Bent U ook bij deze bank?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

19 jan 2018, 14:59

Ik heb nog nooit gehoord dat bij de pakketten van de voedselbank beschimmeld brood en watersoep met één noedel zit. Hier moet de gezondheidsdienst dringend ingrijpen.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

19 jan 2018, 15:05

Druk-druk-druk: de staat helpt, zoals altijd, waar ze maar kan:
https://www.mi-is.be/nl/armoede-belgie- ... l-jaarboek

In 2016 werden, zoals altijd, dure woordjes gepreveld:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/st ... ~af651ea2/

Voor de komende jaren hebben de Belgische Voedselbanken de ambitie om te "201Cprofessionaliseren". Met de programmatorische overheidsdienst Maatschappelijke Integratie werd daarom onder meer een bevraging uitgevoerd bij sociale organisaties, om maximaal tegemoet te komen aan de noden en verwachtingen van de minstbedeelden wat betreft de samenstelling van de voedselpakketten.Daarnaast is er ook overleg gepleegd met voedingsexperten om de voedingswaarde van de voedselpakketten te verbeteren en zijn er samenwerkingen op poten gezet met de OCMW's, om sociale re-integratie van de minstbedeelden te bevorderen.

De realiteit?

https://www.mi-is.be/nl/themas/armoede/ ... jaarboek-1

Afbeelding
Afbeelding

Beschrijven, stilstaan, aandacht besteden, in kaart brengen, bekijken en nog veel, veel meer wordt er... gewat...?

Wie zijn deze onvolprezen noeste werkers en werkerinnetjes dan wel?
Wie trekt  of duwt en blijft maar sleuren aan die kar?
Hm?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... Integratie

Gevolgd door een ellenlange rij van andere brabantse trekpaarden, zoals gemeenten en andere Commissie van Openbare Onderstand (ofte OCMW's eigenlijk) en aanverwante parasitaire poenpakkers.

Gegarandeerd, alle voorgangers en navolgers van ene Siegfried Bracke zouden dit armoede-probleempje met hun eigen doodsimpele, creatieve technieken in een mum van tijd opgelost krijgen.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Gast

19 jan 2018, 15:10

Robol schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat bij de pakketten van de voedselbank beschimmeld brood en watersoep met één noedel zit. Hier moet de gezondheidsdienst dringend ingrijpen.
Ik spiegel de gedachten van P. Vera in een muilentrekker spiegel , zoiets wat je op de kermis kunt terugvinden ...

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

19 jan 2018, 15:16

Prima Vera schreef: Hoeveel van die 157.000 zijn er profiteurs? Die effe met hun Mercedes tot achter de hoek komen rijden en dan hun voedselpakket komen opeisen? En die dan nog eisen durven te stellen want nog niet alles is goed genoeg?
Ik denk dat ge dat moest weten..... pas op er zullen er zijn die het nodig hebben.
Ice schreef: Ik heb hier bij de voedselbedeling nochtans nog geen enkele mercedes gezien,...
Gaat nu even niet over de voedselbank: een 3 tal jaar geleden ben ik bij een vriend en voor zijn oprit stopt een
Mercedes "Meneer, camionette , is van U .... te koop?" "Neen, die is niet te koop" "Hoeveel hebben .... ik geef 17.000 euro .... hier zie" .
De man haalt uit zijn broekzak een pak geld en telt daar voor onze ogen 17.000 euro neer op tafel; de rest stak hij terug in zijn zak ( en dat was minstens zeker zoveel dan hij had neergeteld!!)
Mijn vriend hield voet bij stuk en de koop ging niet door.
Toeval wil dat ik ongeveer 2 weken later een familielid moet gaan afhalen die in een kinderoppas werkt en zie daar dezelfde man met zijn vrouw aan de deur wachten om hun kinderen op te halen .
Pik het familielid op en tijdens het wegrijden passeren we het koppel en ik stel een vraag of ze die mensen kent . ... "Ja, dat is mijnheer en mevrouw XXXX en die komen uit Albanië en leven hier van steun (OCMW vermoed ik)  .... mensen die het zo moeilijk hebben kunnen hun kinderen een volledige dag aan (toen ) iets meer dan één (1) euro per dag in de kinderoppas laten" 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O



 



 

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 jan 2018, 15:38

"Ik denk dat ge dat moest weten..... pas op er zullen er zijn die het nodig hebben."

Uiteraard Paul dat ga ik zeker niet betwisten maar die stijging ligt zeker niet aan onze eigen landgenoten, daar ben ik 100% zeker van. Die ligt gegarandeerd bij de allochtone bevolking die niet vies zijn om te gaan bedelen en het daarna door te verkopen. 
Onze eigen mensen zijn dikwijls genoeg te verlegen om het te gaan vragen alhoewel ze er dubbel en dik recht op zullen hebben.  

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

19 jan 2018, 15:40

Ice schreef:
Vorig jaar klopten 157.151 aan bij de Belgische Voedselbanken voor een gratis voedselpakket. Dat zijn er bijna 14.000 meer dan het jaar ervoor, meldt de Belgische Federatie van Voedselbanken,Op 5 jaar tijd is het aantal hulpbehoevenden met 30 procent gestegen, op 10 jaar tijd gaat het zelfs op 45 procent.
Dat zijn er dus alvast 157.151 die álle reden tot klagen hebben.  :roll:
Er zullen er wel bijzijn die reden tot klagen hebben,maar het is ook een feit dat er vele misbruik van maken,hier hadden wij "Keizer Kamiel" die zolang hij het kon, het project "mensen helpen mensen opzette ,en ja ze stonden rijen aan te schuiven,Kamiel kreeg van de omliggende supermarkten pakken voedsel dan juist niet uit datum was, en er was ook hesp bij van herta, en dat vond men dan met pakken langs vuilbakken of zo maar achter gelaten langs de kant van de weg,ook knakie worstjes,en  salami vond men, en met de pakken spaghetti en rijst werd duchtig handel gedreven,en niet alleen met voedsel, ook kleding en schoenen , zelfs klein elektronica en speelgoed was er soms te verkrijgen, nu is het gedaan met "mensen helpen mensen" en nu zijn er vele die klagen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Gast

19 jan 2018, 15:40

Paul Siemons 

Die 17.000 Euro zal hij nu wel niet meer hebben , en was waarschijnlijk zelfs niet eens van hem. Dat soort verhalen stamt uit de tijd dat oost-europeanen hier wrakken kwamen opkopen ( en stelen ) om ginder op te knappen en met teruggezette tellers zo goed als nieuw te verkopen.  Dat hij hier nog woont komt waarschijnlijk omdat hij de Albanese maffia een toer heeft gelapt...

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

03 feb 2018, 08:18

Prima Vera schreef:
Ice schreef:
Vorig jaar klopten 157.151 aan bij de Belgische Voedselbanken voor een gratis voedselpakket. Dat zijn er bijna 14.000 meer dan het jaar ervoor, meldt de Belgische Federatie van Voedselbanken,Op 5 jaar tijd is het aantal hulpbehoevenden met 30 procent gestegen, op 10 jaar tijd gaat het zelfs op 45 procent.
Dat zijn er dus alvast 157.151 die álle reden tot klagen hebben.  :roll:
Hoeveel van die 157.000 zijn er profiteurs? Die effe met hun Mercedes tot achter de hoek komen rijden en dan hun voedselpakket komen opeisen? En die dan nog eisen durven te stellen want nog niet alles is goed genoeg?
Hoeveel zijn er niet die in armoede terecht komen omdat ze niet met geld kunnen omgaan ! Die kochten op krediet .....die niet wilden onderdoen voor hun buren ! Die ondanks schuldbemiddeling zich niet aan de afspraken hielden ! Kinderen " kweekten " ondanks het feit dat ze nog niet voor zichzelf kunnen zorgen ! Die er vanuit gaan de de gemeenschap hen MOET helpen zonder dat ze zelf een inspanning leveren !
Doe wel en zie niet om !

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

03 feb 2018, 12:24

Hoeveel zijn er niet die in armoede terecht komen omdat ze niet met geld kunnen omgaan ! Die kochten op krediet .....die
niet wilden onderdoen voor hun buren ! Die ondanks schuldbemiddeling
zich niet aan de afspraken hielden ! Kinderen " kweekten " ondanks het
feit dat ze nog niet voor zichzelf kunnen zorgen ! Die er vanuit gaan de
de gemeenschap hen MOET helpen zonder dat ze zelf een inspanning
leveren !
Maar er zijn ook mensen die door een tegenslag,door een  zware dure ziekte,of een faillissement in de schulden komen, en dan vallen ze in de handen van een louche advocaat.
https://www.hln.be/regio/antwerpen/ex-a ... ~a2d2e978/

Of moeten ze van het ocmw leven met niks.

https://www.hln.be/regio/turnhout/sukke ... ~aabffbfd/
Vele doen het zich zelf aan, maar bij iedereen die maar een gewoon pensioentje heeft hangt het zwaard van Damocles boven het hoofd, want als de man of vrouw van een koppel gepensioneerde naar het rusthuis moet,en ze zijn niet kapitaal krachtig,en de kinderen ook niet dan komt men er niet met een klein pensioen ,dan kan men misschien overleven met een voedsel bank.
https://www.hln.be/de-krant/rusthuis-62 ... ~a3b7701f/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
dejules

03 feb 2018, 12:43

tokkio schreef:

 maar bij iedereen die maar een gewoon pensioentje heeft hangt het zwaard van Damocles boven het hoofd,
Er zijn nu al 2 partijen die openlijk zeggen dat de werknemerspensioenen in België veel te laag zijn. De verschillen tussen de pensioenen zal geen 2 jaar meer duren. Daar is geen maatschappelijk draagvlak voor.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

03 feb 2018, 13:01

Gij gelooft toch niet dat fabeltje van 1500€ :lol:

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

03 feb 2018, 13:32

Ach, zolang mijn biefstuk maar "saignant" gebakken is, klaag ik niet over de voedselbank.
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
dejules

03 feb 2018, 14:00

voorn schreef:Gij gelooft toch niet dat fabeltje van 1500€ :lol:
Nee, wel in de procedure die voor het Europees Hof is ingediend door contractuele ambtenaren die hetzelfde pensioen opeisen als hetgeen hun collega's statutairen krijgen.
ps Elke dag circuleren duizenden berichten over de onrechtvaardige pensioenen. Zelfs op de fora vd politieke partijen!