820gb op schijf maar niet met persoonlijke data!

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

albatros
Lid geworden op: 18 mar 2008, 20:38
Locatie: Zwalm

23 feb 2018, 10:42

Windows 7 pro; hdd staat 90% vol maar niet met data! Data is ongeveer 300gb.Alle mappen nagezien en oorzaak niet te vinden. Mappen inhoud nagezien met linux, de map "system volume information " is 523gb, deze map staat vol met "application octet stream" bestanden tot 15gb groot . Deze map in Windows nog eens nagezien, niet toegankelijk de inhoud volgens Windows is 0 bytes. Herhaaldelijk virus scan gedaan met avast, niets gevonden. In vergelijking met nieuwe configuratie staat hier blijkbaar nogal wat rommel. Is er nog wel iets aan te doen? Ik sta op het punt om win 7 te herinstalleren. En vanwaar zou die map kunnen komen?
Afbeelding
Map inhoud;
Afbeelding
Voorbeeld bestand;
Afbeelding
Schijf inhoud zelfde als "mijn computer"
Afbeelding
Verborgen map kan niet geopend worden

Afbeelding
Laatst gewijzigd door albatros op 23 feb 2018, 11:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 feb 2018, 10:50

Afbeelding
I Afbeelding SeniorenNet

albatros
Lid geworden op: 18 mar 2008, 20:38
Locatie: Zwalm

23 feb 2018, 10:57

Sony schreef:Afbeelding
opgelost afbeelding verwijderd en terug geplaatst

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 feb 2018, 11:01

albatros,

Probeer het update tool
https://gallery.technet.microsoft.com/s ... t-d824badc
Als je dat gebruikt hebt kijk dan of je die bestanden wel kunt verwijderen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

albatros
Lid geworden op: 18 mar 2008, 20:38
Locatie: Zwalm

23 feb 2018, 12:44

Sony schreef:albatros,

Probeer het update tool
https://gallery.technet.microsoft.com/s ... t-d824badc
Als je dat gebruikt hebt kijk dan of je die bestanden wel kunt verwijderen.

Sony
Sony, ik heb het tool moeten uitvoeren in veilige modus met netwerkmogelijk heden. in gewone modus zegt het dat ik moet aangemeld zijn als administrator, volgens mijn account ben ik administrator,. Ik heb verschillende acties gedaan. Er is meer schijfruimte maar nog niet genoeg naar mijn mening . De betreffende map "system volume info" kan nog steed niet geopend worden in windows normale modus . Ik ga nu de map nog eens proberen te openen in veilige modus en als dat niet werkt, openen met Linux en de bestanden als ze er nog staan verwijderen met Linux.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 feb 2018, 13:53

die map wordt door windows gebruikt voor véle dingen hoor
ook herstelpunten worden daar in opgeslagen
misschien al uw herstelpunten behalve één eens te verwijderen ?
dan zal der al véél plaats terug komen volgens mij

albatros
Lid geworden op: 18 mar 2008, 20:38
Locatie: Zwalm

23 feb 2018, 20:33

Bedankt voor de nuttige tips. Ik heb alle data verwijderd en met Linux de inhoud van  map" system volume info" op een bestand na gewist, dit heeft echter geen bijkomende 500gb ruimte gemaakt . 372GB voor het besturing systeem en software is teveel! Misschien is er nog ruimte aanwezig voor de xp modus die ik verwijderd heb? Maar naar mijn mening is er iets serieus mis? Ook een data partitie van hdd wordt niet meer weergegeven? Met andere configuratie windows7wel, met linux ook. Verder, soms crasch met blauw scherm vol met text die verdwijnt nog voor ik het kan lezen, pc herstart automatisch. Ik zie geen andere oplossing dan het systeem te herstellen vanaf herstel partitie.
Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 feb 2018, 09:28

system volume info
leegegmaakt

tja , als je dat doet is windows naar de haaien hé

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

24 feb 2018, 10:23

Hallo,

Download de laatste versie van Spacesniffer en sla het bestand op.
Na het downloaden pak je het bestand uit. Installatie is niet vereist.
In de map die je uitgepakt hebt dubbelklik je op SpaceSniffer.exe waarna het programma start.


In het venster wat opent kies je het station welke je in kaart wil brengen en klik vervolgens op Start.
Er word nu een grafisch overzicht gemaakt van de mappen en bestanden die op dit station aanwezig zijn.
Dit kan een tijdje duren afhankelijk van de grootte van het station, plaats als het programma klaar is een screenshot ervan in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

albatros
Lid geworden op: 18 mar 2008, 20:38
Locatie: Zwalm

24 feb 2018, 14:13

@ ABBS, alvast bedankt maar te laat, ik heb systeem hersteld vanaf recovery partitie. In totaal 3uur werk windows 7 plus software en updates .
@ Verhaegen, windows was al naar de haaien..370gb  nu slechts 50gb met alle software en updates inbegrepen. Het verwijderen van die bestanden in de map "System volume info", heeft niets meer aan de werking veranderd voor zover ik het systeem nog gebruikt heb.