De TESLA rijders in Belgie

Hier is plaats voor openbaar debat.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

11 feb 2018, 10:45

Een eerste evaluatie van de betere  Belgen:  De Tesla "rijders"
Philippe Noens, 37 jaar en zaakvoerder van een eigen bedrijf. Ervaring heeft hij zeer zeker met zijn Model S, die vandaag afhankelijk van de versie in een prijsklasse zit van 80.800 tot 149.200 euro. (excl btw) In juni zal het immers drie jaar geleden zijn dat Philippe zijn (1) elektrische auto kocht. “Niet uit nieuwsgierigheid. En ook niet omdat ik absoluut een Tesla wilde. Wel omdat een elektrische auto het best aansluit bij de corebusiness van ons bedrijf nl: elektromechanica en automatisering.” en ook natuurlijk mij nul euro kost bla bla bla...

(1) ZIJN:  Hij bedoeld een auto (120% aftrekbaar voor de betere Belg) die de gewone Belg hem ter beschikking stelt dank zij de "milieu" politiek van onze donkerblauwe regering.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 feb 2018, 11:14

Tesla is een bedrijf dat op socialistische wijze wordt in leven gehouden.
Die onderneming heeft nog nooit een jaar gekend dat er winst overbleef. Dat soort bedrijven kan maar op een paar manieren overleven:

1. Het vraagt steeds om nieuw geld . Dat gebeurt via kapitaalverhogingen en nieuwe aandeelhouders (misschien uw buurvrouw/-man) willen wel een aandeel bezitten in ruil voor X dollar die ze aan het bedrijf geven. Zolang er voldoende 'gelovigen' zijn die menen dat het uiteindelijk allemaal goed afloopt en dat Tesla een bloeiend bedrijf wordt zoals Apple, zolang kan dat pad worden bewandeld.

2. De overheid steunt het bedrijf met het belastinggeld van de burger. Dat gebeurt in Amerika zo, maar in feite gebeurt dat ook door onze regering. Wij allen, belastingbetalers, betalen mee zodat een aantal mensen die auto zouden willen kopen. Meestal zijn het al behoorlijk kapitaalkrachtige burgers, maar zelfs zij zouden die auto niet kopen als ze geen 'hulp' kregen (belastingverminderingen allerhande, dus subsidies) van de overheid.

Als de beurskoers van Tesla zou beginnen dalen en stevig dalen, dan zul je merken dat heel wat aandeelhouders niet langer aandeelhouders willen zijn. Dan tuimelt de koers diep naar beneden. Misschien zelfs zo diep dat een grote autobouwer als GM in één keer alle aandelen kan opkopen voor een appel en een ei. Dan houdt het op voor Tesla.
Wie blijft er dan nog als enige steunpillaar over? De overheid (overheden) in alle landen waar belastingverminderingen worden gegeven als je die auto toch maar zou willen kopen.

Het is links beleid (niet rechts!) om een bedrijf in leven te helpen houden dat niet op eigen benen zou kunnen blijven staan. Iedere belastingbetaler moet meehelpen om Tesla te laten overleven. In een echte kapitalistische maatschappij moet zo'n bedrijf verdwijnen.