Kabelverbindingen tussen PC en 2 schermen

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

FLAMINGOGENT
Lid geworden op: 09 apr 2006, 11:31
Locatie: Gent

28 jan 2018, 11:12

Ik zou willen werken met 2 schermen :
Nu wil ik goeie digitale verbindingen leggen met mijn PC :


Mijn groot dagelijks werkscherm BenQ heeft de volgende kabel aansluitingsmogelijkheden :
***   HDMI - DVI-D - D-Sub (of VGA). Ik heb die aangesloten via HDMI.
2e scherm Sony heeft de aansluitingen : DVI-D en VGA.(HDMI bestond in de tijd van aankoop nog niet). Ik heb deze via DVI-D aangesloten aan mijn PC.

Maar........... ik verkreeg geen beeld op mijn BenQ !!!!!

Ik had dan besloten om mijn BenQ scherm aan te sluiten via DVI-D en mijn Sony via VGA

En via DVI-D had ik dan op mijn BenQ wel beeld.

Maar toch heb ik nog eens geprobeerd om mijn BenQ toch via HDMI aan te sluiten.


Maar toen ik op mijn Sony de DVI-D loskoppelde verscheen op mijn BenQ plots wel beeld !!!!


Dus.......
Wanneer mijn PC verbonden is met mijn 2 schermen, dan verkrijg ik op mijn BenQ - via HDMI - beeld enkel en alleen
wanneer mijn Sony verbonden is via VGA.
Dus......
2 digitale verbindingen (op BenQ via HDMI en op Sony via DVI-D) dat gaat niet ????????????????????????
Dus......
het ene scherm kan digitaal maar het 2e scherm moet dan analoog zijn


Mijn vraag is dus :

Kan er aan de instellingen van mijn PC iets veranderd worden OF is er een instelling in de videokaart die de 2 digitale verbindingen toch kan teweeg brengen ?

Mijn videokaart is de : GeForce GT 220.

Graag jullie technische info en tips.

Flamingo
W 10 - 64 bits -Moederbord Gigabyte GA-P55-USB3 ATX - Processor Intel Dual Core i5 - Grafische kaart Asus ENGT220/DI/1GD3 - Firewire Belkin F5U502EA - HDD Western Digtal 320 en 500 Gb - Mozilla Firefox en Thunderbird - Beveiliging AVAST