niks op tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

08 feb 2018, 12:01

Bij 'Taboe' krijg ik dus wat een dubbel gevoel.
 Geubels brengt zijn humor over al die gevoelige onderwerpen in zijn gekende flair en , onbevangen en zonder schroom .
Bij de 'moslims' was hij  echter wat terughoudend . In De Morgen nadien direct een  zalvende conclusie van ' hij was niet bang ' ' .. hij was beleefd..'
Pff. kan zijn hé ?! Wie weet hoe ernstig Geubels in zijn voorbereiding gedanst heeft op de slappe koord  en hij in zijn teksten zijn tong gedraaid heeft teneinde  deze humor te  kunnen brengen . Gelukkig is hij denk ik goed gezien bij het wat linksere Vlaanderen  die nog al snel moord en brand schreeuwt en is hij automatisch onverdachte bron ..? 

Wat mij echter  stoort is dat de  'Geubels Taboe humor' wel  màg en blijkbaar deze keer dan 'bon ton' is  voor politiek correct Vlaanderen .
Indien Jan met de pet humor zou brengen die wat gevoelig zou liggen over afkomst en cultuur dan zou dat al rap 'racisme' zijn vrees ik .. en liggen de verenigingen al snel op de loer om te verketteren , klacht in te dienen etc... Dan zijn dat 'Taboes ' die niet mogen overschreden worden , denk ik .

Ik vind het eigenlijk al erg dat een 'humor' programma de titel ' Taboe' moet krijgen om de lading te bedekken.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 feb 2018, 13:07

Ik vond de laatste Taboe heel wat minder dan de twee vorige en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er heel hard gesnoeid is geweest in wat er al dan niet kon aan humor, dat er heel veel rekening is gehouden met de gevoeligheden van de moslims.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

08 feb 2018, 13:34

MyriamC schreef:Ik vond de laatste Taboe heel wat minder dan de twee vorige en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er heel hard gesnoeid is geweest in wat er al dan niet kon aan humor, dat er heel veel rekening is gehouden met de gevoeligheden van de moslims.
Taboe, ik heb het niet gezien, dat ligt helemaal aan mij en mijn te gevoelige ziel denk ik.
Als er dierenleed wordt vertoont in het nieuws sluit ik ogen en oren. Ze moeten het brengen om
het uit de wereld te bannen, maar ik kan het vaak niet van me afzetten.
Ik schrijf er wel gedichtjes over.

Maar om verder te gaan over Taboe, er stond een reportage over in de laatste Humo. Een interview met Ali Jafari. Enkele uitspraken van hem: "Ik merk een groot verschil tussen Iraanse en Marokkaanse of Turkse migranten: hoelang ze hier ook al zijn, ze leven alsof het hun eerste dag in België is."  Jafari vindt dat je met alles moet kunnen lachen Philip Geubels heeft zich aangepast aan Ilias en liet Allah in geen enkele mop opdraven. Verstandige jongen, die Ali Jafari. "Je kunt niet geloven hoe streng ik voor mijn ouders ben: Pas je aan en leer de taal". Enz....
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 feb 2018, 14:14

Heb het artikel ook gelezen.
Ali is zeer goed geïntegreerd. Het kwam heel duidelijk naar voren in het programma dat er een hemelsbreed verschil is tussen Ali, Fatih (de Turk) en Ilias (de Marokkaan). Ali is niet gelovig, de andere twee wel en daar wringt natuurlijk het schoentje. Met God mag gelachen worden, maar o wee als het om Allah gaat.

Robol
Lid geworden op: 25 dec 2004, 14:48
Locatie: Beringen

08 feb 2018, 22:48

Van algemeen nut, vandaag, vond ik persoonlijk de beste aflevering tot nu toe. Misschien lag het aan mama Peeters. De negentigjarige Jo Leemans zag er nog steeds vitaal uit. Ik kende het liedje wel...
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 feb 2018, 08:42

Robol schreef:Van algemeen nut, vandaag, vond ik persoonlijk de beste aflevering tot nu toe. Misschien lag het aan mama Peeters. De negentigjarige Jo Leemans zag er nog steeds vitaal uit. Ik kende het liedje wel...
Gemist dit keer, maar we kunnen dat nog wel terug opvragen! Ik zag gisteren in de krant wel een foto van Bart en zijn mama, ongelooflijk hoe die als twee druppels water op elkaar lijken. 

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

09 feb 2018, 08:49

Prima Vera schreef:Ik zag gisteren in de krant wel een foto van Bart en zijn mama, ongelooflijk hoe die als twee druppels water op elkaar lijken. 
Ik had het begin van het programma gemist, wist dus niet wie er in de zetel zat, maar ik dacht eigenlijk direct dat het de moeder van Bart Peeters was. Twee druppels inderdaad.
Ice

01 mar 2018, 10:24

MyriamC schreef:Heb het artikel ook gelezen.
Ali is zeer goed geïntegreerd. Het kwam heel duidelijk naar voren in het programma dat er een hemelsbreed verschil is tussen Ali, Fatih (de Turk) en Ilias (de Marokkaan). Ali is niet gelovig, de andere twee wel en daar wringt natuurlijk het schoentje. Met God mag gelachen worden, maar o wee als het om Allah gaat.
Dan kun je je afvragen of het niet al gaat om onze onderwerping aan islam?
Immers: als andersgelovigen zijn wij NIET gebonden aan de religieuze regels van islam, wij mogen dus WEL de profeet pedofiel noemen, wij mogen dus WEL hem afbeelden, wij mogen dus WEL spotten met islam, allah, mo de pedofiel uitspuwen en grapjes maken over die hele achterlijke doctrine.

Pure intimidatie noem ik dat, Charlie Hebdo werd aangevallen en mensen werden vermoordt zodat elke andersgelovige zich zou onderwerpen aan hun religieuze regels door angst voor wraak....terwijl wij NIET gehouden zijn aan regels van een 'geloof' dat niet het onze is!

Geubels laat zich dus intimideren en muilkorven door het volgen van religieuze regels die voor hem niet gelden..

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 mar 2018, 10:59

Ice schreef: Geubels laat zich dus intimideren en muilkorven door het volgen van religieuze regels die voor hem niet gelden..
Ja, ergens klopt dat wel. We zijn ons spijtig genoeg al heel erg aan het aanpassen aan hun regels omdat we al gezien hebben wat de gevolgen kunnen zijn als er met de profeet gelachen wordt.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 mar 2018, 11:58

Iemand gekeken naar het nieuwe programma op Eén met Dries Coppens? Down the road. 

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 mar 2018, 12:08

Prima Vera schreef:Iemand gekeken naar het nieuwe programma op Eén met Dries Coppens? Down the road. 
Ja, vond het heel mooi.

De 'Kinderkopkes' van deze week (met Ben van de boerderij) vond ik ook een mooie aflevering.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 mar 2018, 12:55

MyriamC schreef:
Prima Vera schreef:Iemand gekeken naar het nieuwe programma op Eén met Dries Coppens? Down the road. 
Ja, vond het heel mooi.

De 'Kinderkopkes' van deze week (met Ben van de boerderij) vond ik ook een mooie aflevering.
Daar heb ik niet naar gekeken, heb het niet zo voor Kristel van K3. Maar gisterenavond heb ik genoten van begin tot eind, net zoals met Tytgat Chocolat.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 mar 2018, 13:19

Prima Vera schreef: Daar heb ik niet naar gekeken, heb het niet zo voor Kristel van K3. Maar gisterenavond heb ik genoten van begin tot eind, net zoals met Tytgat Chocolat.
Ik heb het ook niet voor Kristel, maar had gelezen dat het zo'n mooie aflevering was, dus heb ik het op de PC gekeken. En Kristel viel best mee moet ik zeggen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 mar 2018, 13:23

Ha oké!
dank je voor de info.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

01 mar 2018, 17:42

BLINDELINGS in het ootje genomen...

Een tweepersoonssituatie met (slechts) één TV-toestel....
Dus toch maar wat water in de wijn en met één oog dicht
(mee)gekeken naar "BLIND getrouwd"  8)

Maar na een 3-tal afleveringen werd het mij echt té gortig.
Ik begrijp wel, dat die koppels bijeen worden gekletst op kunstmatige wijze.
En pas na de trouwceremonie blijken te beseffen waaraan ze zijn begonnen.
Met een wildvreemde in bed     :evil:
Dat levert dan - naast het zwembad en in bikini  -
ranzige opmerkingen, zoals "blijf eens van mijn   :oops:  euh.. tet" (sic)

Triest en naar mijn persoonlijk gevoel volledig smaakloos.
Want naast de kinderachtige dialogen, lijkt het meer op een schamele maar totaal van de pot gerukte satire.
Vaak nogal pijnlijk om naar te blijven kijken.
Dus werd dat laagtepunt op gebied van gluur-TV bij mij definitief afgevoerd.
Op den duur kan men dan als senior, zich evenzeer aan Temptation Island zitten vergapen.

sw