Zomeruur of niet

Hier is plaats voor openbaar debat.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

08 feb 2018, 09:36

IN het Europees parlement gaan ze rond deze periode van het jaar traditioneel alweer eens "vergaderen" welles-nietes zomeruur....die moeten toch ook hun dagen kunnen vullen niet ?
Bij een van onze vertegenwoordigers kan je een VOTE doen voor of tegen.

Om je stem pro-anti zomertijd te valideren, kan je bij Europees parlementslid Mhr Staes eenTwitteracount activeren...Wat is da ? Misschien ook een  hashtag lezen of snapchat bijvoegen...Wat is da ?

PFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

09 feb 2018, 09:44

Het zomeruur weer doorgeschoven naar 2019....zoals verwacht. De horeca heeft zijn slag (alweer) thuis gehaald.....terasjes doen hé.
Dan kan  het Europees Parlement in 2019  voor de 41stigste jaar na mekaar weer eens vergaderen daarover. Zitpenningen extra enz enz...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

16 feb 2018, 18:55

Blijkbaar zoekt de EU (Europese Unie) naar oplossingen voor problemen die er niet zijn. En,, zoals je zelf hierboven schrijft, worden heel wat mensen meer dan behoorlijk vergoed om deze niet-problemen op te lossen. Ook ik had graag een zitje gehad in de EU om me , rijkelijk vergoed, bezig te houden met de toegelaten kromming van komkommers of bananen of het verhinderen van fake-news, een taak waar deze unie zich onlangs mee bezig houdt.  Maar laten we in het oog houden dat EU zowat de grootste vertegenwoordiger is van het verspreiden van fake-news, of in het Nederlands, leugenachtige berichtgeving. Als voorbeelden hiervan citeer ik graag even Arendo Joustra, hoofdredacteur van ELSEVIER WEEKBLAD : "landen als Griekenland, die failliet gaan,. zouden niet worden geholpen. Een stem in referenda tegen de Europese grondwet (noot van mij, Nederland en Frankrijk deden dat) en het Oekraïne-verdrag, een Brits vertrek uit de Eu, het zou tot oorlog of economische malaise leiden. En de buitengrenzen zouden de binnengrenzen vervangen. Het bleek helemaal niet te kloppen." (Einde citaat)
En precies die mensen die de Canarische Eilanden,   Griekenland , Egypte of noem maar op ooit bezochten, moeten toch ook geleden hebben van de uurwisseling. Of zijn ze dat vergeten ?
Volgens mij zijn er andere problemen die aandacht verdienen.
MaLoReg

16 feb 2018, 19:03

Volledig eens met je laatste zin Figaretto en héél blij je te lezen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

17 feb 2018, 12:10

MaLoReg schreef:Volledig eens met je laatste zin Figaretto en héél blij je te lezen.
De  blijdschap is wederzijds MaLoReg. :wink:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

18 feb 2018, 13:06

Eigenlijk zou dit een 3-ledige vraag moeten zijn, en dat is waar men een studie over zal maken :
1. Blijft het zoals het is met een overgang naar zomer- winteruur.
2. Wordt het zoals vroeger enkel het (winter)uur.
3. Wordt het permanent (zomer)uur.

Mijn standpunt : 3, maar het mag ook blijven zoals het is.
Reden : als alles en iedereen in winterslaap is maakt een uurtje vroeger donker niks uit (als de energiebesparing toch waardeloos zou zijn). Een uurtje meer warme zomerzon ... lekker, en niet alleen voor de terrasjes !

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

19 feb 2018, 10:27

Flashback schreef:Eigenlijk zou dit een 3-ledige vraag moeten zijn, en dat is waar men een studie over zal maken :
1. Blijft het zoals het is met een overgang naar zomer- winteruur.
2. Wordt het zoals vroeger enkel het (winter)uur.
3. Wordt het permanent (zomer)uur.

Mijn standpunt : 3, maar het mag ook blijven zoals het is.
Reden : als alles en iedereen in winterslaap is maakt een uurtje vroeger donker niks uit (als de energiebesparing toch waardeloos zou zijn). Een uurtje meer warme zomerzon ... lekker, en niet alleen voor de terrasjes !
Wat mij betreft : permanent zomeruur graag
MaLoReg

19 feb 2018, 11:04

en wat mij betreft: permanent ZONneke-zo'n kleine 30° is al goed.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 feb 2018, 11:35

Het zomeruur is nu niet bepaald ideaal voor iemand in shift.
Het blijft te lang licht als je met de vroege shift staat.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

19 feb 2018, 13:32

voorn schreef:Het zomeruur is nu niet bepaald ideaal voor iemand in shift.
Het blijft te lang licht als je met de vroege shift staat.
Het is toch niet omdat het langer licht blijft dat je niet op tijd kan gaan slapen?? Uw slaapkamer donker maken kan door de rolluiken neer te laten of de gordijnen dicht te trekken

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 feb 2018, 15:27

flupke2 schreef:
Flashback schreef:Eigenlijk zou dit een 3-ledige vraag moeten zijn, en dat is waar men een studie over zal maken :
1. Blijft het zoals het is met een overgang naar zomer- winteruur.
2. Wordt het zoals vroeger enkel het (winter)uur.
3. Wordt het permanent (zomer)uur.

Mijn standpunt : 3, maar het mag ook blijven zoals het is.
Reden : als alles en iedereen in winterslaap is maakt een uurtje vroeger donker niks uit (als de energiebesparing toch waardeloos zou zijn). Een uurtje meer warme zomerzon ... lekker, en niet alleen voor de terrasjes !
Wat mij betreft : permanent zomeruur graag
Hier ook het liefst van allemaal permanent het zomeruur zodat we 's avonds altijd meer licht krijgen. Alhoewel wij nooit last hebben gehad van het wisselen van zomer naar winter en omgedraaid.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

19 feb 2018, 17:30

Prima Vera schreef:
Hier ook het liefst van allemaal permanent het zomeruur zodat we 's avonds altijd meer licht krijgen.
Ik doe mee!
In het geval het altijd winteruur zou zijn (GMT +1), dan zou op 21 juni de zon opkomen om 4u27. Wie heeft daar wat aan? In de huidige situatie komt ze op om 5u27 ... voor mij nog meer dan vroeg genoeg!

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

19 feb 2018, 19:07

wat mij betreft..afschaffen die zever. vroeger bestond zoiets niet
gewoon het zomeruur terug invoeren ,en dat voorgoed!
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )
Fazal

19 feb 2018, 19:39

hoshinkido schreef:wat mij betreft..afschaffen die zever. vroeger bestond zoiets niet
gewoon het zomeruur terug invoeren ,en dat voorgoed!
Wat bedoel je nou eigenlijk? Afschaffen, of terug invoeren?  :lol:

Het zijn de Duitsers die in de WO1, het zomeruur hebben ingevoerd, en blijkbaar heeft daar nadien niemand ooit last van gehad.

Voor mijn part, mag de huidige zomertijd ook zo blijven, de voordelen ervan zijn hierboven al aangehaald.
Voor mijn part mag het zomeruur zelfs tijdens de winter worden aangehouden. Ik zou niet weten waarom niet.
Nooit ergens last van gehad. Alhoewel, ik spreek voor mijzelf natuurlijk.  :oops:

 

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

19 feb 2018, 20:04

invoeren fazal :lol:
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )