In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

17 feb 2018, 13:50

Fijn weekend aan iedereen ....
De zon is er bij en dat maakt veel goed :-) :-) 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 feb 2018, 17:04

Net bericht gekregen over schoonbroer: ik heb een dèjà vu.
De derde uit dat gezin met kanker en niet gunstig.
Moest het even kwijt...
Tja, lief en leed niet?

Maar, de zon schijnt en de jongste heeft de batterij van mijn auto komen vervangen!
Alleen werkt de radio nu niet meer, want we hebben de juiste code niet blijkbaar.

Op een broek en twee dikkere pullovers na is alles buiten droog geraakt van de was.
Nog één tafellaken en twaalf servetten en de strijk is er ook door, maar morgen passeert ook nog.

Seffens kalkoensneetje met slaatje en gebakken aardappeltjes gereed maken en dan eens zien wat er op tv te zien is.... 

Ik heb drie keer zoveel kilometers op de fiets als op de auto dit jaar :roll: :roll: :roll:

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 feb 2018, 17:12

AfbeeldingGoede avond iedereen..Afbeelding mooi weer en niet zo koud...

Helena, sterkte voor de familie... 't is nooit goed nieuws als er zoiets op je afkomt...
we kennen dat filmpje hé....  :roll: :oops: het is bijna dagelijks nieuws...

de was en strijk is gedaan... vanmiddag nog een goed uurke een wandeling gaan doen
en nu moe maar voldaan de zetel in... :?
straks gestoofde prei met een zacht eitje... heel simpel :oops:

Ik wens jullie allen een fijne avond en een rustige nacht... tot later...:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 feb 2018, 21:55

Hallookes iedereen,

HVT: ook van mij veel sterkte voor de ganse familie.

Deze namiddag wandeling gedaan met wandelclub hier in de buurt, er waren meer dan 2000 deelnemers.Zulke wandelingen trekken altijd veel volk, vooral als het weer meezit.Spaanse woef ligt uitgeteld op zijn kussen in de zetel.

Binnenkort krijgen we een nieuwe waterleiding in de straat.Een eind verder , zijn ze al begonnen.Dan zullen de problemen eindelijk opgelost zijn.Ze gaan de dringendste straten eerst nemen.

Zoonlief en gezinnetje hebben Chinees Nieuwjaar gevierd in China.Dat is de moeite waard , volgens zoonlief.Helemaal anders dan bij ons.Daar blijven ze de ganse dag en nacht vuurwerk afsteken en feestvieren.

Dames, tot morgen allemaal.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

18 feb 2018, 07:57

Goede morgen 
Kom even langs, gisteren hier ook mooi weer
Helena , ja ,kanker,is een rot ziekte ,die veel famillie uiteen drijft

Deze middag bij zus eten , maar eerst langs Sch ma om haar brood en medikatieTe geven, , 
Gisteren zijn we de moto van Domi bij zijn ex afgezet ,ze had klacht
Ingdiend bij de jeugd rechter, 
Nu ze heeft  haar zin, ,de moto zogezegt voor KL zoon, ,maar zal eerder voor
Haar huidige vriend zijn ,  :? :?

Anelierken, ,2000 mensen is een pak wandelaars
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 feb 2018, 08:17

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, heel veel sterkte voor de hele familie. De wereld staat weer even stil. 

Anjelier, het was dan gisteren ook prachtig wandelweer, fijn dat je ervan genoten hebt. En Spaanse woef uitgeteld  :D

Oma-C, jij ook genoten van het weer gisteren en of je gelijk hebt. Zijn de wegwerkzaamheden daar nu al een beetje opgeschoten ?  En vandaag heerlijk genieten van sport. Goffin een bal in zijn oog gekregen en moeten opgeven, dat vond ik zonde. 

Zwanenmeer, ook vandaag nog mooi wandelweer. Geniet van jouw zondag.

Mammyretro, voor jou ook een goede morgen. De moto moeten afgeven, het is te hopen dat dit nu het laatste is. Ben jij nu volledig genezen ? Hoop van harte van wel. 

Vandaag licht HH, gewoon eens met de stofzuiger door het huis en alles in weer netjes. 
Gisterenochtend nog een staaltje meegemaakt van Niels zijn autisme. Normaal ontbijt hij tussen 08.00H en 08.30H. Maar gisteren was ik dan later op en had ik dan meteen de strijk gedaan. Dus was ik een stuk later met zijn ontbijt, het was al 10.30H ongeveer. Dat was dus te laat voor mijnheer. Hij liet gewoon zijn bak staan en bleef koppig weigeren ook maar 1 brokje ervan te eten. Heb dan tenslotte zijn bak maar weggezet en dan gisterenavond had hij dan natuurlijk reuzenhonger en at dan alles op. Zal hem nu maar meteen eten geven. 

Muddy Maddy,  als je meeleest, sterkte voor jouw vader en voor jullie allemaal. 

Zo, ga Niels eten geven. Ik wens jullie allemaal een zo'n prettig mogelijke zondag. Beterschap en sterkte voor diegenen die het kunnen gebruiken en een warme knuffel voor elk van jullie. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 feb 2018, 09:50

AfbeeldingGoede morgen iedereen... :) 

Hier zit een stralende zon maar het heeft hard gevroren...alles is wit...maar heerlijk..
 hopelijk vriezen de beestjes dood... de microben bedoel ik dan wel hé :roll:
en wie met de wagen weg wil moet krabben...'t ja...

Straks ga ik weer een wandeling doen .. beetje de zon opzoeken...
en bijna weer warm genoeg op het terras hier om even buiten te zitten
er is geen wind en dan gaat het :)
En verder sport kijken... méér staat er niet op mijn programma...
kalm aan want de kou maakt alles stram en pijnlijk...
Het knippen voor de kaartjes wordt ook moeilijk door de vingers
die niet graag meer meewerken... maar ja... :roll: :o :oops:

clive ja de grote werken beginnen goed op te schieten,
de auto's kunnen bijna overal door nu..'t is nog even moeilijk in het centrum
maar het schiet goed op..:)

Ik wens jullie allen een fijne dag... geniet als je kan 
en hou de moed erin als het wat minder gaat...
hopelijk gaat het ietsje beter als de zon wat meer warmte geeft... 
Goede moed..!!! Tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 feb 2018, 12:18

Hallo allemaal,

In afwachting van de oudste en zijn spaghettisaus even komen dag zeggen.
En  nu schijnt de zon en al mijn was is gedaan... 
En de strijk is ook weggewerkt!

Oma-C inderdaad de kou doet geen goed aan de stramme spieren.
Ik voelde het op de fiets in de week, het ging moeizamer dan anders.
Ik zag laatst op tv een dame van 102 die ook nog alle dagen kaartjes knipte en plakte!

Dank aan iedereen voor de bemoedigende woorden.

Mijn handen jeuken om in de tuin te beginnen, maar het is nog ene beetje te vroeg, al hebben de mannen van de groendienst de perkjes rond de bomen toch al proper gesnoeid. Daar staan grassen in.

Verder niet veel te vertellen.

MM hopelijk gaat het de goede kant uit met je vader.
MJ dapper verder doen met zijn tweetjes...
Clive, die Niels toch!
Wingerd de rust in huis weergekeerd?
Maandag weer school voor al de gasten.
Terug een fietspad vol...

Aan iedereen een fijne zonnige zondag nog...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 feb 2018, 17:55

AfbeeldingEen mooie dag vandaag... ik heb warm gekleed toch een stapje gaan doen...
van een 2 tal uurtjesAfbeelding wel op de middag.... dan is het 't minste koud  :oops:
en na de middag sport gezien op TV Tennis, skiën allerlei en zomeer...

Seffens verse kippensoep met veel groentjes en een vers gebakken broodje erbij...
Dat is meer dan genoeg.. heb vanmiddag ook laat gegeten(door de wandeling)

Iedereen sorry zonder alle namen... Afbeelding
een fijne avond en een rustige warme nacht...
Slaap lekker straks en tot morgen...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

18 feb 2018, 19:55

Goede avond iedereen,
Sterkte, M-Helena, voor de ganse familie. Zouden ze ooit die smerige ziekte ooit kunnen overwinnen? Ik hoop het van ganser harte. Hoop doet leven, zeggen ze......

Clive, die Niels toch ! 😊. Die weet wel wat hij wil!

OmaC, heb vandaag geknipt en gesneden aan de afbeeldingen voor kaartjes, dat het een lieve lust was ! Was lang geleden dat ik zo kunnen werken heb. Nu wel stijve schouder en pijnlijk hand, maar dat pak ik er maar bij !

Mammyretro, hopelijk is dat het laatste stuk dat ze moet hebben. Je zou kunnen gelijk hebben dat het voor haar vriend zou zijn. Niet teveel meer van aantrekken nu.

Morgen terug drukke dag met boodschappen enz. en als afsluiter v/d dag met manlief naar tandarts in Mechelen. Onze tandarts wou niet beginnen om een tand trekken waar een stuk al was afgebrokkeld.....
En overmorgen op controle in Zwartzustersvest voor zijn spieren en Parkinson.
Dan zijn we, hopelijk, wat 'gerust' (?) tot 1 juni, controle trombose......
Manlief is al aan het denken wat hij met de auto zal moeten doen en al aan het denken aan een aangepaste ooit te kopen, en dat hij graag in augustus zou stoppen met de revalidatie, dan is hij een jaar bezig. Hij is het al dik beu.......
Ik ga met dat manneke nog wat meemaken, denk ik 😉. Hopelijk blijft hij positief ingesteld....


Nu wat tv kijken.

Dames, een heel goede avond voor iedereen en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

18 feb 2018, 22:58

Inderdaad, kleinkinderen zijn gekomen en gegaan, nu weer ons gewone gangetje. Deze namiddag ze afgeleverd bij de zoon, bij de dochter nog wat gaan nakletsen en snoepen, en dan weer Woef gaan gezelschap houden, die lag gezellig heel de dag te bekomen van de drukte. We zien wel dat hij ouder wordt, als de kinderen weer weg zijn moet hij een hele tijd recupereren. Maar hij vindt het nog altijd heel fijn, wat heel grappig is dat hij 's nachts de ronde van de kamers doet, hier een duwtje met de natte neus, daar een likje over een kindersnuit...en waar er al eens een dekbed op de grond glijdt, gaat hij er gezellig een poosje op liggen dutten... om dan weer naar de eigen mand te sleffen.
Alles is hier gelijkvloers en de deuren staan allemaal open, dus dat is altijd makkelijk meegenomen.
Dames allemaal een rustige nacht gewenst en morgen een prettige dag.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 feb 2018, 07:38

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes  

Manlief moest vroeg weg, dus ben ik hier ook wat vroeger dan anders. 
Als ik het zo lees, heeft iedereen zich geamuseerd gisteren en geprofiteerd van het zonnetje. 
Manlief en ik moesten gisteren naar Kontich naar een dierenspeciaalzaak om vitaminedrankjes te gaan halen voor Niels.  Ze hadden ze ( weer) niet in onze dierenwinkel , noch in de andere, een gemeente verder. 
Dus had manlief het opgezocht op computer en kwamen we dus in Kontich uit. Amai, wat een grote dierenwinkel !!!. Had er nog nooit van gehoord, maar gaan daar beslist eens terug. Had dan een beetje moeten zoeken naar de drankjes, blijken ze ook nog een € goedkoper te zijn. En dan maar meteen Niels' zijn verjaardagsgeschenkje gekocht , want volgende maand is hij jarig op 13 maart. Hij gaat er blij mee zijn. Na het bezoek aan deze winkel, gingen we nog iets drinken en daar zaten al verschillende mensen op het terras, weliswaar goed ingeduffeld, maar wel buiten genietend van het zonnetje. 
Vandaag weer maandag met de gewone huishoudelijke taken die ik op deze dag doe. Lijstje ligt al klaar.
Ga nu badje in, tegen dat dat gedaan is, is het tijd om Niels eten te geven. Weet nog niet wat ik ga aantrekken, zal daar over nadenken in badje. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een zo'n fijn mogelijke maandag toe. Sterkte voor wie het kan gebruiken en een warme knuffel voor jullie allemaal. Liefs. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 feb 2018, 08:43

Afbeelding

Een goede morgen iedereen... (dat is makkelijker dan alle namen te zoeken :oops:)
een grijze dag met kans op een regendruppel is gezegd...
maar daar zijn we niet bang van zolang het geen emmers water regent :lol:
Hier de gewone maandagse taken en rustig aan....want ik heb mijn rug bezeerd...
ofwel de spieren ofwel de ribben... weet niet hoe zit er al een dag of 3 mee :roll:
maar 't zal wel beteren zeker.... er is nog niks blijven duren... :?

Voor allen een aangename dag en maak er het beste van...
Veel sterkte aan de zieken en beterschap.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

19 feb 2018, 13:48

Ha ! Nu mag ik ook eens een grote kast uitladen en proper maken.
Want morgen beginnen ze een nieuwe vloer te leggen hier in de living, ook in badkamer en toilet. 
Normaal gezien maar een paar dagen werk maar 't zal hier hopelijk mooi zijn nadien.
Eerst efkes in de rommel zitten.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

19 feb 2018, 15:56

En hier is het woensdag 'werkendag' !
We gaan overal de klinkers uitbreken alsook de stukken beton enz en nieuwe dals vast leggen op chappe. De baas is hierjuist komen kijken en woensdag starten ze al met de afbraakwerken. Het zal hier een hele bedoening worden en rapper dan ik gedacht had. Maar het zal mooi zijn als het af is, en ook aangepast voor een rolstoel. Dat is voor later ook goed, om zo lang mogelijk in ons huis te kunnen blijven wonen......
Straks naar tandarts met manlief, hopelijk komt de boosdoener er direct uit, al heb ik er wel twijfels over, hij heeft immers 'ambetante' tanden. Niet aan te doen, he.
En nu nog wat voortdoen, wil ik tijdig klaar zijn tegen man thuis komt, direct eten dan , tanden poetsen en weg .... Schoonzoon voert er ons naartoe zodat ik daar al niet moest voor zorgen, voor vervoer.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen