het niet goed uit.
1. Er zijn geen noemelijke problemen met de PC.
2. Enkel als ik via de startknop aan de instellingen wil geraken, lukt dat soms niet. Dan moet ik terug opstarten of opstarten na afmelden. 
Het is niet onoverkomelijk, maar wat vervelend en het moet toch ergens een oorzaak hebben.
Dat is alles. 
HP All-in-One 27 - Windows beveiliging.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

21 jan 2018, 21:02

--Wij weten of zien niet wat jij doet, dus is het altijd handig als je vertelt wat je wilt doen, hoe je denkt dat te moeten doen en vertel vanaf waar je niet verder kan of vanwaar het hapert.

Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

JEG
Lid geworden op: 14 mei 2006, 15:39
Locatie: 2390 Malle

21 jan 2018, 21:47

Ik tracht te verduidelijken.
Ik ben al opgestart en zie het bureablad. Tot hier alles ok.
Ik klik linksonder op het window venstertje met de linkermuisknop en er gebeurt niets. Ik kom dus niet bij de
instellingen. Ik kan ook geen gebruik maken van het vergrootglas. Surfen kan wel. De verkenner kan ik ook openen. Maar dus ook mijn Mailprogramma kan ik niet in werking krijgen. 
Dus ga ik maar op het window venstertje klikken met de rechtermuisknop maar ook hier krijg ik veel van de aangeboden instellingen niet aan der praat als ik er op klik. Het lukt me wel de knop afsluiten of afmelden te gebruiken en dat doe ik dan om opnieuw op te starten en dan lukt het me meestal alle functieknoppen van de instellingen terug te kunnen gebruiken.
Maar na het afsluiten van de PC kan het best zijn dat ik deze procedure moet herbrginnen. Maar soms ook niet, als ik geluk heb.  :roll:
HP All-in-One 27 - Windows beveiliging.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

21 jan 2018, 21:51

JEG schreef: 
Dus ga ik maar op het window venstertje klikken met de rechtermuisknop maar ook hier krijg ik veel van de aangeboden instellingen niet aan der praat als ik er op klik. .  :roll:
Altijd RECHTSklikken op START om Instellingen te openen.

Welke willen wel normaal reageren als je erop klikt en welke reageren helemaal niet?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

JEG
Lid geworden op: 14 mei 2006, 15:39
Locatie: 2390 Malle

22 jan 2018, 08:07

Als alles goed werkt kan ik aan alle functies, zowel door links als door rechts op het venster icoontje te klikken.
Rechts klikken geeft dan een zwarte vertikale breede balk met de voorziene fucties en Links klikken geeft gekleurde tegels met apps en functies, waar ook o.a. mijn tegel voor Mails staat.
MAAR als de functies na een opstart niet willen reageren dan lukt de Links klik helemaal niet. De Rechts klik (zwarte balk) lukt wel maar volgende functies zijn niet aan de praat te krijgen: apps en onderdelen, energiebeheer, systeem, netwetkverbindingen, zoeken). Alle overigen werken wel.
Rechts onder op de taakbalk reageert ook Windows Defender niet maar One Drive wel. Ook geraak ik hier via het "oplaad icoontje" bij: helderheid instellen, energiebeheer en windows mobiliteitinstellingen, wat dus via 
het start-icoontje links niet lukte.
MAAR na een heropstart van de PC is 9/10 alles weer terug OK. Gelukkig maar.
Het kan ook niet aan de muis zelf liggen want dat heb ik getest met vervangmuis (met draad en draadloos).
HP All-in-One 27 - Windows beveiliging.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

22 jan 2018, 09:41

--Als je bij INSTELLINGEN klikt op SYSTEEM en er gebeurt niets, klik je er een tweede keer op of een derde keer, dan zou Systeem moeten openen.
Moet wel Win10 de nodige tijd geven om alles klaar te zetten na het opstarten.

RECHTSklik op Systeem of op 1 vd andere pict. geeft deze mogelijkheid:

Afbeelding

--De geïnstalleerde versie van Malwarebytes is de gratis-versie?

--Als je, na 5 minuten hard werk op de pc, klikt op een pict. bij INSTELLINGEN, onmiddellijk reactie?

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

JEG
Lid geworden op: 14 mei 2006, 15:39
Locatie: 2390 Malle

22 jan 2018, 19:49

Ja, de geïnstalleerde versie van Malwarebytes is de gratise versie.
Ik heb nog eens alles opnieuw geprobeerd. Het lukt dus niet. Als ik klik op die fucties die niet reageren is het net of de fuctie is bevroren en meerdere keren erop klikken help niet. Enkel een heropstart geeft de PC zijn normale werkwijze terug. Ik ga het hier maar bij laten. Ik kan immers verder na de heropstart. Alleen hoop ik dat het niet zal verslechten.  :?:
HP All-in-One 27 - Windows beveiliging.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 jan 2018, 14:32

JEG,

klik op het zoek symbool (vergrootglas)
Typ %temp% en druk op enter.
Alles wat in het rechter schermdeel verschijnt verwijderen.
Computer terug opstarten.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

JEG
Lid geworden op: 14 mei 2006, 15:39
Locatie: 2390 Malle

24 jan 2018, 07:28

Bedankt voor de tip Sony. Helaas, het werkt ook niet. Trouwens bij mijn "niet volledig gelukte opstart" kan ik gewoonweg het vergrootglas niet gebruiken. Alles lukt, zoals ik reeds gezegd heb, terug prefect na een afmelden en terug activeren (met microsoft password).  :o
HP All-in-One 27 - Windows beveiliging.