In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 feb 2018, 19:36

Omdat ik zo moe was na mijn escapades in de kou gisteren was ik van zin er een lui dagje van te maken...
Dat zag er dan als volgt uit:
beetje later opgestaan dan normaal
twee wasjes gedaan en buiten gehangen,
twee deuren afgewassen met schoonmaak azijn.
eten gemaakt: gestoofde preipuré met een zwitserse schijf
naar Call the midwife gekeken, kwestie van de digicorder leeg te krijgen.
Nu ga ik dan proberen in mijn zetel te blijven zitten, maar ik zal wel weer ineens aan iets denken dat nog moet gebeuren, dringend... ik ken mezelf.

Nog een rustige avond aan iedereen!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

24 feb 2018, 22:30

Hallookes iedereen,

HVT: mijn innige deelneming.Sterkte voor gans de familie.

Clive: als het zo koud is, slapen wij niet meer met ons raam open.Dat is voor ons te koud.Ik kan eigenlijk slecht tegen de koude.Tegen de warmte des te beter.Nu met deze koude zet ik toch even de verwarming aan voor we gaan slapen.

Dochter vertelde dat haar katten reuzecontent zijn met de nieuwe krabpaal.De oude was helemaal versleten.En sinds vorige week hebben ze een nieuwe.Deze is hoger , met bovenaan een zeer zacht "bedje".
Nu ligt de oude moederpoes dagelijks op uitkijk vanuit dit warme "bedje", en je ziet dat ze content is.En de jonge poes moet onderaan liggen!!! :D :D

MM: blij dat je terug bent.

Heb in de namiddag een citroentaart gebakken met citroenen van mijn citroenboom.Daar hingen vele rijpe citroenen aan , en wat doe je daar mee?Ja, juist, citroentaart bakken.Is nochtans de eerste keer dat ik dit bak.Morgen zullen we er eens van proeven.Dochter komt ook.Was ook de eerste keer dat ik mijn nieuwe bakvorm heb gebruikt, en de taart ging er vlot uit.

Dames, tot morgen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

25 feb 2018, 08:41

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Koud, koud, koud buiten, Niels was in de tuin en bracht de koude met zich mee naar binnen. Maar het zonnetje gaat terug schijnen en het gaat dus een mooie zondag worden. 

Zwanenmeer, jij bent ook een echte dierenvriend, dat siert je. Ik vind dat de  zwerfkatjes veel meer eten met deze koude temperaturen. 

Oma-C, ik ben ook geen supporter van Antwerp zulle. Maar heb er soms plezier in hoe vrienden en kennissen daarin kunnen opgaan. Gaan kijken , volledig in het rood aan als Antwerp thuis speelt en enkele die ook op verplaatsing gaan. En dan de commentaren hoe ze gespeeld hebben. Zelfs 4-0 en ze hebben toch nog prachtig gespeeld  :lol:.

Anjelier, dat is iets wat ik nog nooit geproefd heb, citroentaart. Fijn dat de nieuwe bakvorm zo gemakkelijk is om de taart eruit te krijgen, dat was dan een goede aankoop. Maak er een fijne middag van met het bezoek. 

HVT, toch nog goed bezig geweest. Vandaag moet je dan maar eens genieten van wat rust. 

Ga dadelijk beginnen aan  het licht HH. Dat is vlug gedaan. En dan badje in en boven alles doen. Dan naar het groentekraam voor appeltjes voor Niels. 
Manlief heeft gisteren nog een echt koopje kunnen doen. Hij had 3 echt wel mooie hemdjes gevonden met een korting van maar liefst 70% erop. Kwam erop neer dat hij eigenlijk bijna 2 hemdjes gratis had. Ik heb ze net in de wasmachine gestopt, ik strijk die deze middag dan wel vlug. Had van hem een heel mooi bloemstukje gekregen voor op tafel. Dat is een bloemenwinkel die wij eens toevallig ontdekt hebben in een paar dorpjes verderop. Deze dame maakt prachtige bloemstukjes in alles wat ze vindt op een rommelmarkt. Dit bloemstukje bijvoorbeeld zit in een kleine, oude lade van een kast, met het handvat nog aan. Heel mooi. En wat meer is, zij zijn echt wel democratisch geprijsd om niet te zeggen, echt wel goedkoop. En je kunt de
" potjes" waarin de bloemstukjes staan, terug bij haar binnenbrengen en terug laten vullen . Na een uurtje kun je ze dan al terug gaan ophalen. In die tijdspanne gaan we dan iets drinken in een gezellig cafeetje. En dan halen we het terug af.  Manlief zegt vaak tegen mij  dat ik ze voor die prijzen zelf niet kan maken. En daarin heeft hij wel gelijk. Volgende week ongeveer de paasboom al zetten want Pasen valt erg vroeg dit jaar. Als die staat lijkt het lente in huis. 
Zo, ik ga Niels eten geven, met de hoop dat hij eet. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een gezellige zondag. Strekte voor wie het nodig  heeft en voor elk veel liefs en een warme knuffel. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 feb 2018, 08:53

Afbeelding

Goedemorgen iedereen... ja geluk kan je niet kopen... zo is dat...
maar wat isgelukkig zijn..?  :roll:
volgens mij is het gewoon tevreden zijn met wat je doet enwat je hebt...
Eigenlijk niet zo moeilijk hé... maar zijn we ooit weltevreden... :roll: :oops: 
wewillen altijd méér.

Een stralende zonnige dag is het vandaag... maar koud.... 
Ik ga vandaag weer meerijden op de hometrainer in mijnlekkere warme living
met de renners die van Kuurne naar Brussel moeten rijden endan terug naar Kuurne. :)
Ze zullenhet koud hebben (koude handen, gelaat en voeten) :roll:
maar ze hebben geluk dat het droog is...

Helena een rustige dag vandaag... na de drukke week.... het mag  :lol:

anjelier, smakelijk en hopelijk is het lekker de citroentaart :lol:

Ik wens alle seizoentjes een fijne dag wat je ook gaat doen...
ik ga eerst de strijk wegwerken... 't is niet veel maar weg is weg... :)
Groetjes allen en sterkte aan de zieken in de familie... tot later
Laatst gewijzigd door Oma-C op 25 feb 2018, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 feb 2018, 09:03

Goede  morgen seizoentjes,

was al om 6 uur wakker maar ben terug in mijn bed gekropen en toch nog een dutje gedaan.
het is hier momenteel -3° en de zon schijnt.
Gimly is weer ziekjes. zal een mail naar whiskas moeten schrijven want als hij de petit plats at werd hij minder rap ziek. en nu zijn die nergens meer te vinden.
moeder vertelde dat de mensen kijken als vader van zijn 6 uur chemo komt omdat hij precies dronken is en hij praat ook raar. waarschijnlijk is het de xanax en de chemo die dat veroorzaken. moeder haar achternicht komt hen halen en ze komen met de taxi naar huis. een kassierster van de lidl vroeg aan moeder of vader gezien had wie het was die etenswaren tegen de ramen gegooid had. hij kijkt meestal uit het raam maar de laatste tijd slaapt hij veel. ze moest om haar nieuwe pas en vader ging overal mee. ze zei dat hij dacht dat ze dat zelf niet zou kunnen en was daar een beetje ambetant over.
wij eten vandaag spaghetti.
morgen naar de dokter voor de uitslag en net dan komen ze een pakje leveren! hopelijk is het een slimme facteur en steekt hij het in de brievenbus want het zijn ringverkleiners. dus zoooo groot zal dat niet zijn. T- shirts van de fanclub vriemelen ze ook in de bus. en morgen ook om al mijn medicatie.
zal wel weer een rekening zijn van hier tot in blankenberge. ( blankenberge parel aan de kust voor wie zand met schelpjes lust) A. heeft ook nog in Blankenberge gewoond.
nu, ik ga mijn medicatie innemen een toertje  maken op FB en een film op 6 bekijken.
Fijne zondag, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 feb 2018, 11:17

Dan ben ik nu gelukkig, oma-C, want ik ben heel tevreden met wat ik heb.
Een dak boven mijn hoofd, eten en drinken,kleren, stromend water, een warm huis, zelfs met deze kou en centjes genoeg om de rekeningen te betalen.

Misschien zou een extra warme pullover mijn geluk een beetje vergroten, want ik ben door mijn voorraad heen. Die moet ik in feite zelf breien, want ik vind niets deftigs in de winkel.

Ik ga me eens induffelen om pistolekes te gaan halen en mijn centjes te laten wisselen.
Ik heb bijna nooit klein geld en dat moet voor de broodautomaat.

Ik ga toch een beetje strijken, minstens de kleren die ik moet aandoen op de uitvaart donderdag.
In besloten kring. Ach, ach, ach...Ik had niet gedacht dat het me zo zou raken.
Dank je wel voor jullie medeleven.

Zo dames, geniet van deze zonnige zondag.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

25 feb 2018, 13:11

Hallookes iedereen,

Manlief is net weg, met de hond gaan wandelen.Goed ingeduffeld want dat is nodig.Spaanse woef is zo gesteld op zijn dagelijkse wandeling.
Straks gaan we naar mijn schoonouders , is ook al een tijdje geleden dat ik ze nog gezien heb.Ben van plan om die citroentaart mee te nemen, kunnen ze ook een stukje eten.En dochter komt ook, zodus die taart geraakt wel op :D.

Hebben daar straks bericht gekregen van zoonlief, woensdagochtend landen ze in Zaventem.Manlief zal vroeg uit de veren moeten en misschien dat ik ook meega, ik zie wel.

Gisteren naar de koers gekeken, manlief was op het einde een beetje teleurgesteld en eigenlijk heeft hij wel gelijk.Helemaal op het einde fietsen die mannen niet, die kijken naar elkaar wie eerst begint te sprinten.Heb dat al eerder gezien bij wielerwedstrijden.Is toch niet normaal?Vraag me af waarom ze dat doen.

Deze middag een lekkere ovenschotel gegeten die niet in de oven moet.Met onderaan kleine gekookte aardappelblokjes, daarop klaargemaakte wortelen, hierboven gestoofde uiringen, gebakken spekblokjes(gezouten) en als laatste een speksausje (gemaakt van het aanbaksel van het spek, met een beetje vleesbouillon en gebonden).Heel lekker.Heb nog genoeg voor morgen.

Dames, tot morgen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 feb 2018, 16:42

zo af en toe bekijk ik die poll eens die seniorennet inricht
maar de laatste tijd zijn ze toch echt wel een beetje indiscreet en opdringerig
welke provider je hebt, welke bank je gebruikt
wat gaan ze nog vragen

uiteraard staat het je vrij te antwoorden of niet
maar toch vind ik het een beetje een aanslag op de privacy van de seniorennet gebruiker

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

25 feb 2018, 16:47

Tweede poging om hier de groetjes te doen ... 

Veel moed en sterkte aan iedereen /  
 te koud om te gaan wandelen ...... 
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

25 feb 2018, 16:50

HVT : je hebt gelijk .... beetje veel nieuwsgierig ,wat die sites allemaal vragen en volgen wat je doet op het net ....  :roll:
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

25 feb 2018, 18:23

Een heel leuk weekend gehad en meer moet dat niet zijn  :)
Mensen die niet meer kunnen stappen moeten zich anders zien bezig te houden  :roll: spijtig dat we niet meer bij de actievelingen horen...

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 feb 2018, 18:43

Afbeelding

Goede avond iedereen... een koude dag is weer voorbij maar er komen er nog
met overdag ook vriestemperaturen :roll:... dat zijn we helemaal niet meer gewoon.
maar gelukkig hebben we een warme woning...
Vandaag de strijk opgeruimd en naar het veldlopen en de koers gekeken...
en op de hometrainer gefietst.
Ik heb mijn beweging gehad voor vandaag ook al kwam ik niet buiten... :roll: :oops:
Heb tussendoor nog wat verjaardagskaartjes afgewerkt...

Iedereen zich goed bezig gehouden..:).... en die vragen daar doe ik niet aan mee
ze weten zo al genoeg van ons... :oops:

Ik wens iedereen een goede rustige warme nacht......tot morgen...slaapwel :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

25 feb 2018, 20:09

Goede avond iedereen, 

't Was een zalig ijskoude dag vandaag maar
uit de wind en in de zon was 't heerlijk.
Leuk wandelweer als je goed ingeduffeld bent!

HvT innige deelneming en veel sterkte aan de familie

Wingerd fijn dat jij een leuk weekend had :lol:

Oma-C dikke proficiat voor de zoon, 't is toch
ook wel een handige Harry!!
En ze hebben groot gelijk dat ze profiteren van
hun leven!!!!

Voor iedereen een heel gezellige avond, een zalige
nachtrust en voor morgen een fijne maandag!!
Geniet nu... niet morgen

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

25 feb 2018, 20:40

goede avond allen 

ja ,het is koud en het vriest ,maar het is nog altijd winter 
de microben zijn dood , ,is toch leuker dan die regen ,

ik heb een kleine wandeling gemaakt ,goed ingeduffelt 

oma-C rijd je nog altijd mee met de koers :Dweleswaar in je warme kamer 
maar je heeft beweging 

is al lang geleden ,dat ik een fijn weekend had 

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 feb 2018, 07:12

Goede morgen seizoentjes,

het vriest de stenen uit de grond. de polar vortex stuurt siberische lucht naar ons.
gisteren een film bekeken op 6 en ook opgenomen en die ventje de avond te voren had opgenomen. kon ik toch niet weten?
toen ik gisteren opstond lag Gimly in zijn zetel en is er van heel de dag niet uitgekomen. vanmorgen stond hij op de overloop en kwam er toch een miauwtje uit. nu heeft hij een aaitje komen vragen en is weer naar zijn zetel. heb gisteren wel zijn buik moeten strelen dus ik denk dat hij buikpijn heeft.
morgen is ventje van wacht en hopelijk gebeurd er weer geen incident. vandaag naar de dokter. het zal weer hetzelfde liedje zijn. hoge witte bloedcellen, verstoorde leverwaarden, vit D tekort en bla bla bla.
mag niet vergeten mijn handschoenen aan te doen. het zou vrijdag sneeuwen. grrr.
mail gestuurd naar whiskas. hopelijk geven ze er gevolg aan. das net hetzelfde als bij ons. vinden we iets lekker nemen ze het een jaar of wat uit de handel.
moet nog in de diepvries duiken want ventje heeft geen schoteltje mee. morgen eet hij ginder want het is hutsepot. ik eet wel een eitje of zo.
ik heb nog steeds de neiging te denken dat de tv kast scheef staat. sinds ventje die storende speler eruit gewipt heeft.
moet nog spaghettisaus invriezen al zou ik ze beter buiten zetten, het vriest toch.
ik hou niet van de koude. in italië geweest met een hittegolf en daar was het aangenaam. op mijn trouwdag was het ook een hittegolf en mijn kleedje was al van de wintercollectie!
aha! ik begin al lichtje de contoueren van mijn tuinhok te zien dus kunnen we dan snel de gordijnen open doen. ik snak naar echt daglicht. iets wat A. niet begrijpt.
nu, ik ga mijn pillenontbijt nemen, en dan even loeren op de sociale media, dan mij gaan aankleden en naar de dokter waar ik weer ga wachten en wachten en wachten....
Fijne maandag allen, groetjes en een warme knuffel.
Cats Rule!