Zomeruur of niet

Hier is plaats voor openbaar debat.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

20 feb 2018, 08:40

Aââârgh  , Maloreg  ik slaak een kreetje van afgrijzen  ,  een permanente 30° !!  Dat zou voor mij de reinste nachtmerrie betekenen ..  8O. Dan functioneer ik gewoon niet meer .
 Ik zou opteren voor een bescheiden 22° 'zonneke' .. en wat het zomeruur betreft , daar heb ik geen last van .
Ik hou van de vroege gezellige donkerte in de winter maar ook van die late klaarte in de zomer ..
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

20 feb 2018, 17:36

Aargh, ik doe mee Phoebe, voor mij zou permanent 30 ° een reden zijn om te verhuizen naar het Noorden, of zeker om Airco te laten plaatsen. . Nu ik hou wel van de zon, maar je zult er mij niet in vinden, ik hou het liever koel. En wanneer het nu licht of donker wordt, dat kan me niks schelen , ik ben sowieso een nachtraaf, dus van opstaan van samen met de zon is er hier absoluut geen sprake.
Een goed verduisterde slaapkamer , rolluiken en zware gordijnen doen hun werk prima, zelfs bij volle zon.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

20 feb 2018, 17:58

Voor mij is 22-24° ook meer dan genoeg. En die airco hebben we al want zelfs onze Belgische temperaturen zijn mij soms te hoog.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

21 feb 2018, 08:19

Ha,  Kitten , het lijkt wel of we wat op dezelfde tak ge-ent zijn . Mij zie je sowieso nooit in de zon , ik hou dat geen 5 minuten uit .. zelfs niet in die van 22°. Wie mij moet vinden kijkt altijd best in het lommer  en ook ik ben een nachtraaf . De avond begint voor mij pas om 23.00 h zo een beetje . :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 feb 2018, 09:38

Phoebe schreef:Aââârgh  , Maloreg  ik slaak een kreetje van afgrijzen  ,  een permanente 30° !!  Dat zou voor mij de reinste nachtmerrie betekenen ..  8O. Dan functioneer ik gewoon niet meer .
 Ik zou opteren voor een bescheiden 22° 'zonneke' .. en wat het zomeruur betreft , daar heb ik geen last van .
Ik hou van de vroege gezellige donkerte in de winter maar ook van die late klaarte in de zomer ..
Hier van't zelfde. In de winter veel meer energie dan in de zomer met die warmte. Hou kouder hoe liever maar wel met die zon er bij. In de zomer een 20° is voor mij méér dan genoeg.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

21 feb 2018, 13:27

Ook voor mij is 25 graden zeker genoeg. Ik kan wel goed tegen de zon, zolang ik maar bezig ben en me beweeg, zoals tuinklusjes opknappen, fietstochtje doen en dergelijke en de te leveren inspanningen niet te zwaar zijn.
Ergens in de zon gaan zitten of liggen : geen 5 minuten hou ik dat uit.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 feb 2018, 10:19

Zomeruur dit is alleen goed voor DOPERS, senioren en de horeca, de werkende mens haat het zomeruur s'avonds kan men niet slapen door lawaai van buren die buiten zitten of op terras van de horeca, mensen die om 4:44 uur moeten opstaan zijn in de zomer nooit uitgeslapen.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

22 feb 2018, 10:39

Dit is hier dan ook Seniorennet he Lowie.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 feb 2018, 10:47

Heb  ik ook vermeld voor de shift arbeiders.
Men sprak dan van rolluiken en verduistering.
Maar wat met lawaai?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 feb 2018, 11:09

denlowie schreef:Zomeruur dit is alleen goed voor DOPERS, senioren en de horeca, de werkende mens haat het zomeruur s'avonds kan men niet slapen door lawaai van buren die buiten zitten of op terras van de horeca, mensen die om 4:44 uur moeten opstaan zijn in de zomer nooit uitgeslapen.
Niet overdrijven hé Lowie, zo lang ben ik nog niet thuis als gepensionneerde en ik heb het NOOIT gehaat als werkende mens!  Jij kan altijd nogal uit den hoek komen hoor met onnozele praat! jongens toch. Scheer niet iedereen over dezelfde kam! Je bent zelf een gepensionneerde. En als jij het zomeruur HAATTE omdat je werkende was dan kan ik alleen maar zeggen : ocharme zo'nen duts!
Ik zou toch echt maar voor je eigen praten! nooit uitgeslapen? Waar haal je het in godsnaam allemaal uit.
Fazal

22 feb 2018, 12:20

Rare mensen die het zomeruur haten.
Ze komen dan van hun werk, en zitten na een paar uur alweer in de duisternis.
Leuke avonden mijn gedacht!?  :roll:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

22 feb 2018, 12:46

Voor mij is het om het even welk uur men toepast ik leef met mijn uur, maar als je op een bruine café gaat en je vraagt dit aan mensen die in ploegen werken zeggen ze allemaal dat dit moeilijk is voor hun, vele boeren houden het winter uur aan voor hun dieren.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

22 feb 2018, 13:05

denlowie schreef:Voor mij is het om het even welk uur men toepast ik leef met mijn uur, maar als je op een bruine café gaat en je vraagt dit aan mensen die in ploegen werken zeggen ze allemaal dat dit moeilijk is voor hun, vele boeren houden het winter uur aan voor hun dieren.
Maar niet iedereen gaat naar bruine café's, er zijn er ook anderen. Niet iedereen werkt in ploegen. Mijn man werkte beperkt in ploegen én je hoorde die echt niet klagen hoor! Dat vele boeren zich aan het winteruur houden, tja dat kan wel zijn. Daar zullen ze wel hun redenen voor hebben.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

22 feb 2018, 19:01

Mijn man heeft 36 jaar in ploegen gewerkt. Ik heb hem ook nooit horen klagen over het zomeruur. In tegendeel.
Fazal

23 feb 2018, 14:10

Er zijn idd mensen die er last van hebben.
Maar meestal duurt dat slechts een paar dagen, daarna past hun bioritme zich wel aan.

En gezien het zomer- en het winteruur in de nacht van zaterdag op zondag wordt aangepast, kunnen er tenminste toch de eerste dag, alleen de zondag-werkers enige last van ondervinden.