bedgeheimen

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

rjl
Lid geworden op: 29 okt 2012, 14:24

20 jan 2018, 23:39

Of ik mijn vraag onder het kopje 'gezonde levenswijze' moet plaatsen weet ik niet.

Mijn man staat 's morgens met een zere rug op, zegt hij. Overweegt andere matras te kopen. Daarop heb ik gezegd dat we dan gelijk een ander bed kopen waarbij elke kant afzonderlijk kan bediend worden.

Wie heeft goede of slechte ervaringen met welk merk. Zowel wat bed als matras betreft. Mijn man is ivm de matras, op een site uitgekomen van het merk 'Emma'. Hadden we nog nooit van gehoord. Ook redelijk goedkoop, dus betrouwbaar????
Voorlopig zijn we (als ik eerlijk ben, hij, want ik heb er nog niet meer aan dood gedaan dan deze posting plaatsen 8O) nog niet verder geraakt dan op de computer kijken. Maar wat moet ge geloven en wat niet. Natuurlijk moet dat 'aan den lijve ondervonden worden'. Maar we moeten ergens beginnen en dat is bij hopelijk veel ervaringen en raadgevingen van seniorennetters die ons hun bedgeheimen willen meedelen.

Bedankt op voorhand in ieder geval.
Jeugd is een voorschot, ouderdom de afrekening (El Espectador)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

21 jan 2018, 01:33

Ik ben beslist van mening dat een goedkoop bed of matras niet goed kan zijn.
Dat wil niet zeggen dat ge alleen goed af zijt met een duur bed zoals Auping of Swiss Sense
Er zal wel een tussencategorie bestaan?

http://boxspringbeleving.nl/nieuws/popu ... oxsprings/
Ondank is 's werelds loon

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

21 jan 2018, 07:39

Ideaal is een waterbed.
Gewoon zalig.

https://www.interieurdesigner.be/interi ... t-waterbed

Maar wat maior domus  voorstelt, is ook een goede tip !!

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

21 jan 2018, 11:02

Een waterbed kost € 500 tot meer dan € 1000. Heeft verwarming nodig. Levensduur 20 jaren.

Een gewone klassieke matras heeft een levensduur van 8 jaren. Er zijn er die 20 jaren halen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

21 jan 2018, 17:04

Hier worden aardig wat matrassen getest door veel verschillende mensen en op veel verschillende manieren.

https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... resultaten
https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... rassentest

Maar als jij een matras van EMMA, waar jij zelfs nog nooit van gehoord hebt, goedkoop spul vindt,   €459, dan zijt maar blij dat je heel rijk bent.


Afbeelding

Met een paar duizend € in je handtas kom je niet zo heel ver bij het shoppen naar een bedje en matras....
https://www.test-aankoop.be/woning-ener ... rassentest
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

21 jan 2018, 20:39

een waterbed is heel slecht voor mensen met rugklachten.

Een goed bed en zeer goede matras en kussens en relaxzetels : Bedking , ergopolis  Baan Mechelen-Leuven , Boortmeerbeek nr 338 op dinsdag gesloten.  U kan er proefliggen , raad vragen en goede raad krijgen.
Zeer grote winkel.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

rjl
Lid geworden op: 29 okt 2012, 14:24

21 jan 2018, 21:09

Bedankt voor de reacties tot hiertoe.

Voor wie mij een waterbed aanraadt, daar ben ik niet voor. Het moet een tweedelig te bedienen bed zijn. Met dan waarschijnlijk twee aparte matrassen.
Jeugd is een voorschot, ouderdom de afrekening (El Espectador)

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

21 jan 2018, 23:01

? 2 aparte matrassen met 2 aparte matrasbeschermers en 2 aparte onderlakens en 2 aparte motoren ?

Hier staat een Auping met 1 matras, 1 matrasbeschermer 1 onderlaken en 2 individuele motoren.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

22 jan 2018, 00:08

Ik las hier nog niets over matras met pocketveren die elk apart deel van het lichaam ondersteunen.
Wij zijn daar zeer tevreden over.
Vraag je ook af of de pijn door de slechte matras komt, of door sleet aan de rug !
Zeer vele senioren staan 's morgens op met pijnlijke (lees :stijve) rug.
Door na het opstaan wat te bewegen en de gewrichten daardoor wat smering te geven, komt er vrij snel verbetering.
Artrose is de kwaal van het verouderen.
Zou toch gek zijn een hoop geld uit te geven als de aankoop geen verbetering brengt ?
De pocketveren matras kostte zo'n 10 jaar geleden 750 eu.
De verstelbare houten latten hadden we al en worden eigenlijk amper gebruikt, zijn ook niet electrisch. 

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

22 jan 2018, 06:46

Vraag aan al die "matrassen Koningen" of ze u een hotel kunnen aanwijzen, die de producten die zij u aanraden gebruiken, en ga daar eens een nacht op hotel, daar kun je dan zelf ervaren of wat zij zeggen wel juist is.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

23 jan 2018, 13:00

Reini schreef:Ik las hier nog niets over matras met pocketveren die elk apart deel van het lichaam ondersteunen.
Wij zijn daar zeer tevreden over.
Wij hebben die ook, twee aparte omdat wij nogal wat schelen in lengte en gewicht, en in combinatie met een boxspring. Ik zou nooit nog iets anders willen dan een boxspring trouwens. 

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

24 jan 2018, 22:05

Voordelen van Box spring ?
Voel je dat nog terwijl en 2 goed matrassen bovenop liggen ? Ik leer graag bij.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

24 jan 2018, 22:32

Dat is geen kwestie van voelen. Op een boxspring (spring=veer) hoort een (pocket)veren matras. Boven op de matrassen ligt trouwens nog een topper van 8 cm. Boxspring + dikke pocketveren matras + topper is voor mij het toppunt van luxe.

Een pocketveren matras op een lattenbodem heeft trouwens weinig zin. Op een lattenbodem leg je best een (natuur)latex matras omdat die veel soepeler is dan een veren matras. Heeft iets met tegendruk van de pocketveren te maken, maar de juiste uitleg weet ik niet meer.

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

04 feb 2018, 15:23

ge moet een nieuw bed en matras kopen , lattoflex met latex matrassen in 2 delen 
ge kunt ook auping kopen, ga naar een winkel waar ze goede uitleg geven , geen goedkope boel kopen  en waar ge op die matrassen en bed kunt liggen uitproberen . boxspring  zeer hoog en ook in 2 delen . water bed daar hoort ge niet meer van , zou het niet willen 
gigi2

rjl
Lid geworden op: 29 okt 2012, 14:24

07 feb 2018, 12:37

De kogel is door ... het bed.

Boxspring met daarop pocketveren matras en dan nog eens een topping (klinkt redelijk siroopachtig). We hebben er iets meer dan 4000 euro aan uitgegeven maar ik denk dat we goed hebben gekozen. Het lag absoluut heel goed maar het is toch enkel 'met de tijd' dat ge weet of het voor uw slaap- en ligprofiel de juiste keuze is geweest. Wij zijn bij Beter Bed geweest, en daar is er voor ieder wat wils. 

Bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan om me zijn/haar persoonlijke ervaringen en/of raad heeft gegeven.
Jeugd is een voorschot, ouderdom de afrekening (El Espectador)