België is een ambtenarenland

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 feb 2018, 13:46

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
dejules

07 feb 2018, 14:04

Wil. schreef:Schreef ik "met de leugens van de Oeso" of schreef ik "met jouw leugens" ?
Dus de Oeso liegt?

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 feb 2018, 15:35

frits1955 schreef:Ach, Geert Noels is een intieme vriend van onze groot financieel genie Van Overtveldt en wordt bovendien door diezelfde Van Overtveldt  ook nog eens dik betaald als "adviseur". Noels laat geen kans liggen om de afbraak van de overheid aan te prijzen.
Wel, me dunkt dat het hoog tijd is om die staat in de staat op zijn verantwoordelijkheid te wijzen. Bijvoorbeeld dat er geen enkel plausibel argument is dat overheidspensioenen minstens anderhalve keer groter zijn dan in de privé en dat het adagium "verworven rechten" voorgoed naar de prullenmand verdwijnt. Waarom moet een ambtenaar een premie krijgen omdat hij godbetert tweetalig is of in een bepaalde regio woont?
Dat dat zootje ongeregeld om de haverklap het bedrijfsleven lam legt met onverantwoorde acties en vernielingen zelfs nog lang voor de uiteindelijke wetteksten bekend zijn?

Straks mag ik ook nog opdraaien voor het Arco-gedoe terwijl de EU al meerdere keren heeft laten weten dat de zogenaamde coöperanten zeer goed wisten waarvoor ze intekenden.
Ach ja, die arme ambtenaren toch: vanochtend moest ik op het gemeentehuis  zijn - pardon, De Kouter, een megalomaan project van 21 miljoen euro ex BTW waarvan nu een groot gedeelte te huur staat voor geïnteresseerde bedrijven die blijkbaar niet de minste belangstelling hebben - voor de vervanging van een ID-kaart. Twee florissante receptionistes waarvan eentje duidelijk aan een versnapering onder de vorm suggestief gepelde banaan toe was verwees mij naar de wachtzaal terwijl er verder geen enkele activiteit whatsoever in de luxueuze ontvangsthal te bespeuren was, tenzij een bediende in een belendend lokaal met glazen wanden die de kwaliteit van zijn neuskeutels aan een grondig onderzoek onderwierp.

Om een lang verhaal kort te maken: daar zitten in dat gebouw 200 gemeenteambtenaren, OCMW inbegrepen, voor ochere 20.000 inwoners en de bemanning voor burgerzaken bestond daadwerkelijk uit 1 persoon die het bovendien ook nog lastig had met het Nederlands gezien haar Oost-Europese achtergrond.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

08 feb 2018, 09:38

Het gemiddelde ambtenarenpensioen draait rond de 1600€. - postbodes, verpleegsters en dies meer maken een aanzienlijk deel van die groep uit. Er is inderdaad wel een groep ambtenaren die een schandelijk hoog pensioen hebben (parlementairen,ministers, rechters, militairen..) en die mogen wat mij betreft gehalveerd worden. Steeds gaan de opmerkingen de verkeerde kant op - vraag je niet af waarom ambtenarenpensioenen te hoog zijn maar wel waarom de andere pensioenen veel te laag zijn. Ideologische keuzes zijn wat ze zijn he.
Verder kan iedereen wel wat voorbeelden geven uit zijn eigen omgeving- overheid of privé -  aangaande lamzakkerij of onbekwaamheid . Ik erger me ook regelmatig blauw en groen aan privébedrijven zoals pakweg Telenet waarbij een antwoord krijgen op een simpele vraag aangaande facturering steevast beantwoord wordt door één of andere nitwit uit een exotisch land die het Nederlands ook alleen maar kent van horen zeggen; of verkopers in pakweg Mediamarkt die onbekwaam zijn om primaire technische vragen aangaande een laptop of zoiets te beantwoorden.
dejules

14 feb 2018, 11:29

Eind vorig jaar werkten er in totaal 285 voltijdse werknemers op de kabinetten van de Vlaamse regering. Daarmee ‘klopt’ de regering-Bourgeois de vorige Vlaamse regering onder leiding van Kris Peeters (CD&V). Dat blijkt uit een rapport dat BELGA kon inkijkenMet 285 voltijdse cabinetards komt de regering-Bourgeois nog niet in de buurt van het aantal kabinetsmedewerkers dat in het verleden coulant was. Zo telde de regering-Peeters I op haar einde zo’n 450 cabinetards. De tweede regering Peeters wenste het met minder te doen: 288 voltijdse cabinetards was het maximum. Doordat de regering-Peeters II in 2013 zo’n 275,04 voltijdse medewerkers telde, werd deze ambitie ook gehaald.Het kabinet van minister van Onderwijs en tevens viceminister-president, Hilde Crevits (CD&V), is het grootst. Zo werken er bij Crevits zo’n 40,15 voltijdse medewerkers. Als minister van Begroting, Financiën en Energie en ook viceminister-president volgt Bart Tommelein (Open Vld) Crevits op de voet met zo’n 40,10 medewerkers. Minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft met zo’n 23,65 cabinetards het kleinste kabinet.

https://sceptr.net/2018/02/meer-kabinet ... n-peeters/

Dit gaat over kabinetjes. Daar moeten nog de ministeries bij opgeteld worden! Vlaanderen heeft de meeste ambtenaren vd hele wereld. Zelfs de Walen kregen dit nooit voor elkaar! 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2018, 12:41

dejules schreef:Dit gaat over kabinetjes. Daar moeten nog de ministeries bij opgeteld worden! Vlaanderen heeft de meeste ambtenaren vd hele wereld. Zelfs de Walen kregen dit nooit voor elkaar! 
Doet die duim nog niet gruwelijk zeer van al dat zuigen? Cijfers heb je niet. Je klinkt als een kleine die ook zegt: "Mijn papa is de sterkste van de hele wereld"
Wat afgunst al niet teweeg brengt. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

14 feb 2018, 13:04

Wil. schreef: Wat afgunst al niet teweeg brengt. :roll:
Waarom zouden mensen die voor echte welvaart zorgen, onbeperkt afdragen voor hun pensioen doch het laagste pensioen van alle ontwikkelde landen krijgen, afgunstig zijn?
Omdat hun zweet gestolen werd door leeglopers?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2018, 14:05

Cijfers, julio, ipv  fake news uit je duim.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

16 feb 2018, 00:02

Elke vraag aan een bureau-bende ambtenaren zou moeten beginnen met: "Wie is hier VERANTWOORDELIJK voor ..?".
De "soort" moet ooit eens leren dat de mensen die de komedie doorhebben steeds talrijker worden.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

16 feb 2018, 10:53

Paca schreef:Elke vraag aan een bureau-bende ambtenaren zou moeten beginnen met: "Wie is hier VERANTWOORDELIJK voor ..?".
De "soort" moet ooit eens leren dat de mensen die de komedie doorhebben steeds talrijker worden.
Vader Eyskens had 13 medewerkers op zijn kabinet als eersteminister. Dikwijls werden bij hem thuis in de Naamsestraat met zijn naaste medewerkers belangrijke beslissingen voorbereid.
Bij Martens zaten er 130 kabinetards, we weten allemaal wat daarvan voortgekomen is: vervijfvoudiging van de staatsschuld, devaluatie, krakkemikkige staatshervormingen en noem maar op.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

16 feb 2018, 12:00

MichelN schreef:...Bij Martens zaten er 130 kabinetards, we weten allemaal wat daarvan voortgekomen is: vervijfvoudiging van de staatsschuld, devaluatie, krakkemikkige staatshervormingen en noem maar op.
Neem me niet kwalijk dat ik in uw posting een nadruk heb gelegd op de enige houding die administratieve ambtenaren echt beheersen ... zitten ! Er zijn er ook die rondhangen zoals vliegen rond een ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 feb 2018, 12:48

Ambtenaren hebben allemaal hun specialiteit: in het leger liggen ze en in het onderwijs staan ze en bij jusititie zitten ze, net zoals een heel aantal van hun 'klanten'  :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

17 feb 2018, 17:20

dejules schreef:
Wil. schreef: Wat afgunst al niet teweeg brengt. :roll:
Waarom zouden mensen die voor echte welvaart zorgen, onbeperkt afdragen voor hun pensioen doch het laagste pensioen van alle ontwikkelde landen krijgen, afgunstig zijn?
Omdat hun zweet gestolen werd door leeglopers?
Dejules ik kan me na het lezen van uw eenzijdig gehak op de ambtenaren niet van de indruk ontdoen dat je ooit geprobeerd hebt om een mooi overheidspostje in de wacht te slepen maar dat je om de één of ander reden naast het net gevist hebt. :roll:
De zon is gratis voor iedereen
dejules

17 feb 2018, 21:04

Idefix schreef: ik kan me na het lezen van uw eenzijdig gehak op de ambtenaren niet van de indruk ontdoen dat je ooit geprobeerd hebt om een mooi overheidspostje in de wacht te slepen
Wat is een "mooi overheidspostje"? Is dat een nutteloze job waar je bijna nooit moet aanwezig zijn, dat zeer zwaar betaalt en recht geeft op 4.700 Euro netto pensioen vanaf uw 50ste?  U komt uit de leegloperij?
Statutair? 
Mooi overheidspostje?
Definitief naar Benidorm op uw 50ste om verder leeg te lopen?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 feb 2018, 08:43

Was Jules niet statutair beschermd  met zijn opkomst bij de vakbond;tegen de schrik ontslagen te worden.
En een studentenjob is werk afpakken van iemand; wat is dan twee jobben doen.