Telenet security pack

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

Hendrik46
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:25
Locatie: Koksijde

22 jan 2018, 17:56

Hallo
Ben bezig met een nieuwe laptop in te stellen met windows 10.
Nu wil ik telenet security pack installeren maar dit mislukt telkens. Wanneer ik installeren druk toont hij een venster met de mededeling "setup kan de vereiste installatiebestanden niet downloaden" en wanneer ik dit venster weg klik krijg ik een ander venster met "installatie voltooid en er zijn problemen opgetreden tijdens de installatie".
Ik heb natuurlijk eerst de virus scanner die op de laptop stond verwijdert zoals telenet aanraad en dus ben ik onbeschermd.
Ik wil er wel nog bij melden dat ik werk via Wifree van het ziekenhuis waar ik verblijf, weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Heb telefonisch contact genomen met telenet maar die zijn niet in staat om mij te helpen, ik moet het maar vragen aan iemand in mijn buurt, was het antwoord.
Dus hoop ik dat er hier iemand is die mij kan helpen.
Dank bij voorbaat
Hendrik

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

22 jan 2018, 18:58

--Kijk eens na wat er wel of niet geïnstalleerd is van Telenet bij je progr.&onderdelen.
Indien geïnstalleerd, verwijder het dan en herstart daarna de pc.

--Dat Securtity Pack van Telenet is oorspronkelijk van F-secure..
Als dat van Telenet zich niet fatsoenlijk laat installeren, gebruik het progr. van F-secure.

https://download.sp.f-secure.com/SE/Ret ... taller.exe

Na installatie herstart de pc.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Hendrik46
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:25
Locatie: Koksijde

22 jan 2018, 22:19

Hallo pcekspeer.
Ik heb dus security pack van telenet verwijdert en dan gedownload van F-secure maar met hetzelfde resultaat.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

22 jan 2018, 22:52

OK.
-Bij progr.&onderdelen wordt het progje ook vermeld?

--Kijk eens hoe het staat met de beveiliging.
Klik op START - typ:  config - druk ENTER.
Klik op Beveilig.en onderh..
Klik op Beveiliging.

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Hendrik46
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:25
Locatie: Koksijde

23 jan 2018, 10:59

Bij apps en onderdelen wordt F-Secure inderdaad gemeld.
Heb dan bij beveiliging gekeken en daarvan heb ik een knipsel bijgevoegd.
Afbeelding
Dus zoals ik zie ben ik toch beschermd door windows.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

23 jan 2018, 12:57

Ok.
1--Kan je Defender uitschakelen:
Klik START - typ:   def
Vervolgens klik:
Afbeelding

Klik Virus- en bedreig.beveil.
Klik Bedreig.instell.
Schakel de realtime beveil. uit.
Schakel ook de periodieke scans uit.

 Daarna pc herstarten, heeft F-secure de beveiliging overgenomen?

2- Controleer nadien of er van F-secure (of Telenet) iets vermeld wordt bij Taakbeheer/Processen.

3- Was Telenet Security voorgeïnstalleerd bij aankoop of was er eerder een andere beveiliging?
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Hendrik46
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:25
Locatie: Koksijde

23 jan 2018, 14:04

Heb defender uitgeschakeld en geprobeerd om F-secure te installeren, zonder resultaat, nog steeds "downloaden mislukt".
In taakbeheer staat niets vermeld, en op de laptop stond een proefversie van dertig dagen van Norton, die ik dus verwijderd heb, om telenet security pack te installeren.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

23 jan 2018, 17:10

Probeer te doen wat gevraagd wordt, wij zien niet wat je doet en hoe je dat doet.

--Gewoon Defender uitschakelen.
Bij "Beveiliging" checken wie wat doet, Defender of F-secure.
Dat is alles, niet F-secure nog eens proberen te installeren, begrijp je..

--Laat dit tooltje van Norton eens checken of er nog restanten achtergebleven zijn.
Rechtstreekse download:
http://liveupdate.symantecliveupdate.co ... R/NRnR.exe

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Hendrik46
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:25
Locatie: Koksijde

23 jan 2018, 18:04

Sorry maar ben ook geen crack met de pc.
Ik heb defender dus uitgeschakeld en gekeken bij "beveiliging" maar daar wordt nergens vermeld wie wat  doet.
De link voor het tooltje van Norton werkt niet. Ik krijg volgende melding
Afbeelding

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

23 jan 2018, 19:13

--Vanmorgen om 10H59 plaats je een schermafdruk vh venster Beveiliging.

Doe dat nu nog eens aub.

--Bij Progr.&onderdelen wordt er niets vermeld van Norton of van Symantec?

--Lees hier eens en klik op:
https://support.norton.com/sp/nl/nl/nor ... &type=nrnr

Afbeelding


Nadien moet je hier akkoord gaan en gewoon de stapjes volgen:

Afbeelding

Hier werd het net geïnstalleerd.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Hendrik46
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:25
Locatie: Koksijde

23 jan 2018, 20:24

Hier is de gevraagde schermafdruk van beveiliging. 
Afbeelding
Nergens wordt iets vermeld van Norton of Symantec.
De link die je meestuurde van Norton is om Norton opnieuw te installeren en dat is iets wat ik zeker niet  ga doen, sorry.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

23 jan 2018, 20:39

Is niet om Norton opnieuw te installeren, is om de restanten te verwijderen van vorige versies.
Op die manier moet het beter lukken om een verse Norton te installeren, begrijp je dat niet?
Neen?
In de beveiliging staat dat Defender geactiveerd is evenals de Win-firewall.
Dat wilden we weten.
Bij F-secure zijn er veel gebruikers die hun product niet geïnstalleerd kregen en krijgen, die gevraagd worden om die Defender uit te schakelen, zodat de F-secure zich mogelijk wel wil installeren.
Er zijn  zeer veel problemen met dit programma begrijp je? Je bent dus niet alleen de laatste jaren.
Een eenduidige oplossing is nog niet aangeboden door F-secure, wel veel probeersels...

Maar je pc wordt meer dan voldoende beschermd door de programma's van Microsoft zelf.
Die zullen minder last hebben van restanten van Norton of een ander progje.


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Hendrik46
Lid geworden op: 15 mar 2006, 19:25
Locatie: Koksijde

23 jan 2018, 22:07

Hallo
Dus als ik het goed bekijk zal ik maar beter Telenet security pack laten voor wat het is en avg installeren zoals op mijn andere laptop, en het telenet  abonnement opzeggen.
Alvast bedankt voor je tijd die je besteed hebt om mij te helpen.
groeten

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

23 jan 2018, 22:40

Aha.
AVG is in 2016 overgenomen door concurrent AVAST:
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... ight=avast
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... ight=avast
Maar ook:
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... ight=avast
Het imago van beiden, AVG en Avast, ligt de laatste jaren aardig onder vuur , wereldwijd, en dit niet omwille van zo maar wat akkefietjes...
Blijkbaar heb je weinig vertrouwen in de beveiligingsproducten van Microsoft, goed onderbouwde redenen?
Overigens, keuze genoeg, betalend of gratis:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... ussoftware
Suc6 verder hé.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

24 jan 2018, 11:13

Hallo,

Als je in deze link naar beneden scrolt zie je een verwijder tool gebruik die eens.
Link: http://www.gratisvirusscanner-downloade ... rwijderen/

Om verder van Norton en F-secure af te komen zou je deze handelingen moeten doen: https://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=197564

Ik weet niet hoe goed je computer kennis is om deze stappen te doen laat dat even weten.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)