is de radiator geaard?

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

ANDRIES
Lid geworden op: 29 okt 2005, 17:16
Locatie: NL

20 feb 2018, 16:33

Graag wil ik weten hoe ik kan testen of een CV radiator is geaard. Hoe kan ik dat op een simpele manier testen?
Ik heb het aan de elektra man in het dorp gevraagd en die wilde wel testen maar dat kostte wel  €200.
Mocht de lezer zich afvragen waarom ik dat wil weten dan het volgende: tegenwoordig is men ervan overtuigd dat veel ziekten worden veroorzaakt door chronische ontstekingen bv alle autoimmuunziekten, diabetes,
Alzheimer, kanker, hart- en vaatziekten etc
Chronische  ontstekingen ontstaan door een gebrek aan elektronen. Door contact te maken met de aarde (=grounding of earthing) stromen elektronen het lichaam binnen waardoor ontstekingen worden
bestreden. Een ieder die twijfelt kijk dan eens naar dit verhaal van een bekende Amerikaanse cardioloog:
https://www.drsinatra.com/boost-heart-h ... -grounding
Een hele effectieve manier van grounding is met blote voeten lopen op het natte strand of gras.
Het is mijn doel om met een kabel contact te maken met de radiator en dan tijdens mijn werk achter de PC de elektronen in mijn lichaam te laten stromen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

20 feb 2018, 16:45

Opgepast bij het aanklikken van die link, je kunt maar verder als je jouw adres ingeeft, voor mij is dit een adressen ronselaar ... :twisted:
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

ANDRIES
Lid geworden op: 29 okt 2005, 17:16
Locatie: NL

20 feb 2018, 17:28

Danny
daar begrijp ik niks van want als ik op de link click kom ik op de site van Sinatra
die een bekende cardioloog is met een goed verhaal.
Wat is een adressen ronselaar?
Gast

20 feb 2018, 18:01

ANDRIES schreef:Graag wil ik weten hoe ik kan testen of een CV radiator is geaard. Hoe kan ik dat op een simpele manier testen?
Ik heb het aan de elektra man in het dorp gevraagd en die wilde wel testen maar dat kostte wel  €200.
Mocht de lezer zich afvragen waarom ik dat wil weten dan het volgende: tegenwoordig is men ervan overtuigd dat veel ziekten worden veroorzaakt door chronische ontstekingen bv alle autoimmuunziekten, diabetes,
Alzheimer, kanker, hart- en vaatziekten etc
Chronische  ontstekingen ontstaan door een gebrek aan elektronen. Door contact te maken met de aarde (=grounding of earthing) stromen elektronen het lichaam binnen waardoor ontstekingen worden
bestreden. Een ieder die twijfelt kijk dan eens naar dit verhaal van een bekende Amerikaanse cardioloog:
https://www.drsinatra.com/boost-heart-h ... -grounding
Een hele effectieve manier van grounding is met blote voeten lopen op het natte strand of gras.
Het is mijn doel om met een kabel contact te maken met de radiator en dan tijdens mijn werk achter de PC de elektronen in mijn lichaam te laten stromen.
Ach man .... en als je lijf dan vol electronen zit , dan ben je "negatief" geladen :lol: Als je dan je vrouw streelt gaat ge een snok krijgen.  :lol:   Misschien kan je ook in het gras gaan lopen als het dondert en bliksemt , electronen in overvloed die je nooit nadien meer gaat tegenkomen.  :twisted:

Tip : koop een stekker voor het stopcontact  , verbindt aan de aarding ervan een draad , en maak dan contact met die draad.  Alle electronen gaan vanuit de aarding naar je lichaam stromen.  8)

ANDRIES
Lid geworden op: 29 okt 2005, 17:16
Locatie: NL

20 feb 2018, 21:43

denk nog eens aan uw spreuk:
Velen vinden praten belangrijk , weinigen vinden denken belangrijk ...
Gast

20 feb 2018, 23:30

ANDRIES schreef:denk nog eens aan uw spreuk:
Velen vinden praten belangrijk , weinigen vinden denken belangrijk ...
Ik heb nagedacht.  Niet alle radiatoren zijn geaard , of niet voldoende geaard.  De aardingspin in het stopcontact is het dat wel , of je zou een gevaarlijke fout in je huiselijke bedrading moeten hebben. Dus .....

Uiteraard , als er geen aarding in het stopcontact aanwezig is heb je pech , maar eigelijk is het niet meer toegelaten om er geen meer te hebben. En a propos , ik denk dat je niet alles begrijpt.  Door aarding verlies je alle potentiaalverschil dat je zou opgebouwd hebben door het lopen op een synthetische ondergrond ( bvb. tapijten , kunststof ) . Dat verschijnsel is vooral bekend bij electronici die met componenten werken die gevoelig zijn voor statische ladingen. Die dragen een metalen armband die met de aarding is verbonden.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 feb 2018, 07:08

ANDRIES schreef:Danny
daar begrijp ik niks van want als ik op de link click kom ik op de site van Sinatra
die een bekende cardioloog is met een goed verhaal.
Wat is een adressen ronselaar?
En nochtans hier nog steeds deze morgen

 Afbeelding

Sorry, maar dit is toch duidelijk adressen collecteren of niet? Je moet jouw mailadres opgeven om verder te kunnen Afbeelding

Als dit geen smoesje is om aan adressen te geraken ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

21 feb 2018, 10:50

Danny. schreef: En nochtans hier nog steeds deze morgen

 Afbeelding

Sorry, maar dit is toch duidelijk adressen collecteren of niet? Je moet jouw mailadres opgeven om verder te kunnen Afbeelding
Als dit geen smoesje is om aan adressen te geraken ...
@ Danny.
  
Neen hoor "Danny." , niet echt correct voor de volle 100 %.

Je kan vrij veel lezen, over deze "dokter ?" ; zonder  Your FREE Report aan te vragen. Wat ... vermoed ik een persoonlijk (nou ja ?) advies inhoudt.

@ ANDRIES en allen

Maar ... neem eens een print screen van de man in het cirkeltje van "Danny." hier boven.
En sleep dan jouw print screen eens tot in "Google afbeeldingen". En kijk dan eens wat Google je allemaal aanbiedt. 

En doe dan maar eens wat Google pas als nieuwe werkwijze aanraadt. T.t.z. : één van de vele afbeeldingen van deze man aanklikken. De afbeelding komt in een nieuwe pagina. Klik daar op bezoeken (= wat Google graag wil). En daar kan je naar mijn inschatting gerust een ganse dag (!) lezen over deze dokter en zijn adviezen. En ... ook omtrent de firma die producten  - door hem aanbevolen - verkoopt. 
En daar draait hem alles rond.

BlauwBloes
Lid geworden op: 10 mar 2015, 05:59

22 feb 2018, 04:48

ANDRIES schreef:Graag wil ik weten hoe ik kan testen of een CV radiator is geaard. Hoe kan ik dat op een simpele manier testen?.
De enige reden waarom een radiator geaard is (of moet zijn) is veiligheid, kan immers spanningsvoerend zijn. Een radiator is trouwens quasi altijd in bepaalde mate geaard omdat water een bepaalde geleidbaarheid heeft en de CV ketel wel ergens aan de aarding is aangesloten, al is het maar via de vulleiding van de wateraansluiting. Iig meer dan voldoende om "electronen te laten vloeien" 
ANDRIES schreef:Ik heb het aan de elektra man in het dorp gevraagd en die wilde wel testen maar dat kostte wel  €200.
Die link is een broodje aap verhaal. Spreek hierover met een bonafide arts. Zowel die man achter de internet link als jouw dorpselekticien hebben duidelijk aanleg voor zaken.