Harde SSD schijf vol

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

wijnmaker55
Lid geworden op: 30 jan 2018, 11:30
Locatie: Schin op Geul

30 jan 2018, 11:47

Geachte lezers.

Heb een Medion desktopcomputer met een SSD schijf van 64 GB en een normale harde schijf van 1000 GB.
Mijn computer is uitgerust met Windows 10 .( 64 bits ). Heb op de SSD schijf enkel Windows 10 staan en enkele programma's. Video's , afbeeldingen, documenten en muziek heb ik allemaal op de gewone harde schijf gezet. Bij deze computer krijg ik te zien , capaciteit 59 GB waarvan 53 GB in gebruik. Dit kan gewoon niet !!!
Kan hoogstens 25  of 30 GB zijn. Moet een update installeren van 8 GB van Windows , maar hij geeft aan dat er te weinig plaats is. Kan misschien iemand me helpen waarom dat niet lukt en hoe kan ik er achter komen
hoe ik aan die grote bestanden kom, waar ze staan en of ik ze kan opruimen?? Heb schijfopruiming gedaan CCleaner, Glary Utilities, maar dit helpt helaas niet.
Is er misschien iemand met het zelfde probleem en ook opgelost ??
Graag hulp, bij voorbaat heel hartelijk dank.

Groetjes Wijnmaker55
Groetjes van Wijnmaker55

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 jan 2018, 12:27

wijnmaker55 schreef: Heb schijfopruiming gedaan CCleaner, Glary Utilities, maar dit helpt helaas niet.
Ccleaner: enkel de "borstel" gebruiken, blijf weg uit het register.
GlaryUtilities: onnodig, en zorgt voor problemen, verwijderen dus , daarna pc herstarten.

Downl. gratis Treesize en je krijgt dadelijk een overzicht van de, eventuele, grootverbruikers.
Na installatie de pc herstarten.
https://www.jam-software.de/treesize_free/?language=EN

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

30 jan 2018, 15:55

wijnmaker55

64 Gb is te weinig voor Windows de appdata temp file zal
ook gebruik maken van de C: .

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

wijnmaker55
Lid geworden op: 30 jan 2018, 11:30
Locatie: Schin op Geul

04 feb 2018, 19:11

Bedankt voor de tips die ik van jullie mocht ontvangen.
Heb deze opgevolgd en heb heel wat bestanden kunnen verwijderen die overbodig waren.
64 GB voor een computer is toch te weinig, ik ga er sowieso een grotere SSD schijf inzetten van 256 GB.

Nogmaals heel hartelijk dank, groetjes van  een hobbywijnmaker.
Groetjes van Wijnmaker55

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 feb 2018, 21:54

kunt der wel een sdkaartje insteken
na ne keer of twee dat die update mislukt zal die aanbieden dat ge dat ook via dat sdkaartje kunt als opslag
dan download die dat op dat sdkaartje en instaleert die dat
sommige bieden die keus al van de eerste keer aan , sommige de 2 de of 3 de keer

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

05 feb 2018, 09:22

@wijnmaker55
Er bestaat ergens een werkwijze om de hele c:/users te laten verwijzen naar een andere schijf of partitie. Dan heb je het probleem van de temp data ook niet meer op je SSD. 64Gb zou dan ruim voldoende moeten zijn voor een Win installatie.