Elk soort usb stick gebruiken

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

09 feb 2018, 21:35

Zopas een aankoop verzoek gedaan op MicroSDHC geheugenkaart van 128GB. Class 10. Is nog in de verpakking en de adapter lijkt op ene voor een fototoestel. Zal er bb niets mee kunnen doen.
Ik heb een usb reader waar ge dat kaartje kunt inschuiven. Zit momenteel 4 Gb in.
Maar gaat dat allemaal zo'n 128 gB kaartje in je laptop?-Ooit werd je verwittigd dat zwaardere types niet gingen. 
Ik heb een usb stick met 100 cd .flac erop. Mijne verkenner meldt steeds bij uitwerpen dat ie bezet is.
Dat is wekenlang werk wat daar inzit en wil die kopiëren naar dat SD kaartje .
Of is er een mogelijkheid 32 Gb naar Google Drive of One Drive te plaatsen
Morgen ga ik ook even naar Kruidvat ,5 DVD's 4,7 gb kosten daar 4 € , lijkt me ook een oplossing.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

10 feb 2018, 10:54

Man, man, man, zoveel vragen op één hoop. Maar vooruit"Zal er bb niets mee kunnen doen" Wat bedoel je daar nu eigenlijk mee??

Je hebt misschien een microSDHC adapter nodig. Dat ziet er uit als een gewone SDHC kaart, maar aan de andere kant zit gewoon een sleufje waar je de microSDHC kaart kunt insteken.
Ik zie niet in waarom je die niet zou kunnen gebruiken.

En wat is eigenlijk het probleem met die USB-stick. Dat je verkenner aangeeft dat die bezet is, komt omdat er allicht een programma die niet vrijgegeven heeft. Maar als je die laat inzitten en je PC/laptop afzet, dan kun  je die zeker uitnemen, daar zal niks mis mee zijn.
Als je de PC opnieuw opstart, dan moet je die stick kunnen kopiëren.
32 Gb op Google Drive of OneDrive zal betalend zijn. En aan DVD's zou ik nu niet meer beginnen. Nieuwere laptops hebben soms-dikwijls? al geen DVD-speler meer.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

10 feb 2018, 16:21

Usb-reader noemt zo'n ding waar je't SD kaartje kunt inschuiven. Voorts heb ik vroeger een extern DVD rw dubbel layer station gekocht . Ooit voor blanco CD schijfjes langs 2 kanten blank, doch maar op 1 kant beschrijfbaar(wat een geprul om de goeie kant te vinden.
Ben nu bezig om de 5 DVD's à 3€ vol te branden.
Een map kan je op 'Alleen lezen' zetten zodat je liedjes veilig zijn veranderingen/wissen. Iets anders vond ik niet dan die DVD's.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

13 feb 2018, 12:53

boeffer schreef:Zopas een aankoop verzoek gedaan op MicroSDHC geheugenkaart van 128GB. Class 10. Is nog in de verpakking en de adapter lijkt op ene voor een fototoestel. Zal er bb niets mee kunnen doen.
Ik heb een usb reader waar ge dat kaartje kunt inschuiven. Zit momenteel 4 Gb in.
Maar gaat dat allemaal zo'n 128 gB kaartje in je laptop?-Ooit werd je verwittigd dat zwaardere types niet gingen. 
Ik heb een usb stick met 100 cd .flac erop. Mijne verkenner meldt steeds bij uitwerpen dat ie bezet is.
Dat is wekenlang werk wat daar inzit en wil die kopiëren naar dat SD kaartje .
Of is er een mogelijkheid 32 Gb naar Google Drive of One Drive te plaatsen
Morgen ga ik ook even naar Kruidvat ,5 DVD's 4,7 gb kosten daar 4 € , lijkt me ook een oplossing.
Al eens van stack gehoord ?
Is maar een idee hoor https://www.transip.nl/stack/
Gratis en ietsje groter dan one drive of google drive
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

18 feb 2018, 13:58

Zopas ingeschreven voor die 1 TB . Maat kan dan via dat mijn MS Office 10 opsturen. 
(in't begin gratis voor zoveel mogelijk leden en hun opslag en dan....)
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

19 feb 2018, 14:35

fendtje schreef:
boeffer schreef:Zopas een aankoop verzoek gedaan op MicroSDHC geheugenkaart van 128GB. Class 10. Is nog in de verpakking en de adapter lijkt op ene voor een fototoestel. Zal er bb niets mee kunnen doen.
Ik heb een usb reader waar ge dat kaartje kunt inschuiven. Zit momenteel 4 Gb in.
Maar gaat dat allemaal zo'n 128 gB kaartje in je laptop?-Ooit werd je verwittigd dat zwaardere types niet gingen. 
Ik heb een usb stick met 100 cd .flac erop. Mijne verkenner meldt steeds bij uitwerpen dat ie bezet is.
Dat is wekenlang werk wat daar inzit en wil die kopiëren naar dat SD kaartje .
Of is er een mogelijkheid 32 Gb naar Google Drive of One Drive te plaatsen
Morgen ga ik ook even naar Kruidvat ,5 DVD's 4,7 gb kosten daar 4 € , lijkt me ook een oplossing.
Al eens van stack gehoord ?
Is maar een idee hoor https://www.transip.nl/stack/
Gratis en ietsje groter dan one drive of google drive
Een heel goeie tip 1Tb gratis. Kan je ook delen. Gemakkelijk te gebruiken en met een degelijke handleiding er bij. :idea: