excel

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

krentje
Lid geworden op: 18 aug 2009, 17:53
Locatie: aan de rand

20 feb 2018, 21:57

beste helpers

ik heb een excel bestand met gegevens van de leden
op blad 1 staan die gegevens gesorteerd op naam
op blad 2 wil ik gesorteerd op straat hebben

wat ik gedaan heb;  ik heb blad 1 gekopieerd naar blad 2

nu heb ik volgende problemen

als ik iets wis of wijzig op blad 1 of 2  worden die wijzigingen niet op de twee bladen gedaan

ik had graag een oplossing voor dit probleem 
wie kan helpen de oplossing te geven
bedankt
pc MSI all in one
windows 10
norton internet security
8 gb geheugen
intelcore i 7
windows live mail

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 feb 2018, 09:49

Krentje, ik zou blad1 niet gewoon kopiëren naar blad2.

Ik heb dergelijke problemen steeds als volgt uitgevoerd (er zijn er zeker andere, maar ik had met dit steeds goede resultaten).

Stel: op blad1, in cel A1 staat de naam, in cel B1 staat de straat enz.

Dan ga je in blad2, in de cel A1 schrijven =Blad1!A1 (verwijzend naar blad1 de cel A1) en zo verder voor alle cellen

Om het gemakkelijker te maken, schrijf je gewoon in de cel A1 van blad2 = en ga je naar blad1, in de zelfde cel gewoon gaan klikken, Excel is slim genoeg om te weten wat hij moet doen.

Zo ga je verder voor alle cellen.

Opgepast, een wijziging nooit doorvoeren op blad2, maar enkel op blad1.

Als je blad2 laat klasseren, dan gebeurd dit enkel maar op blad2, er veranderd niets op blad1.

Alle wijzigingen die je op blad1 doet zal Excel dit voor jou op blad2 ook doorvoeren.

Groetjes en suc6

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

22 feb 2018, 14:58

Krentje,
op blad 1 staan die gegevens gesorteerd op naam
op blad 2 wil ik gesorteerd op straat hebben

wat ik gedaan heb; ik heb blad 1 gekopieerd naar blad 2
Dit betekend dat dat op beide bladen dezelfde gegevens staan dat is
voor niets nodig.
Afhankelijk hoe je document is opgemaakt:
Klik in blad 1 op de eerste cel met ingevulde naam, van het namen bestand.
Klik tegelijk op Ctrl + A dan worden alle ingevulde cellen geselecteerd.
Klik bovenaan rechts op Sorteren en filteren
Klik op Aangepast sorteren
Druk op het driehoekje naast het tekstvak van Sorteren op
Om te sorteren op naam duit je de kolom aan waarin de namen staan.
(Als voor en achternamen apart zijn opgenomen kan je de twee
kolommen aanduiden: Eerst de kolom van de achternaam
dan gebruik je de knop niveau toevoegen en duidt
de kolom aan van de voornaam).
Om te sorteren op straat naam gebruik je dezelfde werkwijze maar duidt
de kolom met de straatnamen aan.
Als je nu aanpassingen doet is er geen enkel probleem om het blad te
gebruiken gesorteerd op naam of op adres.

Als je toch perse wilt werken met twee aparte blz. zal je een macro moeten gebruiken
om aanpassingen, verwijderingen en/of bijvoegingen op beide bladen, de ene
gesorteerd op naam en de andere gesorteerd op adres, bij te houden.
Als je onverschillig op beide bladen wenst wijzigingen aan te brengen zullen er twee
macro's moeten geschreven worden.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

krentje
Lid geworden op: 18 aug 2009, 17:53
Locatie: aan de rand

23 feb 2018, 17:28

bedankt beide

het is in orde
krentje
pc MSI all in one
windows 10
norton internet security
8 gb geheugen
intelcore i 7
windows live mail

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 feb 2018, 18:03

krentje,

mogen we weten hoe je te werk bent gegaan ?

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

krentje
Lid geworden op: 18 aug 2009, 17:53
Locatie: aan de rand

23 feb 2018, 22:22

ja hoor sony
ik heb uw raad gevolgd
groetjes
pc MSI all in one
windows 10
norton internet security
8 gb geheugen
intelcore i 7
windows live mail

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 feb 2018, 11:06

krentje,

oh, bedankt voor het melden ik dacht dat je misschien een
andere oplossing had gevonden.
Veel succes verder

Sony
I Afbeelding SeniorenNet