Vuilnis zakken in limburg

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

nemo2020
Lid geworden op: 18 jan 2009, 17:33

28 jan 2018, 22:08

Nieuwe vulregels, dictatoriaal vastgelegd.
De zakken mogen maar goed halfvol,  mogen bijna niks wegen. Dus veel zakken gebruiken. Geniepige maatregel om huisvuil duurder te maken. 

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

29 jan 2018, 04:47

nemo2020 schreef:Nieuwe vulregels, dictatoriaal vastgelegd.
De zakken mogen maar goed halfvol,  mogen bijna niks wegen. Dus veel zakken gebruiken. Geniepige maatregel om huisvuil duurder te maken. 
Ik vraag me af of dit wettelijk zomaar allemaal kan ?!
Ondank is 's werelds loon

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

29 jan 2018, 07:46

De zakken mogen max 10 KG wegen Is altijd zo geweest Ik heb nog nooit problemen gehad maar ik sorteer wel Ik hou mijn plastiekafval apart en breng het regelmatig (gratis) naar het containerpark Maar voor sommige mensen is dat te veel gevraagd!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 jan 2018, 15:38

Dat is niet teveel gevraagd om dat te sorteren en zo meer.
Maar gratis naar het containerpark vervoeren? Met mijn fiets zeker, ik zie het zo al voor me..
Ik rij niet met de wagen, ik kan dat niet meer heffen in het containerpark.
Gelukkig komen ze de roze zakken al ophalen ondertussen.
Mijn kinderen zouden er niet mee kunnen lachen denk ik als ik om de zoveel tijd daar moest staan met mijn vuil voor het containerpark.
Dafke, je kent de situatie van de mensen niet.Oordeel niet te vlug.

En inderdaad er staat een maximum gewicht op de vuilniszakken.
Hier is dat geen probleem. Ik kan zelf niet veel meer tillen, dus is de zak zeker niet te vol.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

29 jan 2018, 15:42

blauwe zak

bruine zak


roze zak 8O waar gaan we naartoe zeg!
 aangepast door moderator, geen homofobe berichten aub
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

29 jan 2018, 16:05

Wat een intelligente opmerking alweer.
Niks van aantrekken hoor H......
:evil: :evil:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

29 jan 2018, 17:56

Men moet niet altijd klagen  Er is niets verandert De mensen zijn er nog eens op gewezen hoe het hoort Meer dan 90 procent kan wel zijne plastiekafval brengen daar ben ik zeker van Maar ja waar gaan we dan over klagen nietwaar?

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 jan 2018, 23:22

Ach leah daar trek ik me allang niets meer van aan hoor.
Ik ken mijn homo-zoon als een heel fijne man. 
Door hem ik veel lieve en toffe mensen leren kennen.

En, wij hebben voor roze zakken voor gemengd plastiek.
Een van de eerste steden van het land en sinds heb ik veel minder, nog minder, restafval.
Trouwens ik heb een afvalsorteerstraat: karton en papier/restafval/glas:gekleurd en helder/PMD/GP(gemengd plastiek)/KGA(klein gevaarljk afval)
Wat ik niet doe in mijn eentje is composteren.

Voila, ben ik een goede burger of ben ik het niet?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 jan 2018, 02:44

hoshinkido schreef:blauwe zak
bruine zak
roze zak 8O waar gaan we naartoe zeg!
gelukkig hebben wij nog geen **** zakken :lol:
****zakken is passé.

***** zakken DAT is nu in de mode !   :oops:
Ondank is 's werelds loon

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

30 jan 2018, 13:46

Helena van Troje schreef:Ach leah daar trek ik me allang niets meer van aan hoor.
Ik ken mijn homo-zoon als een heel fijne man. 
Door hem ik veel lieve en toffe mensen leren kennen.

En, wij hebben voor roze zakken voor gemengd plastiek.
Een van de eerste steden van het land en sinds heb ik veel minder, nog minder, restafval.
Trouwens ik heb een afvalsorteerstraat: karton en papier/restafval/glas:gekleurd en helder/PMD/GP(gemengd plastiek)/KGA(klein gevaarljk afval)
Wat ik niet doe in mijn eentje is composteren.

Voila, ben ik een goede burger of ben ik het niet?
Wat uw afval betreft ben je zeker een voorbeeldige burger. Voor de rest weet ik het niet, daarvoor ken ik je te weinig .  :lol: :lol:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 jan 2018, 13:50

:lol: :lol: :lol:flupke

Amelies
Lid geworden op: 29 nov 2012, 18:07
Locatie: Limburg

11 feb 2018, 15:14

Gebruik zelf kleine zakken goed voor 5 kg inhoud, indien men goed sorteert en regelmatig naar containerpark gaat zoals ik zelf doe zijn ze zwaarder dan 5 kg, zullen dan inderdaad half volle zakken moeten zijn om meegenomen te worden vanaf nu.
Maar, ze verplichten ons om 2 rollen huisvuilzakken per jaar te kopen, vorig jaar waren het er zelfs nog 3 dacht ik, denk dan ook dat ik beter kan afkicken van sorteren, plastiek niet meer naar containerpark maar in de vuilzak stop, zakken dan vol zonder overgewicht, en minder naar het containerpark rijden.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 feb 2018, 09:04

Code: Selecteer alles

****zakken is passé. 
***** zakken DAT is nu in de mode !   [img]https://www.seniorennet.be/forum/images/smiles/icon_redface.gif[/img]

maiordomus=> hoe laag, hoe min...

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

12 feb 2018, 10:42

niet iedereen is in staat van naar het containerpark te rijden
en dat rijden naar het containerpark voor dergelijks  is ook niet milieuvriendelijk

bij ons op het containerpark moogt ge daar zelfs niet mee afkomen , tenzij ge de prijs van grof huisvuil betaalt
met een minimum van 10 €

en dan nog iets dat zelfs niet wettelijk is , ge kunt niet contant betalen , het moet met kaart
misschien dat de minister daar is zijn licht opsteekt of zijn dienst eens boetes laat uitschrijven

het is wettelijk verplicht dat men met contant geld  kan betalen
Ice

27 feb 2018, 13:30

Sinds hier het containerpark betalend werd gemaakt, is er geen kàt meer te zien en terecht, met drogredenen voor het milieu terwijl het alleen is om de burgers nog meer geld uit hun zakken te kloppen terwijl er miljàrden aan ons afval worden verdiend.
@Verhaegen: inderdaad, cash is een wéttelijk betaalmiddel maar zo willen ze cash bannen en de burger dwingen overal digitaal te betalen, dan weten ze metéén élke cent waar en hoeveel je uitgeeft en daar is het om te doen.

En sorteren?
Is ook sindsdien voltooid verleden tijd, alles gaat de vuilniszak in...of, zoals 'andere culturen' gewend zijn: op straat of in de bossen gegooid....en dàn jammeren ze over toename van 'zwerfvuil' :evil:
En wie nog steeds droomt dat de druppel op de hete plaat door onze inspanningen met sorteren en die zever ook maar iets uithaalt als niet elk land meedoet, die moet eens rondkijken in andere landen zoals egypte waar hun afval gewoon op straat en in zee gekieperd wordt, daar ligt het bezaaid met hopen plastiek:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding